به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۰۶۰۲۶
تداوم کمبود ماسک N۹۵

تامین لباس و دستکش برای پرستاران

گروه جامعه: سی و دو روز پس از شیوع کرونا در کشور، ۱۹۶۴۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۴۳۳ نفر فوت شده و ۶۷۴۵ نفر بهبود یافته‌اند.
تامین لباس و دستکش برای پرستاران
به گزارش ایلنا، سی و دو روز پس از شیوع کرونا در کشور، ۱۹۶۴۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۴۳۳ نفر فوت شده و ۶۷۴۵ نفر بهبود یافته‌اند. وزیر بهداشت اعلام کرده است؛ آنچه در آمار اعلام می‌کنیم، جزو صادقانه‌ترین آمارهای جهان است، وی تاکید کرده، مطمئن باشید؛ محال است تست مثبتی داشته باشیم و به مردم اعلام نکنیم.او همچنین در ابلاغیه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور و روسای مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی تهران و نیز سازمان اورژانس کشور، بر ضرورت آماده باش کامل، پاسخگویی و حضور کارکنان واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرده است.فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا نیز با تاکید بر اتخاذ راهبرد تمام عیار و همه جانبه در سطح استان تهران معتقد است؛ به دلیل اپیدمی و فراز و نشیب این بیماری در ماه‌های آینده به یک برنامه همه جانبه با مختصات استانی نیازمندیم که در آن کاریزمای استانی ارتقا پیدا کند تا با افزایش ظرفیت بتوان قدرت کنترل این بیماری را بیشتر کرد.به گفته او از آنجایی که امکان قرنطینه طولانی به دلیل نیازمندی‌های ویژه آن وجود نداشت، در شرایط کنونی می‌توان از قرنطینه سازی معکوس استفاده کرد به این صورت که افراد آلوده وارد سفرها نشوند و دولت در این راستا اقدام لازم را انجام دهد.
تداوم کمبود ماسک N۹۵
تامین لباس و دستکش برای پرستاران
درخواست  ۶۰۰ پرستار و بهیار برای کمک داوطلبانه به بیماران کرونا
«مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا کمبودهای پرستاران اعم از لباس‌های ایمن، ماسک و دستکش رفع شده است؟ گفت: در حال حاضر وضع بیمارستان‌ها از لحاظ  تجهیزاتی از قبیل لباس و دستکش در وضعیت بهتری قرار دارد و شرایط ثبات بیشتری پیدا کرده است.معاون وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: من امروز در بیمارستان رسول اکرم (ص) حضور داشتم و خوشبختانه شرایط بهتری را شاهد بودم و تقریبا به ثبات رسیده‌است. در ادامه همه تلاش‌های انجام شده خیرین وارد کار شدند و دانشگاه‌ها نیز از طرق مختلف برای رفع کمبودها اقدام کردند، طوری که اکنون به نظر می‌رسد، وضعیت بیمارستان‌های ما پایدار است.حضرتی اظهار داشت: لازم به ذکر است که این کمک‌ها هم از داخل کشور و هم از خارج از کشور بوده است. علاوه بر کمک خیرین، دانشگاه‌های ما توانستند با کمک جاهای دیگر در راستای بهبود شرایط قدم بردارند.
 معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که کدام استان‌ها به لحاظ تجهیزات مورد نیاز شرایط سخت تری دارند؟ گفت: اکنون در حال تهیه یک نظر سنجی هستیم، ولی فعلا کاملا نشده است، اما باید بگویم که تقریبا همه بیمارستان‌ها مثل هم هستند. اینکه بگویم یک بیمارستان شرایط بدتر و بیمارستانی دیگر شرایط  بهتری دارد، اینطور نیست، تقریبا شرایط  بیمارستان‌ها مانند هم است.وی تصریح کرد: نیاز بیمارستان‌ها مشابه هم است و الان خوشبختانه خیلی از کمبودها رفع شده است، ولی هنوز هم برخی کمبودها وجود دارد. به عنوان مثال در خصوص ماسک N۹۵ هنوز مقداری کمبود هست که تلاش می‌کنیم این مشکل نیز برطرف شود.حضرتی خاطر نشان کرد: امروز خیلی از بیمارستان‌ها مشکلات هفته اول را ندارند، ما در روزهای اول خیلی دچار مشکلات بودیم و اکنون ثبات بیشتری داریم. در این راستا بررسی‌هایی دقیق از همه دانشگاهها را تا دو سه روز آینده اعلام خواهیم کرد.معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که در کل چند پرستار برای کمک داوطلبانه به بیماران کرونا اعلام آمادگی کرده‌اند؟ گفت: حدود ۶۰۰ پرستار، کمک پرستار، بهیار و همچنین از رشته‌های دیگر مانند مامایی نیز درخواست داده بودند که خیلی از آنها جذب شدند.این تعداد می‌توانند، کمبودها را برطرف کنند و در کل کمک خیلی خوبی به ما شد. همچنین ۵ هزار نیرویی که از پیش به سیستم ما تزریق شد، کمک بسیار زیادی کرد.
