به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۰۴۹۸۷

شاخص بورس، اول سبز و بعد قرمز شد!

گروه اقتصادی: بازار سرمایه در نخستین روز هفته جاری کار خود را چراغ قرمز به پایان برد و در حالیکه شاخص کل در نخستین ساعات معامله صعودی بود و مرز ۵۲۰ هزار واحد را هم رد کرده بود، در نهایت بیش از ۱۷ هزار واحد سقوط کرد.
شاخص بورس، اول سبز و بعد قرمز شد!
به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز (شنبه) با ۱۷ هزار و ۵۲۳ واحد سقوط به رقم ۵۰۲ هزار و ۶۸۸ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۳۲۴۷ واحد ریزش داشت و رقم ۱۷۵ هزار و ۷۲۵ واحد را ثبت کرد.امروز معامله‌گران ۶۷۱ هزار معامله انجام دادند که ۴۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال ارزش داشت. در این بازار ۳۱ نماد مثبت و ۳۱۵ نماد منفی بودند که از میان آنها ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، گروه مپنا، بانک ملت، پتروشیمی پارس و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.بانک های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین سازی اراک، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده بورس بودند.
فرابورس هم نزولی شد
شاخص کل فرابورس نیز ۱۸۳ واحد ریزش و رقم ۶۵۸۳ واحد را ثبت کرد. در فرابورس ۲۴۷ هزار معامله به ارزش ۱۶ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال انجام شد. از میان ۷۴ نماد مثبت و ۱۴۳ نماد منفی بازار فرابورس ایران؛ سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فقط پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.لیست نمادهای پربیننده نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و کشاورزی و دامپروری بینالود تشکیل شده است.
برچسب ها: بورس فرابورس