به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۲ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۲۰۶۰۵۸

بازار طلا منتظر از سرگیری افزایش قیمت‌ها

گروه اقتصادی: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری روند افزایشی خود را ازسربگیرد.
بازار طلا منتظر از سرگیری افزایش قیمت‌ها
به گزارش ایسنا، قیمت طلا پس از این که اوایل ماه میلادی جاری به بالاترین حد در هفت سال اخیر صعود کرده بود، به شدت دچار ریزش شد. با توجه به این که اکثر بازارهای مالی در واکنش به تبعات اقتصادی جهانی شیوع کرونا سقوط کرده بودند، اکثر تحلیل‌گران این کاهش شدید قیمت را به اقدام معامله گران در فروش قراردادها به منظور تهیه کردن نقدینگی نسبت دادند.موج تدابیر محرک مالی بانک های مرکزی و سران گروه هفت که با هدف اقدامات لازم به منظور تضمین واکنش جهانی هماهنگ انجام می گیرد، موفق نشد نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به آسیب های اقتصادی شیوع کرونا را تخفیف دهد.بانک مرکزی آمریکا با هدف کاستن از تنش‌ها در بازارهای مالی، هفته گذشته نرخ‌های بهره را برای دومین بار در ماه میلادی جاری به صورت اضطراری کاهش داد و اعلام کرد برنامه خرید اوراق قرضه حداقل به ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار را در هفته‌های آینده آغاز خواهد کرد.اما بازارهای سهام پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد اختلالات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ممکن است تا تابستان ادامه پیدا کند با بزرگترین سقوط خود از سال ۱۹۸۷ روبرو شدند. بازار طلا بین تقاضا برای دارایی امن و هجوم برای فروش و تهیه نقدینگی برای جبران ضرر در بازارهای دیگر گرفتار شد و در نتیجه هر اونس طلا هم به پایین ۱۵۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی در این باره گفت: تصور می کنم طلا در آستانه بهبود قیمت است، با این حال این امر به تحولات آتی بستگی دارد. شیوع ویروس کرونا ادامه دارد و دولت ها و بانک های مرکزی سراسر جهان به دنبال راهی برای محدود کردن تبعات اقتصادی این اپیدمی هستند.در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. هیچ کس کاهش قیمت را پیش بینی نکرد و چهار نفر معادل ۳۱ درصد نظری نداشتند.در این بین ۱۱۶۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۵۸۹ نفر معادل ۵۱ درصد افزایش و ۳۶۵ نفر معادل ۳۱ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و در مقابل ۲۰۹ نفر معادل ۱۸ درصد نظری نداشتند.در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته پیش سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند در حالی که کارشناسان وال استریت درباره روند قیمت طلا دچار دو دستگی شده بودند.هر اونس طلا در بازار معاملات آتی نیویورک روز جمعه پنج دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۴۸۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش داشت. هفته پیش از آن طلا بیش از ۹ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت هفتگی از سپتامبر سال ۲۰۱۱ بود.
برچسب ها: طلا قیمت