به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۲۰۶۲۳۶
جهش هزاران نفری آمار مبتلایان و جان‌باختگان در اسپانیا

آمار جهانی ویروس‌کرونا؛ شمار مبتلایان از ۳۰۰ هزار نفر گذشت

گروه بین‌الملل: آمار موارد انتقال ویروس کرونا از افراد حاضر در درون کشور به افراد دیگر در خاستگاه اصلی آن یعنی استان هوبی چین، برای چهارمین روز متوالی صفر شد و شمار کلی مبتلایان کرونا در اروپا نیز از مرز ۱۵۰ هزار نفر فراتر رفت.
کرونا در ایتالیا
کرونا در ایتالیا
دولت اسپانیا گفته است که به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، احتمال دارد وضعیت کنونی قرنطینه عمومی در این کشور دست کم تا ۱۱ آوریل تمدی شود. از سوی دیگر دولت اسپانیا در مادرید، شهری که که با بیش از هزار فوتی بیشترین آمار تلفات کرونا را در این کشور داشته، در حال برپایی یک بیمارستان صحرایی بزرگ است. همچنین بسیاری از بیماران کرونایی در پایتخت اسپانیا به دلیل کمبود جا به چند هتل در این شهر منتقل شده‌اند.
محدودیت برای خروج سالمندان در ترکیه
دولت ترکیه گفته است افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که از بیماری‌های حاد رنج می‌برند، باید برای حفظ جان خود در برابر کرونا از نیمه شب امشب به بعد در خانه بمانند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه در پیامی ویدیویی از مردم کشورش به ویژه افراد سالمند خواست تا به هشدارهای مسئولان بخش بهداشت و درمان دولت توجه کرده و حتی الامکان در خانه بمانند. فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه نیز ضمن تشریح آخرین آمار قربانیان کرونا در کشور اعلام کرد که تمام جان باختگان مسن بوده‌اند. وی روز شنبه در حساب توئیتر خود با اعلام این که ۱۲ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند نوشت که بدین‌ترتیب شمار قربانیان این ویروس در ترکیه به ۲۱ نفر رسیده است. کوجا افزود: «تمام جان باختگان مسن بوده‌اند، به همین دلیل باید به افراد مسن‌تر اخطار دهیم تا محدودیت خروج از خانه را رعایت کنند. با افزایش سن خطر مرگ و میر نیز بیشتر می‌‌شود.» وی در ادامه همچنین گفت: «طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۵۳ فرد مشکوک به کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه ۲۷۷ نفر از آنها مثبت بوده و به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در ترکیه به ۹۴۷ نفر رسید.»
احتمال تمدید قرنطینه در فرانسه
اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه گفت که با توجه به افزایش آمار قربانیان کرونا احتمال دارد دولت دوره دوهفته‌ای قرنطینه عمومی در این کشور را تمدید کند. قرنطینه کامل فرانسه از نیمروز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۱۳۹۸) آغاز شده و قرار است تا دو هفته ادامه داشته باشد.
لغو پروازهای هواپیمایی امارات
شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد به دلیل وضعیت شیوع کرونا در جهان، کلیه پروازهای خود را از روز چهارشنبه ۲۵ مارس لغو می‌کند.
قرنطینه ۱۴ ساعته در هند؛ یک میلیارد نفر در خانه ماندند
دولت هند برای تمرین محدودیت‌های تردد به منظور مقابله با ویروس کرونا به مدت ۱۴ ساعت در کل کشور قرنطینه اعلام کرد. در پی این فراخوان مردم اغلب جاده‌ها، ایستگاه‌ها و اماکن عمومی را تخلیه کردند، به طوری که برآورد می‌شود حدود یک میلیارد نفر از انها شرایط قرنطینه را پذیرفته و رعایت کرده‌اند.
در کشور یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند تا کنون ۳۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷ تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.
