به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۲۰۵۹۶۹

تفاوت‌های شاگردان مجیدی و گل‌محمدی

گروه ورزشی: رقابت‌های لیگ برتر فصل جاری فوتبال ایران در حالی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایستگاه بیست و یکم توقف کرد که رقابت در بالای جدول با وجود اختلاف ۱۰ امتیازی پرسپولیس به عنوان صدرنشین، همچنان برای قهرمانی نزدیک و داغ است.
تفاوت‌های شاگردان مجیدی و گل‌محمدی
سرخپوشان پایتخت به رهبری یحیی گل محمدی با وجود اینکه خیلی سخت گل می‌خورند، اما منطقی هم حمله می‌کنند. آن‌ها بدون توجه به آمار و ارقام برای گرفتن سه امتیاز هدف‌گذاری می‌کنند. با این حال رقیبان سنتی را پشت سر خود می‌بیند که منتظر غفلت پرسپولیس هستند.
خط حمله بی رحم استقلال همچنان یکه تازی می‌کند
استقلال تهران در ۲۰ بازی خود توانسته است ۳۹ گل بزند. آماری که نشان می‌دهد شاگردان قبلی استراماچونی و فعلی فرهاد مجیدی علاقه فراوان به بازی تهاجمی دارند. تاکتیک رو به جلوی آبی‌ها سبب شده تا آن‌ها در هر بازی بطور میانگین بیش از ۱۴ شوت به ست چارچوب دروازه رقیبان خود بزند. آن‌ها معمولا در مالکیت توپ نیز بهتر از رقیب خود بوده اند. استقلال در اکثر بازی سعی بر تصاحب توپ و سرعت در انتقال ان از دفاع به حمله داشته است. آن‌ها اینگونه موفق شدند مالکیت توپ ۵۹ درصدی را به عنوان میانگین برای خود رقم بزنند.آبی‌ها که لیگ را چندان خوب شروع نکردند از هفته پنجم به بعد دگرگون شدند. توانستند بهترین زوج خط حمله را با ۱۷ گل برای مهدی قایدی و شیخ دیاباته رقم بزنند. روندی که امیر ارسلان مطهری مهاجم اجدید این تیم که در نیم فصل به جمع شاگردان فرهاد مجیدی اضافه شده نیز ادامه می‌دهد.تیمی که خیلی خوب پاسکاری می‌کند و هر وقت هافبک هایش بخواهند شوتزنی می‌کنند تا به آمار گلزنی خود بیافزایند. از این رو استقلالی‌ها معمولا در اکثر حملات خود با پنج بازیکن در محوطه جریمه حریف ظاهر شده اند. تمرکزی که نشان از عطش این تیم برای گلزنی دارد.البته آن‌ها در مالکیت توپ به اندازه تراکتور تبریز و شهرخودرو مشهد خوب نیستند، اما درصد پاس‌های دقیق آن‌ها میانگین بالای هشتاد درصدت دارد که می‌تواند نمره قابل قبولی برای وریا غفوری و هم تیمی هایش در استقلال تهران باشد.شاگردان فرهاد مجیدی معمولا در نبردهای هوایی نیز موفق بوده اند. آن‌ها بطور متوسط در هر بازی ۱۵ ضربه موفق با سر می‌زنند، اما همچنان این آمار نسبت به تیم‌هایی نظیر سپاهان، پرسپولیس و تراکتور پایین‌تر است.
منطق سرخ یحیی برای صدرنشینی
پرسپولیس بر خلاف استقلال تهران توجه چندانی به مالکیت توپ ندارد. برای کادرفنی جدید سرخ‌ها مهم نیست در تلویزیون آماری بهتر از رقیب در تصاحب توپ داشته باشند.یحیی گل محمدی در پنج بازی که روی نیمکت این تیم در نیم فصل دوم لیگ برتر نشسته است تفکر خود را در این زمینه به وضوح نشان داده است. تاکتیکی که نشان می‌دهد برای پرسپولیس کم اهمیت‌ترین موضوع، مالکیت توپ است، اما مهم‌ترین مساله، انتقال توپ از دفاع به حمله برای گلزنی است.سرخپوشان پایتخت که در حال حاضر با ۴۷ امتیاز و اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به رتبه دوم در صدر قرار گرفته اند بازی منطقی را از خود به نمایش می‌گذارند. این تیم با ارئه بازی سرعتی و قدرت بازیسازی هافبک هایش ابتدا گل می‌زند تا در ادامه با دفاع مستحکم از گل‌هایی که به ثمر رسانده است محافظت کند.عملکرد قابل قبول خط دفاعی پرسپولیس باعث شده تا علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادشوویچ کلین شیت‌های بیشتری را برای سرخ‌ها نسبت به حریفانش در لیگ برتر فصل جاری تا پایان هفته بیست و یکم رقم بزنند.آماری که نشان می‌دهد منطق دفاعی در تفکرات یحیی وجود دارد و این تیم را با همین دیدگاه به صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر چسبانده است.
برچسب ها: پرسپولیس استقلال