به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۰۵۰۹۴

قرنطینه خانگی اقشار آسیب‌پذیر ممکن است؟

گروه جامعه: یک روانشناس شخصیت گفت: ماندن در منزل با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا مستلزم حمایت‌های اقتصادی دولت از اقشار آسیب‌پذیر است.
قرنطینه خانگی اقشار آسیب‌پذیر ممکن است؟
به گزارش ایرنا، دکتر عطاءالله محمدی روز یکشنبه در خصوص راهکار ماندن در منزل با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: وضعیت اقتصادی و اجتماعی هر خانواده بی‌شک با هم متفاوت است. بنابراین برای کاهش فشار روانی ناشی از حضور مداوم در منزل نباید یک دستورالعمل یکسان برای جامعه صادر شود.وی ادامه داد: همچنین حضور کودک، نوجوان و... نیز در هر خانواده موقعیت منحصر به فردی را رقم می‌زند؛ بنابراین هر خانواده باید خلاقانه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی خویش عمل کند.عضو پیشین کانون اصلاح و تربیت تاکید کرد: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات عدم خروج از منزل در کشور دشواری‌های اقتصادی برخی اقشار آسیب پذیر است.
محمدی افزود: برای برخی خانواده ها حضور در منزل برابر با فقر اقتصادی است. بنابراین تاکید بر اهمیت عدم خروج از منزل در جامعه باید با حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی دولت همراه باشد.روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه تهران یادآور شد: به عنوان مثال دولت چین به هنگام قرنطینه شهرها با پخش غذا در درب منازل خواستار عدم خروج از خانه ها شد.وی ادامه داد: در زمان حاضر این حضور در خانه برای دست فروشان، فال فروشان، کودکان کار و... که در معرض این بیماری (ویروس کرونا) نیز قرار می گیرند، برابر با عدم کسب درآمد و از دست دادن اشتغال است.
محمدی خاطرنشان کرد: این قشر آسیب‌پذیر حجم اعظمی از جامعه ایران را تشکیل می دهد؛ بنابراین دولت مردان با حمایت‌های اقتصادی و ایجاد اطمینان خاطر جهت گذران زندگی به طور حتم می تواند چالش‌های عدم خروج از منزل برطرف کند.