روسیه پزشک ارتش و تجهیزات دیگر به ایتالیا فرستاد
در پی گفتگوی تلفنی روز شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با ژوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دولت مسکو پزشک ارتش، خودروهای ضدعفونی‌کننده و دیگر تجهیزات نظامی برای کمک به ایتالیا در مقابله با کرونا، به این کشور فرستاده است. کوبا و چین هم برای کمک به ایتالیا اعلام آمادگی کرده و گروهی از پزشکان کوبایی آماده اعزام به ایتالیا شدند.
سوریه؛ توقف اتوبوس‌های درون‌شهری در برخی شهرها
خبرگزاری دولتی سوریه، سانا اعلام کرد در راستای اقدامات دولت برای مقابله با ویروس کرونا، خدمت‌رسانی اتوبوس‌های درون شهری در حلب، حمص، لاذقیه و طرطوس تا اطلاع دیگر متوقف شده است.
دولت سوریه پیش از این ورود گردشگران خارجی به کشور را نیز ممنوع کرده بود.
ساعات کاری کارمندان افغانستان کم شد
دولت افغانستان اعلام کرد به دلیل شرایط شیوع کرونا در کشور ساعت کار کارمندان خود را به میزان سه ساعت کاهش می‌دهد. همچنین برای برخی کارمندان با شرایط ویژه مانند زنان باردار مرخصی بیشتری در نظر گرفته می‌شود. بر پایه آمار رسمی، تا کنون ۳۴ مورد ابتلا به کووید۱۹ در افغانستان گزارش شده است.
نخستین موارد ابتلا در سرزمین‌های فلسطینی
برای نخستین بار دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین‌های فلسطینی مشاهده شد. به گفته وزارت بهداشت غزه نخستین کرونایی‌های فلسطینی به تازگی از پاکستان به باریکه غزه بازگشته بودند.
نخست وزیر بریتانیا: کرونا ممکن است بخش سلامت ما را از نفس بیندازد
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا هشدار داد که افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ممکن است بخش خدمات بهداشت و درمان این کشور را از نفس بیندازد.
جانسون در بیانیه‌ای که دفتر نخست وزیری بریتانیا آن را در روز یکشنبه منتشر کرد همچنین گفته است که وضعیت شیوع کرونا در این کشور تنها دو تا سه هفته از ایتالیا عقب‌تر است و ممکن است به آن وضعیت برسد. در پی افزایش چشمگیر تلفات کرونا در روزهای اخیر در بریتانیا مدارس، رستوران‌ها و کافه‌های این کشور تعطیل شده و نخست وزیر از مردم خواسته حتی الامکان از خانه بیرون نیایند. او به مردم گفت به ویژه در روز یکشنبه که در بریتانیا روز مادر است، به دید و بازدید یکدیگر نروند. روز یکشنبه شمار مبتلایان به کرونا در بریتانیا از مرز ۵ هزار نفر گذشت و به ۵ هزار و ۱۸ نفر رسید. تا کنون ۲۴۰ نفر در بریتانیا جان خود را از دست داده‌اند.
اروپا؛ آمار مبتلایان از ۱۵۰ هزار نفر گذشت
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بر اساس شمارشی که بر مبنای آمار رسمی اعلام شده انجام داده، شمار کلی مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی در مجموع از ۱۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.
جهش هزاران نفری آمار مبتلایان و جان‌باختگان در اسپانیا
بر اساس آمار رسمی اسپانیا، در شبانه‌روز گذشته دست کم ۳ هزار و ۷۶ نفر در این کشور به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و ۳۴۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.
تا کنون در مجموع ۲۸ هزار و ۵۷۲ نفر در اسپانیا به کرونا دچار شده و هزار و ۷۲۵ نفر نیز بر اثر سرایت این ویروس در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.
پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز شنبه از مردم کشورش خواست تا از نظر روحی و روانی خود را برای «روزهای بسیارسخت‌تر» آماده کنند.
