به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۰۵۹۱۷

توقف تولید خودروی یورو ۴ از ابتدای امسال

گروه جامعه: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تفاهم این سازمان با خودروسازان برای تولید خودروی یورو ۵ خبر داد و تاکید کرد از ابتدای سال ۹۹ خودروی یورو ۴ مجوز تولید نخواهد گرفت.
توقف تولید خودروی یورو ۴ از ابتدای امسال
عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار پیامی ویدیویی ضمن تبریک عید نوروز اظهار کرد: در سال ۹۸ مشکلات زیادی در کشور به ویژه به دلیل تحریم‌های ضد بشری آمریکا داشتیم اما دستاوردهای محیط زیستی خوشبختانه توانست طبق برنامه‌ها با حداقل خسارت پیش رود.رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سال ۹۸ از نظر بارش سال خوبی برای محیط زیست کشور بود، تصریح کرد:‌ از این‌رو سال خوبی برای حیات وحش داشتیم و خوشبختانه حیات وحش امسال مشکلات کم آبی را کمتر احساس کردند بنابراین با توجه به سرشماری‌هایی که از حیات وحش صورت گرفته است می‌توان نتیجه گرفت که سال خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.کلانتری افزود: امسال توانستیم با منابعی که از محل صندوق توسعه ارزی کشور پیش‌بینی شده بود، سال خوبی را برای مهار گرد و غبارها داشته باشیم. با اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جنگل‌ها و استانداری‌ها انجام دادند بخش عمده‌ای از گرد و غبارها با منشاء داخلی مهار شد. امیدواریم که در سال ۹۹ نیز با تصویب بودجه این کار ادامه پیدا کند.معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۸ توانستیم علاوه بر به رسمیت شناختن حقابه تالاب‌های کشور از سوی دولت و وزارت نیرو این حقابه را تامین کنیم گفت: علاوه بر این حقابه رودخانه‌ها نیز به رسمیت شناخته شد و به موازات آن تامین حقابه کشاورزی نیز تصویب شد.

کلانتری ادامه داد: در زمینه ارزیابی طرح‌های توسعه و عمرانی کشور ما توانستیم متوسط حدود ۳ سال دولت‌های قبل را به ۴۵ روز برسانیم و از این طریق به توسعه تولید داخلی کشور کمک کردیم. همچنین تولید کنندگان دیگر مدت‌ها منتظر تصویب ارزیابی طرح‌های توسعه‌ای از سوی سازمان محیط زیست نشدند.رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر این که از ابتدای سال ۹۹ خودروی یورو ۴ مجوز تولید نخواهد گرفت، گفت: تمام صنایع خودروسازی کشور موظف هستند که از ابتدای امسال به استاندارد یورو ۵ برسند. در این زمینه نیز با خودروسازان به تفاهم رسیده‌ایم.معاون رئیس جمهور در ادامه درباره‌ حقوق پرسنل سازمان محیط زیست توضیح داد: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۹ دریافتی پرسنل سازمان محیط زیست افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا می‌کند. همچنین در سال ۹۸ لایحه حمایت از محیط بانان تصویب شد و از ابتدای سال ۹۹ محیط بانان همتراز نیروهای انتظامی کشور از قوانین ذیربط استفاده خواهند کرد و مشکلات کمتری برای حفاظت از محیط زیست کشور خواهند داشت.وی ادامه داد:‌ در سال ۹۹ بر اساس پیشنهاد هیات وزیران دست نیروهای ما برای پایش بیشتر صنایع باز خواهد بود و همچنین سازمان محیط زیست یک سوم جرائم محیط زیستی صنایع را برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور دریافت خواهد کرد.کلانتری در پایان با تاکید بر این که شعار ما حفاظت و حراست از محیط زیست کشور با ۸۰ میلیون محیط بان است گفت: امیدواریم پاسدار محیط زیست برای نسل‌های بعدی کشور باشیم.