به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۰۶۴۳۲
برخی حتی در تشیع جنازه متوفی ها هم شرکت می کنند

كرونا در ایران هنوز جدی گرفته نشده است!

گروه جامعه: عضو شورای شهر تهران بر لزوم توجه مسئولان به بهداشت حاشیه‌های پایتخت در پی شیوع کرونا تاکید کرد.
كرونا در ایران هنوز جدی گرفته نشده است!
به گزارش ایلنا، «شهربانو امانی» عضو شورای شهر تهران  با تاکید بر اهمیت تحقق  دولت الکترونیک در کشور و شهر هوشمند در تهران به ویژه در شرایط بحران کرونا گفت: متاسفانه به رغم آنکه بحث دولت الکترونیک و شهر هوشمند در تهران مطرح است، جای تاسف دارد که هنوز امکان مدیریت این شرایط وجود ندارد، آن هم در شرایطی که چه در دولت و چه در مدیریت شهری شیفتی شدن و دورکاری کارمندان به نوعی راهکاری برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

وی با یادآوری برگزاری جلسات شورای شهر تهران در شرایط بحران کرونا گفت: اعضای شورای شهر تصمیم گرفته بودند، جلسات را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند، اما سرعت اینترنت یکی از مشکلات اساسی اجرای این تصمیم بود و این امکان فراهم نشد. امیدواریم همانطور که ویروس مرز نشناخت و وارد کشور شد، دانش نیز مرز نمی شناسد و باید تلنگری برای مدیریت شهری و مدیریت کشور باشد که با جدیت از دانش بشری استفاده کنند و در انجام فعالیت ها تسهیل صورت گیرد. بعد از خروج از این بحران نباید مشکلات به فراموشی سپرده شود و این مساله باید با جدیت بیشتری دنبال شود. در بدو ورود ما به شورای شهر مساله شهر هوشمند در شهرداری مطرح بود و مقداری پیش رفت، اما باید زیرساخت ها آماده و به روز رسانی شوند.

عضو شورای شهر تهران با درخواست از تهرانی ها برای ماندن در خانه اظهار داشت: مردم تهران قریب به اتفاق از شهرها و استان های دیگر در پایتخت ساکن هستند و در تعطیلات به شهرهای خود می روند، اما این بار از شهروندان تهرانی عاجزانه تقاضا داریم، برای رفاه حال و حفظ جان عزیزان خود از تهران خارج نشوند. مردم شعور اجتماعی بالایی دارند، اما برخی حتی در تشیع جنازه متوفی ها هم شرکت می کنند و این نشان می دهد، مساله هنوز جدی گرفته نشده و ظاهرا تا مرگ دم در خانه ما نیاید، جدی نمی گیریم. اگر چین توانست این بیماری را با قرنطینه کنترل کند، یعنی برای ما هم این امکان وجود دارد، اما تصمیم به قرنطینه کردن نداریم. نیاز نیست.البته قطعا شهروندان تهرانی زنگ خطر را شنیده اند و باید آن را جدی بگیرند.

امانی همچنین درخصوص وضعیت امکانات بهداشتی در حاشیه های پایتخت گفت: در بازدیدی که چندی از بهشت زهرا(س) داشتم، در طول مسیر شاهد بودم که سبزی کاری در مسیرهای منتهی به آنجا برای امرار معاش خود به کار مشغول بودند، اما در آن مناطق اصول بهداشتی به هیچ وجه رعایت نمی شود و نیازمند توجه بیشتر دولت و خود مردم در این مناطق هستیم.وی در خاتمه با ابراز تاسف از اینکه اطلاع رسانی درباره کرونا به خوبی انجام نشد و مساله آن طور که باید جدی گرفته نشد، گفت: این مساله خود در شیوع بیشتر بیماری بین مردم بی تاثیر نبود، از طرفی غافلگیر شدیم و آمادگی لازم را نداشتیم.