به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۰۶۰۷
عبور مقتدرانه شاخص از کانال جدید

واکنش مثبت بورس تهران به مذاکرات ژنو

گروه اقتصادي: شاخص بورس تهران در معاملات امروز بار دیگر رکورد شکنی کرد و با اقتدار وارد کانال 76 هزار واحدی شد.
واکنش مثبت بورس تهران به مذاکرات ژنو
بورس تهران به مذاکرات 1+5 در ژنو واکنش مثبت نشان داد و در جریان معاملات اولین روز هفته و به دلیل امیدواری‌ها به نتیجه مذاکرات وارد کانال 76 هزار واحدی شد. به این ترتیب رشد تقاضا و افزایش قیمت‌ها در بورس تهران موجب شد تا دماسنج بازار سرمایه 1090 واحد رشد کرده و علاوه بر عبور مقتدارانه از کانال 76 هزار واحد، به کانال 77 هزار واحد نزدیک شود. بر این اساس شاخص بورس تهران در معاملات اولین روز هفته به کانال 76 هزار و 959 واحد رسید و بازدهی رویایی 100 درصدی را در هجدهمین روز آبان نصیب سهامداران کرد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، مخابرات، ارتباطات سیار، سرمایه گذاری امید، بانک ملت، مپنا، بانکهای پاسارگاد و صادرات، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک تجارت،گل گهر، بانک پارسیان و چادرملو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند. در این میان شرکت‌های پالایشگاهی وارد مدار قرمز شدند و شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، پالایش نفت تهران، نفت بهران، ملی مس و فولاد، مبارکه تاثیر منفی در شاخص بورس گذاشتند.

در بازار امروز شرکتهای پتروشیمی شازند، بانک سینا، توسعه صنایع بهشهر، بانک پاسارگاد و تاپیکو از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و کشتیرانی بعد از بازگشایی قیمت، پالایشگاه بندرعباس، پالایشگاه اصفهان و تبریز بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. همچنین در بازار مثبت امروز بیش از 933 میلیون سهم به ارزش 448 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 376 هزار میلیارد تومان بالغ شد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۳:۴۹
بگین بورس سرکاری تهران ، بانکها و موسسات دولتی و نیمه دولتی با خودشون معامله می کنن بعد می گن رونق بورس. اگه راست می گین چند تا سرمایه گذار خصوصی یا خارجی را بیارین برای معامله (165814)