کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخلال ویروس در برنامه‌های ناسا

6 فروردين 1399 ساعت 11:46

گروه علمی: با مثبت اعلام شدن آزمایش یکی از کارمندان دورکار مرکز فضایی کندی در فلوریدا، تردیدها درباره احتمال به تاخیر افتادن ماموریت‌های ناسا در سال ۲۰۲۰ جدی‌تر شد.


کارمند مرکز فضایی کندی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده، دست‌کم در ۱۰ روز گذشته در این پایگاه مهم حضور نداشته است. با این حال، اگر تعداد افراد کرونامثبت در مرکز کندی و دیگر پایگاه‌های ناسا افزایش یابد، شاید برنامه‌های آن در سال جاری میلادی به مشکل بخورد. هر چند مدیران ناسا اعلام کرده‌اند در شرایط فعلی مهم‌ترین برنامه مرکز فضایی کندی یعنی مریخ ۲۰۲۰ بر اساس قرار پیشین اجرا خواهد شد.
آشنایی با ناسا
ناسا در تلاش برای کاستن از تاثیر ویروس مرگبار و مرموز کرونا برخی مراکز خود را تعطیل کرده و کارمندانش را به دورکاری فرستاده است. این روزها صرفا کسانی در پایگاه‌ها و مراکز فضایی ناسا حضور می‌یابند که ماموریت کلیدی و حیاتی داشته باشند. درست یک روز پس از آنکه ناسا از برنامه‌های آینده خود رونمایی کرد، اعلام شد یکی از کارکنان مرکز فضایی کندی در فلوریدا به کرونا آلوده شده و در قرنطینه زیر نظر است.گرچه این کارمند ناسا در ۱۰ روز گذشته در خانه دورکاری می‌کرده اما کارشناسان نگرانند که شاید در یکی از آخرین روزهای حضورش در مرکز فضایی کندی به ویروس مبتلا شده باشد. تریسی یانگ، سخنگوی ناسا در گفتگو با فلوریدا تودی اظهار امیدواری کرد کرونا به دیگر کارمندان مرکز فضایی کندی سرایت نکرده باشد و این مرکز بتواند ماموریت‌های خود را پیش ببرد.مرکز فضایی کندی از مهم‌ترین پایگاه‌های ناسا در آمریکاست و بیش از ۱۰ هزار کارمند دارد که بسیاری از آنها این روزها دورکاری می‌کنند. با اینکه شیوع کروناویروس تاثیری بر برنامه مریخ ۲۰۲۰ ناسا نگذاشته اما راه‌اندازی و اجرای پروژه تلسکوپ فضایی جیمز وب تحت تاثیر شیوع بیماری کووید-۱۹ با تاخیر بیشتر مواجه شده است.


کد مطلب: 206586

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/206586/اخلال-ویروس-برنامه-های-ناسا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir