کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: برای بدترین سناریو‌ها درباره کرونا آماده‌ایم

رییس‌جمهور ایالات متحده آزمایش کرونا داد

24 اسفند 1398 ساعت 22:06

گروه بین‌الملل: رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در کنفرانس خبری گفت که آمریکا خود را برای بدترین سناریوها درباره شیوع ویروس کرونا آماده می‌کند.


«دونالد ترامپ» امروز شنبه گفت که این کشور خود را برای بدترین سناریوها درباره ویروس کرونا آماده می‌کند. وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، با اشاره به مرگ ۵۰ نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفت: «در این بحران که منشأ آن چین بوده کنار یکدیگر هستیم و واکنش ملت آمریکا به آن مناسب بوده است.»  رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت که شب گذشته تست کرونا داده و منتظر نتیجه آن است. این در حالی است که پزشکان کاخ سفید اواخر روز گذشته اعلام کردند که ترامپ هیچ نیازی به انجام تست کرونا ندارد.
ترامپ از مردم آمریکا خواست که دست ندهند و از انجام مسافرت‌ها خودداری کرده و از شرکت‌ها نیز خواست تا از شرکت اپل تبعیت کرده و فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند. وی گفت که انجام تست کرونا در آمریکا رایگان شده و خانواده‌های آمریکایی در صورتی که به کمک‌های پزشکی نیاز داشته باشند ارائه خواهد شد. رئیس‌جمهور آمریکا گفت که در حال بررسی محدودیت سفر بین ایالت‌های آمریکا و همچنین متوقف کردن مسافرت‌ها از انگلیس و ایرلند به آمریکا است. ترامپ پیش از این هم سفر از کشورهای حوزه شینگن به آمریکا را ممنوع کرده بود.

ترامپ که دیروز جمعه با سوال خبرنگاران درباره آزمایش دادن خودش از لحاظ عفونت ویروس کرونا مواجه شده بود و آن را بی‌پاسخ گذاشته بود امروز شنبه در جریان کنفرانس خبری روزانه درباره شیوع کووید-۱۹ گفت: «شب قبل آزمایش دادم.» ترامپ گفت: «توجه به کنفرانس خبری دیروز و سوالشان که آیا آزمایش داده‌ام یا نه، به این نتیجه رسیدم که باید آزمایش بدهم.»

ترامپ در پاسخ سوال درباره زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش گفت: «یکی دو  روز دیگر نتیجه را به آزمایشگاه می‌فرستند.» در روزهای اخیر معلوم شده بود که ترامپ با دست کم دو نفر که بعدا آزمایش کرونایشان مثبت شده بود، در تماس بوده است، از جمله دستیار مطبوعاتی رئیس‌جمهور برزیل که به همراه ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل با ترامپ در مارالاگوی فلوریدا دیدار کرده بود. گزارش‌هایی هم درباره مثبت شدن آزمایش کرونای بولسونارو منتشر شده بود که بعدا بوسیله او تکذیب شد.


کد مطلب: 205048

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/205048/رییس-جمهور-ایالات-متحده-آزمایش-کرونا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir