به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۰۵۸۱۴

تاثیر کرونا بر روی برنده‌ توپ طلا

گروه ورزشی: شیوع ویروس کرونا که منجر به لغو رقابت‌های مهم جهان فوتبال شد، روی رقابت برای کسب توپ طلا نیز تاثیر خواهد گذاشت.
تاثیر کرونا بر روی برنده‌ توپ طلا
به گزارش ایسنا، عملکرد بازیکنان در دو ماه می تواند برای انتخاب نامزدهای توپ طلا کافی باشد. با توجه به رقابت های لغو شده که می‌توانست برای انتخاب بهترین بازیکن اروپا در سال ۲۰۲۱ تعیین کننده باشد و بدون برگزاری یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمه‌ریکا، مجله فرانس فوتبال تنها می‌تواند روی عملکرد بازیکنان در ماه های ژانویه و فوریه تمرکز کند و نامزدها را انتخاب کند. البته این در صورتی است که لیگ های اروپایی دوباره از سر گرفته نشوند.در ادامه به پنج بازیکنی که بیشترین شانس نامزد شدن برای کسب توپ طلا را دارند، اشاره می شود.
لیونل مسی (بارسلونا، آرژانتین)
مهاجم آرژانتینی به دنبال کسب هفتمین توپ طلای خود است. او برترین گلزن لالیگا محسوب می شود و با ۱۹ گل در صدر قرار دارد. ستاره بارسا در سال ۲۰۲۰ توانست ۹ گل به ثمر برساند و هفت پاس گل دهد. تنها ضعف مسی نبود ثبات و ثبت آمار ضعیف در خارج از نوکمپ بوده است. 
کریستیانو رونالدو (یوونتوس، پرتغال)
مهاجم پرتغالی با وجود این که فصل را بد شروع کرد اما روند طوفانی اش را از ماه دسامبر آغاز کرد. بازیکن یوونتوس در یازده بازی پیاپی سری آ گلزنی کرد و اکنون با ۲۱ گل در جدول برترین گلزنان این رقابت ها دیده می شود.رونالدو به تعیین کننده ترین بازیکن کالچو در دو ماه اخیر تبدیل شد. او در سال ۲۰۲۰ توانست ۱۳ بار دروازه حریفان را باز کند و دو پاس گل دهد. زمانی لیگ ها متوقف شد که ستاره پرتغالی در بهترین دوران خود به سر می برد.
نیمار (پاری سن ژرمن، برزیل)
بازیکن برزیلی نیز مانند رونالدو در بهترین دوران خود به سر می‌ برد که با تعطیلی لیگ ها روبرو شد. پس از دو سال رفت و برگشت بالاخره نیمار توانست یک گام بزرگ برای پاری سن ژرمن بردارد. او تیمش را با دو گلی که برابر دورتموند به ثمر رساند به سمت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هدایت کرد.PSG دو سال پیاپی بود که در یک هشتم نهایی حذف می شد. نیمار در سال ۲۰۲۰ توانست ۹ گل به ثمر برساند و چهار پاس گل بدهد. با این حال بیش از همه نشان داد بازیکن توانمندی است و تیم می تواند به او تکیه کند.
کیلیان ام‌باپه (پاری سن ژرمن، فرانسه)
مهاجم فرانسوی جوانترین بازیکن این فهرست محسوب می شود. با وجود این که نیمار در مرکز توجه ها قرار دارد اما ام‌باپه بازیکنی بود که تیمش را در غیاب ستاره برزیلی رهبری می کرد. آن ها در کنار هم بهترین خط حمله کنونی فوتبال را در کنار هم تشکیل می دهند.ام باپه با ۱۸ گل در صدر برترین گلزنان لیگ یک فرانسه قرار دارد و تیمش هم صدرنشین جدول است. PSG به فینال هر دو جام کشورش راه یافته است. آمار مهاجم جوان فرانسوی در سال ۲۰۲۰ قابل توجه است او ۱۳ گل به ثمر رسانده  و ۹ پاس گل داده است. 
روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ، لهستان)
بایرن مونیخ فصل را بد شروع کرد اما مهاجم لهستانی با گل هایش اجازه نداد شرایط تیم آلمانی بدتر شود. لواندوفسکی باوارایی ها را در رقابت برای فتح بوندسلیگا نگه داشت و توانست در ۱۵ بازی پیاپی گلزنی کند. اکنون بایرن صدرنشین است.بهترین گلزن لیگ قهرمانان (یازده گل) و بوندسلیگا (۲۵ گل) در این ژانویه و فوریه ۹ گل به ثمر رساند و سه پاس گل داد. با این حال عملکردش در استمفورد بریج به یادماندنی بود. او در پیروزی ۳ بر صفر تیمش مقابل چلسی در بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان درخشید.