به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۰۶۱۹۶

کودک افغان مسی و راموس را شکست داد/تصاویر

گروه ورزشی: کودک ده ساله افغانستانی، چالش روپایی با دستمال‌کاغذی را به شکل جالبی انجام داد و از همه خواست تا برای مصون ماندن از ویروس کرونا در خانه بمانند.
کودک افغان مسی و راموس را شکست داد/تصاویر
حتما این جمله معروف "محدودیت،خلاقیت می آورد" را بارها شنیده اید. شاید این جمله کوتاه، نزدیک ترین تعریف ممکن از نمونه چالش هایی باشد که در این چند وقت اخیرتوسط بسیاری از افراد، خصوصا فوتبالیست ها در روزهای قرنطینه انجام می شود. جایی که ویروس کووید-19 زورش به تمام لیگ‌های معتبراروپایی چربید وباعث تعلیق شدن یک به یک رقابت های فوتبال در سراسر جهان و خانه نشینی جمع زیادی از فوتبالیست های داخلی و خارجی شد.در همین ارتباط تعدادی از بازیکنان برجسته فوتبال با توجه به این موضوع که در حال حاضر تنها راه مقابله با شیوع این ویروس بی‌رحم ماندن در خانه است، چالشی را با نام (درخانه بمانید) ایجاد کرده‌اند که در آن از مردم خواسته‌شده تا بخاطرجلوگیری از گسترش ویروس کرونا، در خانه بمانند و با دستمال‌کاغذی روپایی بزنند و ویدیوی آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.تابه‌حال این چالش را بازیکنان بزرگی مثل فرانچسکو توتی، ژاوی هرناندز، فیلیپه ملو، گری نویل، مارسلو، سرجیو راموس و بسیاری از دیگر بازیکنان جهان، بعضا حتی به سبک خودشان انجام داده‌اند. برای مثال "فیلیپه ملو" هافبک دفاعی و ملی‌پوش سابق تیم ملی برزیل بعد از چند روپایی، دستمال‌کاغذی را روی زمین می‌اندازد و تکل بلندی روی آن می زند.روز گذشته  با دعوت جالبی که ژاوی از ستاره لیونل مسی به عمل آوردباعث شد تا پای لیونل هم به این حرکت نمادین باز شود. او به شوخی گفته بود که "بعید می‌داند مسی از پس این چالش بربیاید" و بعد از چند ساعت فوق ستاره تیم ملی آرژانتین با انتشار پستی در اینستاگرام خود ضمن پذیرش دعوت ژاوی 19 بار این کار را انجام داد تا پاسخ شوخی ژاوی را داده باشد. او سپس آرتورو ویدال، جوردی آلبا، لوییس سوارز و سرجیو آگوئرو را به این چالش دعوت کرد که در روزها و یا حتی ساعات آینده باید منتظر ورود این 4 بازیکن نیز باشیم.

با توجه به انجام این چالش روپایی با دستمال‌کاغذی توسط بازیکنان برجسته داخلی و خارجی، اما ماجرا اصلی به ورود بنیامین 10 ساله نوجوان افغانستانی برمی‌گردد که درواقع می‌توان گفت نحوه ورودش به این چالش تابه‌حال از بسیاری از اسامی ذکرشده جذاب و دیدنی‌تر بوده است.بنیامین در این ویدیو که فضای پشت او (دکوپاژ) زمین تا اسمان با بسیاری از ویدئوهای منتشرشده کاملاً متفاوت است، ابتدا دستان خودش را ضدعفونی کرده و سپس با مهارتی مثال زدنی دستمال‌کاغذی که برای او پرتاب‌شده است را با مهارتی قابل توجه استپ و شروع به زدن روپایی می کند. اما چالش او قرار نیست تنها به زدن روپایی بسنده شود. بنیامین پس از زدن 14 روپایی به تقلید از حرکات بازیکنان فری استایلر، دستمال کاغذی را با پشت سرش نگه می دارد و در همین حالت 5 شنا هم می رود. بنیامین در پایان این نمایش دیدنی دستمال کاغذی را بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه ای با یک شوت محکم والی همراه می سازد ونکته جالب توجه صدایی شکستنی است که بعد ازاین شوت محکم شنیده میشود که حتی خودش را نیز می ترساند اما درعین حال بر جذابیت های این ویدیو می افزاید.

ممکن است او جذابیت های یک فوتبالیست مطرح جهانی را  برای ورود به چالش (# خانه- می مانیم) نداشته باشد اما باید گفت که بنیامین با زبان خودش توانست صدایش را از یکی ازمحروم ترین نقاط دنیا به را به  سراسر جهان برساند.

این در حالی است که این کودک 10 ساله در افغانستان به خاطر هنرنمایی‌های جالب با توپ و مهارت فراوانش در فوتبال، برای حضور در یک مستند تحت عنوان"مسی آینده افغانستان" دعوت شد و در آن مستند گفت بزرگ‌ترین آرزویش حضور در باشگاه بارسلونای اسپانیا است. بنیامین که متولد سال 2008 میلادی است از سن هفت‌سالگی وارد دنیای فوتبال شده و تا امروز عاشقانه این ورزش پرطرفدار را دنبال کرده است.گفتنی است که چندی قبل مستند بنیامین به باشگاه النصر امارات رسیده بود و قرار است او در آکادمی این باشگاه به فوتبالش ادامه دهد.
برچسب ها: رونالدو مسی