به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۰۵۳۸۸

غربالگری کرونایی ۱۴ میلیون تن در کشور

گروه جامعه: وزیر بهداشت با اشاره از غربالگری ۱۴ میلیون تن در زمینه کرونا خبر داد و گفت: از طریق این غربالگری توانستیم افراد در معرض خطری را که می‌توانند به عنوان عوامل آلوده‌کننده تلقی شوند، به‌شدت ایزوله کرده و تحت مداوا و کنترل قرار دادیم.
غربالگری کرونایی ۱۴ میلیون تن در کشور
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی با اشاره به غربالگری ایرانیان برای بیماری کووید-۱۹ گفت: با توجه به این که عملا چهار روز است که این اقدام را انجام می‌دهیم، توانستیم ۱۴ میلیون نفر را تحت پوشش غربالگری قرار دهیم. تعداد قابل توجهی از این افراد در سامانه‌های ما از طریق خوداظهاری و اعلام علامت‌هایشان ورود کردند و تعداد قابل توجهی را هم همکاران ما به‌صورت تلفنی و از طریق پرونده الکترونیک سلامت و سامانه سیب و سامانه ناب در برخی استان‌ها غربال می‌کنند.وی افزود: از این ۱۴ میلیون نفر، حدود ۷۳ هزار و ۴۳۵ نفر افراد علامت‌داری بودند که باید آنها را بررسی می‌کردیم که بعد از بررسی این افراد در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت، حدود سه هزار و ۴۱۵ نفر مواردی بوده که به بیمارستان ارجاع شده‌اند و فقط ۱۶۰۵ نفر در بیمارستان نگهداری و بستری شده‌اند و خوشبختانه سایر افراد یا با نسخه به منزل منتقل شده‌اند یا به مراکز بینابینی که تعریف کرده‌ایم، هدایت شدند.نمکی ادامه داد: از طریق این غربالگری توانستیم افراد در معرض خطری را که می‌توانند به‌عنوان عوامل آلوده‌کننده باشند، به شدت ایزوله کرده و تحت مداوا و کنترل قرار دادیم. همچنین توانستیم تمام افرادی را که با افراد در معرض خطر تماس داشتند، شناسایی کرده و زنجیره ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها بدون هماهنگی را قطع کنیم و بار سنگینی را از روی دوش مراکز بهداشتی و درمانی و پرسنل مراکز بیمارستانی کاهش داده و از همه مهم‌تر چرخش ویروس را در کشور به شکل قابل توجهی محدود کنیم.

اگر با این آهنگ پیش برویم، امیدواریم در روزهای آتی بتوانیم با همین سرعت و حتی با سرعت بیشتر، کل مملکت را تحت پوشش قرار داده و دیگر نقاط مبهم ناشناخته‌ای از نظر آلودگی در کشور نداشته باشیم.وزیر بهداشت با اشاره به ارائه گزارش بسیج ملی مقابله با کرونا به مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبری این طرح را به عنوان طرحی موفق و مبانی منطقی، علمی و اعتقادی تایید کردند که منجر به دلگرمی بیشتر ما و همکاران‌مان شد. همچنین رییس جمهور هم از این طرح حمایت جدی کرده و تمام اعضای دولت را به حمایت از این طرح فراخواندند و دستور دادند. بنابراین این طرح با حمایت جدی همه دستگاه‌ها پیش می‌رود.نمکی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد،  تاکید کرد: در عین حال در خروجی ۱۳ استان که اسامی شهرها و استان‌هایش اعلام خواهد شد، اکیپ‌هایی را مستقر می‌کنیم. مسئولیت اجرایی این کار به طور مشترک بر عهده وزارت کشور، ناجا، ارتش جمهوری سلامی، هلال احمر و وزارت بهداشت است. به این صورت که تمامی ماشین‌ها و افرادی را که می‌خواهند از خروجی شهر عبور کنند، چک می ‌کنیم و اگر افراد مشکوک یا آلوده را شناسایی کردیم، بلافاصله به سیستم قرنطینه‌ای که در نزدیک‌ترین مرکز ایجاد کردیم، هدایت و افراد را به مدت ۱۴ روز در آنجا قرنطینه می‌کنیم و اگر نیاز به ارجاع فرد به بیمارستان باشد، این اقدام را انجام می‌دهیم.
انتهای پیام
برچسب ها: ویروس کرونا