کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تمام قد از حقوق کارگران دفاع خواهیم کرد

2 فروردين 1399 ساعت 12:20

گروه اقتصادی: معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت آغاز سال نو پیام تبریکی را منتشر کرد.


به گزارش ایلنا، حسن صادقی در پیام خود با تشکر از کادر درمانی کشور برای فعالیت در روزعای کرونایی، توصیه‌هایی نیز به مردم داشته است.
متن پیام به شرح زیر است:
پیام نوروزی که هر ساله تبریک و شادباش خدمت مردم عزیز کشورمان سرآغاز آن بود، ولی امسال سرآغاز و مقدمه‌ای جز تسلیت خدمت مردم کشورمان بالأخص جامعه درمانی و بیمه‌ای تأمین اجتماعی سراسر کشور نخواهد داشت. لذا جای دارد در ابتدا درگذشت مدافعین سلامت حوزه درمان و بیمه‌ای تأمین اجتماعی سراسر کشور را خدمت خانواده‌های داغدار، جامعه کارگری و همکاران محترم مدافعین سلامت در سازمان تسلیت گفته و از خداوند منان شادی روح و علو درجات برای آن مرحومان و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم. همچنین بر خود لازم می‌دانم از کادر پزشکی بیمارستانها و پرستارانی که در قامت فرشتگانی سفید پوش به کنار مردم و بیماران آمده‌اند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.ملت عزیز ایران سال 1398 پایان یافت؛ سالی که با چندین رویداد تلخ و شیرین همراه شده بود. در ابتدای سال، سیل مهیبی بیشتر استان‌های کشور را درنوردید و خسارات زیان باری را وارد نمود. اواسط سال نیز افزایش ناگهانی قیمت بنزین مردم عزیز کشورمان را در شوک فرو برد که همین امر سبب ملتهب شدن شرایط کشور و بروز برخی اغتشاشات در سطح کشور شد که به زعم بنده کشورهای بیگانه نیز در بروز چنین شرایط ملتهبی دخیل بوده‌اند و با عوامل خود در کشور اغتشاشات از قبل برنامه‌ریزی شده را مدیریت می‌کردند. در حالی که وضعیت کشور جوّ آرامی به خود می‌گرفت صبحگاه روز جمعه مورخ 13 دی ماه ۱۳۹۸ ترور ناجوانمردانه سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بار دیگر کشور را در غم و اندوه فرو برد. سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و جان باختن سرنشینان نیز تکمیل کننده پازل  بدشانسی مردم کشورمان بود. ولی گویا این پازل قصد تکمیل شدن ندارد و در اواخر سال جاری مهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا (19(COVID را روانه خانه مردم عزیز کشورمان کرده است.

البته رعایت بهداشت  فردی و اجتماعی و همچنین پرهیز از سفرهای نوروزی می‌تواند سبب قطع شدن زنجیزه انتقال ویروس کرونا شود. مردم عزیز کشورمان بهتر است به دستورالعمل‌های صادره از سوی وزارت بهداشت عمل کنند و متعاقباً مسئولین نیز باید با احتکار کنندگان لوازم بهداشتی و دارویی که اخیراً روند کنترل ویروس کرونا در کشور را با چالش مواجه کرده اند، برخوردی سخت و قاطع نمایند.اندکی که می‌نگریم درمی‌یابیم که سیر وقایع تلخ و ناخوشایند برای کشورمان روندی افزایشی داشته است. تحریم‌های اقتصادی و افزایش نرخ تورم و بیکاری و کاهش قدرت خرید کارگران ازجمله تکه‌های دائمی این پازل‌اند که گویا قصد تعویض شدن هم ندارد. در این میان تنها رویداد امیدوارکننده‌ای که می توان از آن در سال جاری یاد کرد حماسه حضور مردم عزیز کشورمان در تشییع پیکر سردار دلها و حضور در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین حضور گسترده مردم غیور ایران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است. آری؛ حماسه حضور تنها رویداد شیرین و دلگرم در سال 1398 بود و خواهد بود.چه سال سخت و طاقت فرسایی را گذراندیم که از خداوند متعال عاجزانه تقاضا می‌کنیم در رحمت خویش را به روی این ملت ایثارگر و خداجو بازکند و سایه شوم گرفتاریها را از این مُلک و ملت دور نماید تا مجدداً شاهد لبخند بر روی لبان فرزندان این مرز و بوم باشیم.

وضعیت بد اقتصادی، افزایش نرخ تورم و نرخ بیکاری و همچنین کاهش قدرت خرید کارگران ازجمله رویدادهای تلخ و ناخوشایند دیگر سال 1398 بود که گذران زندگی کارگران را با مشکل مواجه کرده است. ما در حوزه نیروی کار اعم از شاغل و بازنشسته، شاهد کم لطفی و بی مهری هر سه قوا هستیم که امیدواریم با تصمیمی درست و مدیریت همراه با تدبیر و اندیشه دولت و دولتمردان شکاف 63درصدی بین هزینه خانوار و دستمزد کارگران شاغل پوشش داده شود و از طرفی شاهد استارت و عملیاتی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم تا شعار به زمین مانده مقام عالی وزارت کار جامه عمل بپوشاند. البته انتظار داریم حوزه قضایی نیز با رأی خود موضوع مطالبات سازمان از دولت را که قانون مصوب سال 1354 مجلس شورای ملی وقت و مصوبه سال 1358 شورای انقلاب است را مسَجَّل و دولت را ملزم به پرداخت مطالبات 256 هزار میلیارد تومانی خود به سازمان تأمین اجتماعی نماید. لذا قوه مقننه می‌بایست با رأی به بازگشت قانون مصوب سال 1358 شورای انقلاب، سه‌جانبه‌گرایی را مجدداً به ساختار سازمان تأمین اجتماعی برگرداند تا در پایان سال رنجهای متحمل شده سال 1398 تبدیل به شادکامی برای نیروی کار شاغل و بازنشسته کشور گردد.آری؛ چراکه این کارگران شاغل و بازنشسته بودند که در سیر اتفاقات سال 1398 زندگی پرفراز و نشیبی را گذراندند. به نحوی که تأمین امرار معاش زندگی برای اکثر آنها ممکن نبود.در پایان امیدواریم تمامی کارفرمایان و صاحبان سرمایه و تولید شعار سال 1399 یعنی "جهش تولید" را سرلوحه کار خود قرار دهند و میزان تولیدات کشور در سطح ملی را افزایش دهند. افزایش تولید و عرضه آن به بازار هدف داخلی و خارجی سبب سودآوری و همچنین پرداخت به موقع مطالبات کارگران از سوی کارفرمایان خواهد شد. ما هم نیز به عنوان نمایندگان قشر ضعیف کارگری تمام قد از حقوق کارگران در جلسات شورایعالی کار و همچنین طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دفاع خواهیم کرد و سعی بر آن داریم تا در سال جدید جامعه کارگری دغدغه‌ای تحت عنوان افزایش مزد و همسان‌سازی نداشته باشند. انشاء الله.


کد مطلب: 206031

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/206031/تمام-قد-حقوق-کارگران-دفاع-خواهیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir