کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین خدمت روحانی به مردم ایران «آری» گفتن به کمک آمریکاست

واكنش مایک پومپئو به اظهارات حسن روحانی

7 فروردين 1399 ساعت 0:01


گروه بین‌الملل: وزیر خارجه ایالات متحده به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران درباره عدم پذیرش کمک‌های واشینگتن برای مقابله با ویروس کرونا واکنش نشان داد.
مایک پومپئو با انتشار توئیتی گفت، حسن روحانی به جای سوء استفاده خام‌اندیشانه از «ویروس ووهان» برای متهم کردن آمریکا، خدمت بهتری می‌تواند در حق مردم ایران بکند و آن هم «آری گفتن به کمک‌های انسان‌دوستانه آمریکا» است. ماه گذشته آمریکا پیشنهاد کمک به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا کرد، اما دولت ایران آن را نپذیرفت. حسن روحانی نیز روز ۴ فروردین عنوان کرد کمک آمریکا به ایران در شرایط سختی کرونا از دروغ‌های بزرگ تاریخ است. وی اظهار داشت: «ما لیوان آب گل آلود شما را نمی‌خواهیم. این مانند فردی است که آمده سرچشمه را گرفته و نمی‌گذارد کسی به طرف آب زلال چشمه برود و آن را بسته است و یک لیوان آب گل آلود را گرفته و تعارف می‌کند و می‌گوید که من آمده‌ام کمک کنم و می‌دانم شما تشنه هستید.» ایران اصرار دارد آمریکا برای کمک به کشور برای مبارزه با کرونا، تحریم‌ها را بردارد و اعلام کرده است هرگز از آمریکا و اسرائیل برای مبارزه با کرونا کمک نخواهد گرفت. ایران همچنین کمک‌های سازمان پزشکان بدون مرز را هم برای مبارزه با کرونا رد کرد؛ موضوعی که با شگفتی این نهاد غیردولتی مواجه شد و پومپئو نیز این تصمیم ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد. وزیر خارجه آمریکا، در پیامی توئیتری نوشت که «حكومت ایران سازمان پزشکان بدون مرز را که در حال برپایی یک بیمارستان صحرایی برای آسیب‌پذیرترین بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایران بودند، از کشور بیرون انداخت. مردم ایران قدیمی‌ترین قربانیان این حكومت هستند.
سازمان پزشکان بدون مرز برای کمک به مقابله با شیوع کرونا به اصفهان رفته بود اما مقام‌های ایران بدون ارائه توضیحی از آنها خواستند که ایران را ترک کنند.


کد مطلب: 206697

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/206697/واكنش-مایک-پومپئو-اظهارات-حسن-روحانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir