به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۰۵۸۵۳

ویروس کرونا در چین: امید و نگرانی همزمان

ویروس کرونا در چین: امید و نگرانی همزمان
گروه بین‌الملل: دولت چین (منشا اولیه ویروس كرونا) مدعی شد روز پنجشنبه برای اولین بار از زمان ثبت آمار مبتلایان به ویروس کرونا هیچ مورد تازه‌ای گزارش نشده است. مقام‌های چین و دیگر کشورهای آسیایی اما نگرانند که به دلیل سفر افراد مبتلا از خارج با موج دوم شیوع کرونا مواجه شوند.

همزمان اما شمار مبتلایانی که از خارج وارد چین شده‌اند، افزایش یافته است. کمیسیون بهداشت پکن اعلام کرد که ۳۴ مورد جدید "وارداتی کرونا" به ثبت رسیده‌اند، یعنی افرادی که در هنگام ورود به چین به این ویروس مبتلا بوده‌اند.  این تا کنون بالاترین شمار مبتلایانی بوده که از خارج وارد چین شده‌اند. با توجه به این روند نگرانی‌های تازه‌ای از بروز موج دوم شیوع کرونا در این کشور پدید آمده است. اکثر این "مبتلایان وارداتی" نه شهروندان خارجی بلکه چینی‌هایی هستند که به وطن خود بازگشته‌اند، چون بر این گمان بودند که وخامت شیوع کرونا در کشورشان رو به پایان است.
 
کمیسیون بهداشت پکن اعلام کرده که تا کنون (پنجشنبه ۲۹ اسفند) مجموعا ۱۸۹ "مبتلای وارداتی" در چین شناسایی شده و به ثبت رسیده است. مقامات چین برای جلوگیری از شیوع کرونا از طریق این مبتلایان موازین سختگیرانه‌ای را برای کسانی که از خارج وارد این کشور شده و می‌شوند، وضع کرده است. شی جین‌پیگ رئیس جمهوری چین روز چهارشنبه ۲۸ اسفند هشدار داد که مهار ویروس کرونا و همچنین تحولات اقتصادی با توجه به شیوع پرشتاب این ویروس در سراسر جهان همچنان چالشی بزرگ خواهد بود. او از شهروندان چین خواست که "هوشیاری خود را حفظ کنند و به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود در راه پیشگیری و مباره با اپیدمی کرونا ادامه دهند". اگر چه شمار مبتلایان جدید در چین روندی کاهشی نشان می‌دهد، اما ویروس کرونا هر روز جان افراد تازه‌ای را در این کشور می‌گیرد. در چین مجموعا ۸۰ هزار و ۹۲۸ مبتلای به ویروس کرونا شناسایی و تأیید شده که حال بیش از ۶۶ هزار نفر از آن‌ها بهبود یافته است. طبق آخرین ارقام شمار کشته‌شدگان مبتلا به این ویروس در چین بر سه هزار و ۲۴۵ نفر بالغ می‌شود.
برچسب ها: ویروس کرونا چین