به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۲۰۵۲۶

ظریف: همه آماده رسيدن به توافق هستند

گروه سياسي: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع دولت کانادا به هنگام انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران گفت: دولت کانادا خواسته و تمایل مردم ایران را نادیده گرفته و ایرانیان منتظر معذرت‌خواهی این کشور هستند.
ظریف: همه آماده رسيدن به توافق هستند
محمدجواد ظریف، درباره احتمال توافق ایران و 1+5 در مذاکرات ژنو گفت: تمام طرف‌های میز مذاکره به سوییس آمده‌اند و آماده هستند که توافقی با یکدیگر داشته باشند. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: مردم ایران با انتخاب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پنجره‌ای از فرصت‌ها را باز کردند. این پنجره نامحدود است و زمانی که ما این پنجره را با اقدامات خود باز نگهداریم می‌توانیم بار دیگر اعتمادسازی کنیم. البته این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که این پنجره می‌تواند هر چه زودتر نیز بسته شود اما من امیدوارم که ما بتوانیم با مذاکرات این پنجره را باز نگه داریم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و کانادا و مواضع دولت این کشور نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: بسیار تاسف‌انگیز است که دولت اوتاوا نتوانسته است خواسته و تمایل مردم ایران را مورد توجه قرار دهد. متاسفانه دولت کانادا با مردم ایران بی‌ادبانه و با بی‌احترامی رفتار می‌کند. ما از دولت کانادا انتظار معذرت‌خواهی داریم. تمام مردم ایران منتظر این معذرت‌خواهی هستند. اظهارات بیان شده از سوی مقامات کانادا نشان دهنده نبود درک است. آن‌ها به طور کامل واقعیت‌های موجود در ایران را انکار می‌کنند.
مرجع : ايسنا