به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۲۰۵۱۹۷

استقبال بی‌سابقه از طرح ملی مسکن

گروه اقتصادی: در حالی که برای طرح مسکن ملی تنها ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده آزاد کردن روش پیامکی باعث شد سیل ثبت نامی ها از مرز یک میلیون نفر عبور کند و نشان دهد که متقاضیان مسکن تا چه حد نیازمند کمک دولت برای خانه دار شدن هستند.
استقبال بی‌سابقه از طرح ملی مسکن
به گزارش فارس،  بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن در مجموع تعداد ۴۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر از طریق سامانه مدیریت طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir ثبت نام کردند. همچنین تعداد پیامک دریافتی طبق آخرین آمار، ۶۲۵ هزار و ۴۸ نفر است که متقاضیان کدملی سرپرست خانوار را به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ارسال کردند.
شاید حتی خود دولت نیز تصور نمی کرد که میزان استقبال از طرح ملی مسکن تا این حد بالا برود. طرحی که کاملا با طرح مسکن مهر تفاوت داشت و قرار بود ۴۰۰ هزار مسکن در مرحله نخست آن تا سال ۱۴۰۰ ساخته شود.اگر چه دولت قرار نیست برای تمام این ۴۰۰ هزار مسکن اقدام به ثبت نام کند و در قالب این طرح پروژه مشارکتی نیز طراحی شده است اما استقبال متقاضیان مسکن از طرح ملی مسکن نشان می دهد که رشد قیمت مسکن در دو سال گذشته تا چه حد این طرح را از مقبولیت بالایی برخوردار کرده است.در طرح اقدام ملی مسکن که شرایط متقاضیان را شامل تاهل، فاقد مالکیت مسکونی از اول فرودین ۸۴، عدم استفاده از امکانات دولتی و تسهیلات یارانه‌دار در موضوع مسکن و همچنین سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا دانسته اینطور وانمود شد که این طرح مشابه و کپی شده طرح مسکن مهر خواهد بود و اقشار کم درآمد جامعه می توانند پس از ثبت نام و آورده ناچیز به صاحب خانه شدن در سال های آینده امیدوار شوند.
دهک‌های پایین چشم‌انتظار خانه‌دار شدن در طرح ملی مسکن نباشند
اما محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی مسکن تا حدودی برای اقشار متوسط جامعه تنظیم شده و قرار نیست از یارانه دولتی برای آن استفاده شود به نوعی اعلام کرد که دهک های یک، دو و سه جامعه چشم انتظار خانه دار شدن از قبال این طرح جدید نباشند.
اما با توجه به اینکه قیمت تمام شده برای مسکن ملی هر متر مربع دو و نیم تا سه میلیون تومان خواهد بود می بینیم که باز هم متقاضیان از مسکن ملی استقبال کرده اند. اگرچه این آمارها نه برای وزارت راه و شهرسازی و نه برای دولت نباید خوشحال کننده باشد ؛ لکه باید تلنگری برای دولت باشد که علیرغم بالا بودن قیمت مسکن ملی باز هم متقاضیان از آن استقبال می کنند. آخرین روند ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی که به روش اینترنتی و پیامکی بوده نشان می هد که بیش از یک میلیون و ۶۲ هزار نفر در این مرحله ثبت نام کرده اند.
برچسب ها: طرح مسکن ملی مسکن