به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۲۰۵۲۸

وزارت​نیرو 21هزارمیلیاردتومان بدهکار است

گروه اقتصادي: معاون وزیر نیرو با اشاره به لزوم توازن بین قیمت خرید و فروش خدمات آب و برق تاکید کرد که عمده بدهی‌های تجمعی وزارت نیرو مربوط به بعد از سال 1388 است و گفت: وزارت نیرو درحال حاضر 21 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 16 هزار میلیارد تومان آن مربوط به برق و مابقی متعلق به بخش آب و آبفاست.
وزارت​نیرو 21هزارمیلیاردتومان بدهکار است
علیرضا دائمی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین الملی برق و نهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات فاضلاب گفت: وضعیت درآمدها و هزینه‌های صنعت آب و برق نسبت به هشت ماه قبل شفاف‌تر شده است لذا وزارت نیرو پیشنهاد اصلاحی خود را برای سال جاری در این راستا ارائه کرده است. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید براین که بودجه سال آینده انقباضی است، تصریح کرد: بودجه باید کاملا شفاف بوده و انحراف معیار مصارف و درآمدها زیاد نباشد. اعتبارات وزارت نیرو مشخص است بنابراین در این برنامه موارد تسهیل گر برنامه‌های وزارت نیرو قید شده است. دائمی با تاکید بر اینکه اطمینان نداریم اصلاحات پیشنهادی به طور حتم به تصویب برسد، گفت: مواردی که در این اصلاحیه ذکر شده، تامین و توزیع بودجه جاری و استفاده بهینه از منابع بوده است.

وی با بیان اینکه در اصلاحیه درخواستی ارائه شده، حدود 50 درصد بدهی ها تا پایان سال مالی جبران می‌شود، گفت: باید توجه داشت که در پیشنهاد ارائه شده منابع درخواستی بدون پشتوانه نبوده است. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر این که تهاتر نیروگاه‌های وزارت نیرو، باعث افزایش بدهی این وزارتخانه شده و هم‌اکنون به خریدار بخش تبدیل شده که بدهی‌های جاری را شکل داده است، گفت: مقرر شده با جایگزینی بخشی از اوراق مشارکت در مقابل بدهی به پیمانکاران و تولید کنندگان بدهی های خود را پرداخت کنیم که هم خاصیت ضد تورمی دارد و هم تعهدات وزارت نیرو انجام می‌شود. دائمی در پایان خاطرنشان کرد که در بودجه سال 1392 در مجموع 7800 میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۶:۳۲
شگفتا (165343)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۹:۰۱
منظور از بدهکار بدنه ای در داخل نظامه که با انواع رانت و... قراردادهایی با قیمتهای غیرمنطقی در دوران 8 ساله؛ بدبختی ایران، با وزارت نیرو تنظیم کرده اند. به این هم می گند کاپیتولاسیون، فقط لازم نیست خارجی باشی تا مملکتو بچاپی! (165409)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۱۹:۰۴
کاش بهار در این شلوغ بازاری که مجلسیها علیه وزرای قوی دولت آقای روحانی راهانداخته اند یه سری هم به این وزارت نیرو بزنه و ببینه که این بدهیها چه معنیی میده؟ یعنی مردم پول آب و برقشونو ندادن یا یه عده اونجا زیادی خوردند و کسی صداشو درنمیاره. چرا مجلس حالی از این اقای وزیر نیرو نمی پرسه؟! بیابید پرتقال فروش را! آیا ایشون هم دارند همون روند سابق رانت بازی را ادامه می دهند؟ (165413)