به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۲۰۶۰۱۲

ویروس کرونا؛ چه کسانی باید خود را قرنطینه کنند

گروه جامعه: در صورتی که علائمی مانند تب، سرفه و بدن درد مشاهده کردید برای حفظ سلامت خود و دیگران به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید.
ویروس کرونا؛ چه کسانی باید خود را قرنطینه کنند
دوران قرنطینه خانگی زمانی است که افراد خانواده به علت شیوع ویروس کرونا نباید از خانه خارج شوند؛ چرا که ممکن است احتمال ابتلا آن‌ها به این ویروس خطرناک و کشنده افزایش پیدا کند و مرگ و میر افراد را شامل شود. اما با توجه به تمام این‌ها وجود یک سری وسایل در خانه ضروری است تا سلامت جسمانی افراد را ارتقا بخشد.
۱: روی کالا‌های خشک شده و کنسرو شده تمرکز کنید. یعنی به هیچ عنوان از فست فود و بستنی در بیرون منزل استفاده نکنید بلکه از موادغذایی بسته بندی شده برای داخل منزل استفاده کنید.۲: تا مدت ۱۴ روز برای همه افراد غذا تهیه کنید.۳: جعبه کمک‌های اولیه تان را کامل کنید تا در صورت تشدید یا شیوع کرونا از روش‌های خانگی این ویروس خطرناک را کنترل کنید.۴: حتما یک کپی از تمام صفحات پرونده پزشکی خود داشته باشید.۵: حتما به یاد داشته باشید که اگر داروی نسخه‌ای مصرف می‌کنید به اندازه ۳۰ روز باید این دارو را تامین کنید تا به مشکل برنخورید.۶: سلامت روانتان را جدی بگیرید و در صورت بروز استرس کتاب بخوانید یا بازی فکری انجام دهید.۷: به سایر تجهیزات پزشکی مورد نیاز مانند لنز‌های تماسی یا باتری‌های سمعک توجه کنید.۸: محصولات بهداشتی مانند صابون، ضدعفونی کننده دست، دستمال، محصولات مراقبت از زنان و پوشاک در اولویت هستند.
۹: دارو‌های بدون نسخه مانند دارو‌های تسکین دهنده درد، سرفه و سرماخوردگی تهیه کنید.

 در صورتی که احساس بروز کرونا داشتید یا علائمی مانند تب، سرفه و بدن درد مشاهده کردید برای حفظ سلامت خود و دیگران به هیچ عنوان از منزل خارج نشوید.جالب است بدانید که حضور ۱۵ دقیقه‌ای حتی در فاصله کمتر از دو متر از یک فرد مبتلا می‌تواند احتمال انتقال ویروس را به شدت افزایش دهد.فرض کنید سرماخورده اید و نمی‌توانید از جا بلند شوید؛ بنابراین در این شرایط بهتر است به مدت ۱۴ روز با اطرافیان هیچ تماسی نداشته باشید و از تردد در مکان‌های عمومی به خصوص محل کار پرهیز کنید.خود را حتما در مکان یا اتاقی جدا از دیگران قرنطینه کنید تا آن‌ها به این ویروس مبتلا نشوند، درضمن به هیچ عنوان دیگران را به اتاق خود راه ندهید.از دیگران درخواست کنید تا تمامی وسایل مورد نیاز شما را تهیه کنند.
 فردی که خود را قرنطینه کرده، چه نکاتی را باید رعایت کند؟
۱: دوری از افراد خانواده امری غیر ممکن و طاقت فرساست، اما اگر سلامت جسمی برایتان مهم است نباید به مدت ۱۴ روز با این فرد بیمار در تماس باشید.۲: تا حد امکان از ظروف غذایی جدا استفاده کنید.۳: اگر برایتان مقدور است حمام و سرویس بهداشتی را با فرد بیمار جداکنید.۴: تمام زباله‌های مصرفی فرد بیمار را در کیسه‌ای بزرگ بریزید و در آنرا گره بزنید تا ویروس در هوا پخش نشود.
برچسب ها: ویروس کرونا