به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۲۰۶۳۰

پيگيري حل مسائل سیاسی و اقتصادی​

گروه اقتصادي: رییس اتاق بازرگانی استان تهران با بیان این‌که اولویت‌های اقتصادی در مذاکرات اخیر مورد نظر مذاکره‌کنندگان قرار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد مذاکره‌کنندگان ما به گونه‌ای است که حل و فصل مسائل سیاسی و اقتصادی باهم در حال پیگیری است.
پيگيري حل مسائل سیاسی و اقتصادی​
یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که در حال حاضر مسائل سیاسی با مسائل اقتصادی با هم در حال پیگیری هستند، اظهار کرد: دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشور ما باید هماهنگ با یکدیگر باشند و این بدان معنا است که ما باید بتوانیم از اهرم‌های اقتصادی خود در جهت اهرم‌های سیاسی و همچنین اهرم‌های سیاسی در جهت اهرم‌های اقتصادی استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که آنچه که اکنون در اولویت دولت قرار دارد، حل و فصل مسائل سیاسی است، افزود: چنانچه به این مسائل به نحوی که در چارچوب منافع ملی و حیاتی کشور و در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری است پرداخته شود به نظر می‌رسد که زیربناها و بالقوه‌های اقتصادی کشور به گونه ای است که احتمال یک تغییر کلی در فضای اقتصادی کشور امکانپذیر است. وی اضافه کرد: گرچه مسائلی که اکنون ما با آنها درگیر هستیم یک سری مسائل داخلی است، ولی در هر صورت مسائل بین‌المللی در مسائل اقتصادی ما تاثیرگذار است. آل‌اسحاق با اشاره به رویکرد مذاکره کنندگان در مذاکرات اخیر اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد مذاکره‌کنندگان به گونه‌ای است که حل و فصل مسائل سیاسی و اقتصادی با هم در حال پیگیری است.
مرجع : ايسنا