رستوران‌ها و کافه‌های استرالیا بسته می‌شوند
با اعلام ۲۱۴ مورد تازه ابتلا به کرونا در استرالیا، مسئولان دولتی این کشور به فکر وضع مقررات سختگیرانه عمومی افتاده‌اند. مقامات دولت استرالیا در نظر دارند تا رستوران‌ها و بارها و کافه‌ها را از بیم شیوع هر چه بیشتر کرونا تعطیل کنند و مسئولان نیوساوت‌ولز نیز به همین دلیل فعالیت کلیه بخش‌های خدماتی غیرضروری در این ایالت را در ۴۸ ساعت آینده ممنوع اعلام کردند.
نخستین پزشک جان‌باخته از کرونا در فرانسه
اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه نخستین مورد مرگ یک پزشک بر اثر کرونا در این کشور را تأیید کرد.
از سوی دیگر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه در گفتکو با روزنامه «ژورنال دو دیمانش» چاپ پاریس درباره شیوع کرونا در کشورش گفت که «موج» از راه رسیده است. او در این مصاحبه برای چندمین بار از واژه «جنگ» استفاده کرد و گفت که کشورش از نظر سلامت، در «وضعیت جنگی» قرار دارد.
محدودیت‌های سختگیرانه‌تر در ایتالیا
با افزایش بی‌پیشینه آمار تلفات کرونا در ایتالیا، جوزپه کونته، نخست وزیر این کشور دستور تعطیلی تمامی کارخانه‌ها و تولیدی‌های غیرضروری در کشور را صادر کرد.
از سوی دیگر با شدت گرفتن شیوع بیماری در استان لمباردی در شمال ایتالیا، مقام‌های دولتی علاوه بر مقررات قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد غیرضروری، خروج از منزل برای فعالیت ورزشی را هم که تا کنون از این مقررات مستثنی بود، ممنوع اعلام کردند.تنها در روز شنبه ۸۰۰ مورد فوتی از کرونا در ایتالیا گزارش شد که بالاترین آمار روزانه مرگ و میر این بیماری از آغاز شیوع آن در این کشور محسوب می‌شود. تا کنون ۵۳ هزار و ۵۷۸ نفر در ایتالیا به کووید۱۹ دچار شده و ۴ هزار و ۸۲۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
جهش آمار مبتلایان در تایلند
آمار روزانه مبتلایان به کرونا در تایلند با جهشی بی‌پیشینه به ۵۹۹ مورد رسید. تنها از روز شنبه تا یکشنبه ۱۸۸ مورد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور گزارش شده است.
 آخرین آمار آمریکا
با مرگ ۴۶ نفر دیگر در ایالات متحده بر اثر کرونا در شبانه‌روز گذشته، شمار کل جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۳۴۸ نفر رسید. در شبانه روز گذشته ایالت جورجیا با ۶ مورد فوتی بیشترین آمار مرگ و میر کرونا را داشته است.
تا کنون ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر در آمریکا به این بیماری دچار شده‌ و ۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند. تا کنون بیشترین آمار مرگ و میر کرونا در ایالت واشنگتن با ۹۴ فوتی بوده است.
آمار ابتلا در هوبی چین باز هم صفر شد
در شبانه‌روز گذشته ۴۶ نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شدند که همه آنها به جز یک نفر از خارج آمده بودند. در این مدت در استان هوبی به مرکزیت ووهان که کانون اولیه شیوع کرونا بود، هیچ مورد بومی به آنار مبتلایان اضافه نشده است. به این ترتیب این چهارمین روز متوالی است که در استان هوبی کسی ویروس کرونا را از افراد حاضر در محل نگرفته است.
شمار کلی مبتلایان در چین هم اکنون ۸۱ هزار و ۵۴ نفر گزارش شده و با مرگ ۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، آمار کل جان‌باختگان در این کشور به ۳ هزار و ۲۶۱ نفر رسیده است.
مرجع : یورونیوز
برچسب ها: ویروس کرونا