به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۰۵۰۸۱

در نوروز، "کرونا" را به مهمانی نبرید

گروه جامعه: دید و بازدیدهای نورورزی از رسم‌های همه ساله ایرانیان در روزهای ابتدایی سال است. اما اکنون با بروز بیماری کرونا بی تردید نمی‌توان به رسم هر ساله این سنت را به جای آورد...
در نوروز، "کرونا" را به مهمانی نبرید
به گزارش ایسنا، بهتر است سعی کنید تا حد امکان از رفتن به مهمانی و شرکت در تجمع‌های گروهی اجتناب نمایید و سعی کنید که مراسم‌ها و برنامه‌های دید و بازدید خانوادگی که از قبل برنامه ریزی شده را با رعایت اصول اخلاقی و تاکید بر اپیدمی بیماری کروناویروس، به زمان دیگری که خطری شما و اقوام تان را تهدید نمی‌کند، موکول کنید.
این روزها با گسترش وسایل ارتباط جمعی و امکان برقراری تماس تلفنی تصویری و... می‌توانید به جای مراجعات حضوری جهت گفتگوهای خانوادگی و تبریک آغاز سال نو از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.در صورت ضرورت جهت حضور در منزل نزدیکان مانند پدر و مادر سعی کنید مواردی را رعایت کنید؛ اول آنکه از سلامت عمومی خود و اعضای خانواده و سایر مهمانان احتمالی اطمینان حاصل کنید تا حداقل با علائمی مشابه انفلوآنزا به دیدن سالمندان نیامده باشند.به صورت کاملا محترمانه و با تاکید بر اهمیت اپیدمی کرونا در مورد رعایت اصول بهداشت فردی توسط اعضای خانواده میزبان و یا مهمان و نیز گندزدایی مکرر محیط خانه مطمئن شوید.همچنین از مهمانان بخواهید که بلافاصله بعد از ورود به منزل قبل از تماس محیطی، بین فردی و نشستن؛ دست‌هایشان را با آب و صابون بشویند.
در صورت مشاهده عدم رعایت اصول بهداشت فردی و بهداشت پخت و پز توسط میزبان قبل از هر گونه خوردن و آشامیدن، با آوردن عذر و بهانه فردی، مجلس یا منزل میزبان را ترک کنید.اگر با میزبان راحت نیستید سعی کنید از مصرف مواد غذایی خام و نیم پز خودداری کرده و از خوردن مواد غذایی که نیازمند تهیه مستقیم با دست و بدون نیاز به پخت با حرارت اجاق گاز است مانند سالاد یا انار دانه شده پرهیز کنید.بنابر اعلام انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران، بهتر است مواد غذایی مانند سوپ و آش که هنگام آوردن به میز غذا داغ و پرحرارت هستند و امکان تماس دست با آن نیست را مصرف کنید. همچنین سعی نمایید از نان‌های بسته بندی نشده که احتمال تماس دستی وجود دارد، استفاده نکنید.