به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۰۶۵۸۹

آبادان قرنطینه شد؟

گروه جامعه: معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از اجرای محدودیت‌های سختگیرانه‌ جدیدی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.
آبادان قرنطینه شد؟
به گزارش ایسنا، سید زین‌العابدین موسوی ضمن تشریح آخرین اقدامات در خصوص مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: روز گذشته، سه‌شنبه آخرین تذکرات به بساطی های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم فنون دریایی داده شد که به وسیله بلندگو بصورت مکرر اطلاع‌رسانی شد تا دکه‌ها و بساطی‌ها فورا فعالیت خود را متوقف سازند. یقینا در صورت عدم تمکین، با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.
بسته شدن جاده ماهشهر- آبادان
وی از بسته شدن جاده ماهشهر - آبادان خبر داد و گفت: جاده ماهشهر _آبادان از امروز، چهارشنبه مسدود است؛ ورود فقط برای آبادانی های مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل‌های جدی امکانپذیر خواهد بود و از جمعه نیز شهر کاملا قرنطینه خواهد شد؛ هم مبادی ورودی و هم خروجی.موسوی خاطرنشان کرد: از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می شود. همچنین از جمعه جاری تا جمعه آینده آبادان قرنطینه ورود و خروج خواهد شد؛ یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد.وی افرود: همچنین مقرر است از فردا خروجی های خرمشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل های ویژه انجام شود.موسوی در خصوص ادامه فعالیت اصناف در آبادان تصریح کرد: به غیر از نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه فروشی‌های مسقف، بنکداران ارزاق عمومی، قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌های مسقف سایر کسبه و بازار تحت هر عنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف است و دستگاه قضایی مصمم به برخورد قانونی است.فرماندار ویژه آبادان در خصوص پرواز ایرلاین‌ها گفت: اگر مسافرین هوایی به آبادان رفت و آمد غیرضروریشان را لغو نکنند، حتما در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. ضمنا در طول قرنطینه اجازه ورود به شهر را ندارند.

وی در خصوص قطع زنجیره کرونا گفت: قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم عزیز شهرستان آبادان تصمیمات سختگیرانه را اجرا کنند.وی بیان کرد: کلید اصلی قطع زنجیره کرونا، فاصله گرفتن از همدیگر، دست ندادن، قرنطینه خانگی، پاسخ بی‌تعارف به مهمانان، زیر سوال بردن همسایگان و بستگانی که مهمان می‌پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی است. باید دید گروه‌های هدف چقدر به این الزامات اعتقاد دارند و آنها را رعایت می‌کنند. تنها با عدم تردد و قطع ارتباطات می‌توانیم جلوی ویروس را بگیریم. اگر کسانی این امر را غیر ممکن می دانند بدانند بزودی هم خودشان و هم جامعه را یقینا مبتلا می کند.رئیس شورای تامین شهرستان آبادان ادامه داد: ما شدیدا مصمم هستیم مانع خروج شهروندان شویم حتی برای غیر آبادانی‌ها. وی تاکید کرد: به‌زودی برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد به همین دلیل درحال اخذ آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.وی بیان کرد: نیروی انتظامی و دادستان محترم باید با شدت با کسانی که هر مراسمی را با حضور افراد متعدد برگزار می کنند برخورد قضایی کنند. توزیع برق و آبفا مجازند برق مراسمات را فورا و بدون قید قطع و اعلام کنند که این تصمیم فرماندار آبادان است. همچنین از عشایر و رؤسای محترم آنها مجدانه می‌خواهم به این مراسمات پایان دهند.فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: نمی‌شود نتیجه زحمات دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی و همه مردمی را که با حساسیت همکاری می کنند افرادی دیگر غیرمسئولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.