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی کردن مدارس
اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای در اختیار گذاشتن سالن‌‌های ورزشی خود به وزرات بهداشت
«مهرزاد حمیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای در اختیار گذاشتن برخی امکانات وزارت آموزش و پرورش برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس گفت: ما با مدیران کل استان‌ها ویدیو کنفرانسی داشتیم که طی آن جلسه تصمیم بر آن شد، نهایت همکاری را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گذراندن این برهه حساس داشته باشیم.معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گفت‌وگوها و جلساتی که داشتم قرار شد، امکانات و سالن‌های ورزشی و قسمتی از بخش‌های عمومی وزارتخانه به کمک وزارت بهداشت بروند، اما ما از در اختیار گذاشتن مدارس به وزارت بهداشت معذوریم.حمیدی در ادامه توضیح داد: ما نمی‌توانیم مدارس را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم، زیرا ممکن است بلافاصله مدارس در فرودین ماه بازگشایی شود و دانش آموزان به مدرسه بروند، اما آمادگی نهایت همکاری را داریم تا همه امکانات آموزش و پرورش از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌هایی که در اختیار آموزش و پرورش است و حتی خوابگاه‌ها را البته اگر که خالی باشند، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم.دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: ما آمادگی این را داریم که برای کمک به کاهش شیوع کرونا ویروس به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک کنیم، اما تاکید می‌کنم از استفاده مدارس در این زمینه معذوریم، زیرا امکان بازگشایی مدارس وجود دارد و باید پذیرای دانش آموزان باشند.حمیدی درباره اقدامات در نظر گرفته شده برای ضدعفونی کردن کلاس‌های درس در هنگام بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان معادل هزار میلیارد ریال به عنوان سرانه بهداشتی برای مدارس سراسر کشور در نظر گرفته‌ایم. این سرانه به برخی از مدارس تحویل داده شده است تا از آن بهره برداری لازم را به عمل بیاورند.وی درباره اهمیت ضدعفونی کردن مدارس گفت: مدارس ملزم هستند که این هزینه را خرج ضدعفونی و تهیه مواد شوینده کنند. تاکنون بسیاری از مناطق مواد ضدعفونی کننده لازم را تهیه کرده‌اند.‌ مدارس آمادگی دارند پس از بازگشایی تا پایان سال تحصیلی مواد ضدعفونی و همچنین مواد شوینده  را تهیه و کل مدارس و تجهیزات را ضدعفونی کنند تا دانش آموزان در امنیت و آرامش درس بخوانند.معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش  در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دانش آموزی مشکوک به کرونا ویروس گزارش شده است؟ گفت: آمار دانش آموزان مشکوک و یا ابتلا به کرونا را باید از وزارت بهداشت پیگیری کرد و ما در این زمینه آماری نداریم.
۳ میلیون نفر از  ۱۳ استان خارج شدند/ ۲۴۰۰ نفر علائم کرونا داشتند
کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۳ میلیون نفر با ۹۷۰ هزار خودرو از از روز 27 اسفند تا آخر وقت روز اول فروردین از شهرها خارج شدند.وی با اشاره به غربالگری خودروها در خروجی‌های ۱۳ استان تصریح کرد:  بعد از تب سنجی از همه این افراد مشخص شد که 2400 نفر از آنها علائمی از کرونا نظیر تب و سرفه دارند.