به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۲۰۵۱۵

اکران فیلم «آزادراه» به نفع کودکان کار

گروه فرهنگ وهنر: فیلم سینمایی «آزاد راه» به کارگردانی عباس رافعی روز دوشنبه 20 آبان ماه با حضور بازیگران و عوامل تولید فیلم و برخی دیگر از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما به نفع کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست در سینما «آفریقا» اکران می‌شود.
اکران فیلم  «آزادراه» به نفع کودکان کار
بنا به تصمیم گروه سازنده و پخش فیلم سینمایی «آزادراه» عواید یک روز اکران این فیلم در سینما «آفریقا» به کودکان کار، بی‌سرپرست و بدسرپرستی که مورد حمایت جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر هستند، اختصاص داده می‌شود. عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «آزادراه» در گفت‌وگویی درباره موضوع و رویکرد این اثر بیان کرد: فیلم «آزادراه» داستان روحانی جوانی را در بر می‌گیرد که به دلیل حادثه‌ای که برای همسرش به وجود می‌آید، بین دو راهی ایمان و انجام وظیفه‌اش گیر می‌کند. این فیلم در واقع موضوعی اجتماعی دارد که با رویکردی دینی مطرح شده است.

او در پاسخ به این که انگیزه گروه برای اختصاص درآمدهای حاصل از یک روز فروش بلیط فیلم در سینما «آفریقا» به کودکان کار چه بوده است، گفت:در این فیلم سینمایی قاتل همسر روحانی(با بازی رامین راستاد) کسی است که به علت بزرگ شدن در شرایط سخت و دشوار نتوانسته است به تحصیل بپردازد، از کودکی کار می‌کرده و از بسیاری از حقوق خود محروم شده است. پدر خود را در بچگی از دست داده و مادرش هم از تربیت درست او غافل مانده است. رافعی در رابطه با آسیب‌های کار در سنین کودکی افزود: وقتی بچه‌ای نتواند مسیر طبیعی رشد خود را طی کند، سرانجام بدی خواهد داشت. چراکه او همیشه به فکر نان درآوردن برای تامین نیازهای خانواده‌اش است و هیچ فرصتی برای خودسازی و ارتقای فرهنگ شخصی اش پیدا نمی‌کند و این یک آسیب بزرگ را به او وارد می‌کند.

این کارگردان که به عنوان سفیر مهربانی نیز در جشنواره فیلم شاپرک‌های شهر حضور دارد، نظر خود را نسبت به برگزاری این جشنواره و امتیازات آن نسبت به جشنواره های مشابهی همچون جشنواره فیلم کودک و نوجوان این طور اظهار کرد: به نظر من جشنواره شاپرک های شهر اتفاق بسیار خوبی در حوزه کار کودک است. ما در جشنواره‌ی فیلم کودک و نوجوان معمولا شاهد آثار فانتزی، تخیلی یا فیلم‌های دیگری هستیم که با زبان کودکان برای آنها نمایش داده می شود. اما اینجا قرار است حرف‌های مهمی درباره کودکان و برای بزرگسالان بگوییم و این می‌تواند یکی از بخش‌های مهم و اساسی جشنواره باشد که به بزرگترها بگوییم چطور فرزندانشان را تربیت کنند و یا در درجه اول چه نگاهی به آن ها داشته باشند.

فیلم سینمایی «آزادراه» اثری به نویسندگی علیرضا محمودی ایرانمهر و تولید سال 90 است و مهدی پاکدل، هومن سیدی، بهنوش طباطبایی، حبیب‌اسماعیلی، رامین راستاد، حسن علیرضایی و دانیال نوروش در آن به ایفای نقش می پردازند. این فیلم به عنوان یکی از بخ‌های جنبی جشنواره فیلم «شاپرک‌های شهر» روز دوشنبه 20 آبان ماه در سانس ها و ساعت‌های 11، 12.30، 14، 15.45، 17.30 و 21 با حضور هنرمندان و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون و اصحاب رسانه در سینما آفریقا به نشانی بالاتر از میدان ولیعصر، نرسیده به خیابان زرتشت اکران می شود. علاقه‌مندان برای رزرو بلیط و حمایت از کودکان کار می‌توانند با شماره های 88905177، 9-88914748 تماس حاصل کنند.
مرجع : ايسنا