به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۲۰۵۵۱۹

یکی از معترضان آبان به «سه ماه مرده‌شویی» و یكسال حبس محکوم شد

گروه سیاسی: سجاد سالاروند که قبلاً منابع حقوق بشری او را یکی از کارگران بازداشت‌شده در اعتراضات آبان ۹۸ در بومهن معرفی کرده بودند، به اتهام «اخلال در نظم عمومی»، علاوه بر یک سال حبس، به سه ماه «شست‌وشوی میت» نیز محکوم شد.
این حکم که یك دادگاه کیفری آن را صادر کرده، روز ۲۶ اسفندماه، در زندان تهران بزرگ (فشافویه) به سالاروند ابلاغ شده است. بر اساس این گزارش، اتهامات این شهروند بومهن «تشکیل دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق ایجاد جنجال و هیاهو» عنوان شده است. مجازات تکمیلی مرده‌شویی پیش از این نیز در سال ۹۶ در یکی از احکام قضایی ذکر شده بود که واکنش شورای اسلامی کار کارگران بهشت زهرا را در پی داشت. در بیانیه این شورا آمده بود: «شغل ما یک شغل شریف و نماد خدمت به مردم است و این قبیل برخوردها شکستن اعتبار و حرمت شغلی ماست.»
در اعتراضات آبان ۹۸ که در پی افزایش سه‌برابری و ناگهانی قیمت بنزین شکل گرفت و دامنه آن به بیش از صد شهر ایران رسید، تعداد نامشخصی کشته و هزاران نفر بازداشت شدند كه بسیاری از آنان همچنان در زندان هستند. سجاد سالاروند، ۲۱ ساله، یکی از آنان بود که تا پیش از بازداشت به کارگری ساختمان اشتغال داشت.
 
برچسب ها: معترضان آبان