به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۲۰۶۲۰۸

تازه‌ترین آمار ازتعداد مبتلایان به کرونا درجهان

گروه جامعه: تازه ترین گزارشات درباره ویروس کرونا حاکی از افزایش نسبی این ویروس در بین کشورهای جهان دارد.
تازه‌ترین آمار ازتعداد مبتلایان به کرونا درجهان
در 24 ساعت گذشته با ثبت 46 فوتی در آمریکا تعداد قربانیان کرونا در این کشور به رقم 348 تن رسید.  آمریکا از نظر تعداد مبتلا بعد از چین و ایتالیا با ثبت رقم 26863 مبتلا در رتبه سوم کرونایی‌ها قرار گرفت اما تعداد قربانیان آن در مقایسه با مبتلایان رقم پایینی است.  اسپانیا نیز با 25496 مورد ابتلا تعداد 1381 فوتی را به ثبت رسانده است.
کانال توئیت پرس گزارش داد: ایتالیا روز شنبه از مرگ نزدیک به ۸۰۰ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا خبر داد و به این ترتیب مجموع قربانیان آن در این کشور به ۴۸۲۵ نفر رسیده است که بالاترین آمار رسمی در جهان است. با افزایش نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا در فلسطین اشغالی، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از ابتلای 16 نظامی به این ویروس خبر داد.وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۹۲۴ نفر رسیده که حال ۲۰ نفر آنها وخیم است.وزارت بهداشت عراق روز یکشنبه در تازه ترین آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را ۲۳۳ نفر و فوت شدگان را ۲۰ مورد اعلام کرد. همچنین گزارش شده که جشن های مبعث نیز تعطیل شده اند. آلمان یک پله بالاتر از ایران با 22346 مورد ابتلا فقط 84 فوتی داشته اما ایران با 20610 مبتلا، رقم بالای 1556 فوتی را در کارنامه خود دارد که به نوعی ضعف در سیستم درمانی به دلیل نداشتن امکانات پزشکی {تحریم} محسوب می‌شود.گزارشات دیگر حاکی از این است که 41 کشور از 54 کشور افریقایی اسیر کروناویروس شده و بیش از 1000 تن تاکنون کرونا گرفته‌اند.در همین راستا نیجریه اعلام کرد تمامی فرودگاه‌های خود را به مدت 1 ماه می‌بندد.در روآندا هرگونه بیرون آمدن از خانه {منهای کارهای ضروری} به مدت 2 هفته ممنوع اعلام شد. تونس نیز سیاست قرنطینه را پیاده کرده و مواردی از کووید 19 در اریتره و آنگولا دیده شده است. کنگو اولین فوتی کرونایی خود را اعلام کرد و بورکینافاسو نیز دو ابتلای جدید را به ثبت رساند.
رقابت جهانی بر سر ساخت واکسن کرونا
 بیش از 20 موسسه بیوتکنولوژی در آمریکا، اروپا و چین در حالت رقابتی سخت برای ساخت واکسن کرونا هستند. موسسه آمریکایی Moderna آزمایش واکسن روی انسان را شروع کرده  و موسسه inovio وعده ساخت 1 میلیون دوز واکسن را تا پایان 2020 داده است. موسسه Jenner وابسته به دانشگاه آکسفورد نیز وعده داده تا ظرف چند ماه آینده واکسن را ساخته و راهی بازار کند! محققان در امپریال کالج لندن در حال کار روی واکسنی هستند که به سلول‌های ماهیچه‌ای می‌گوید پروتئین موجود در سطح کروناویروس را تولید کرده تا سیستم ایمنی محافظتی در برابر آن ایجاد کند.سایت ورد اُ میترز نیز که آمار به روز مبتلایان و فوت شدگان را اعلام می کند در گزارش تازه خود تعداد مبتلایان جهان را 300هزار و فوت شدگان را 13هزار نفر اعلام کرد. تا ظهر یکشنبه 22 مارس 2020 تعداد 308547 تن در دنیا مبتلا به کرونا شده که از این میان 13069 تن جان باخته‌اند.

 همچنین تعداد 05829 تن نیز بهبود پیدا کرده‌اند. از مجموع 199649 هزار کیس فعال، حال 9943 {بیشتر از حد معمول روزهای قبل} تن وخیم گزارش شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا