به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۲۰۶۷۹

حکیم‌الله محسود شهید نیست

گروه بين الملل: دستکم 30 مفتی متعلق به شورای اتحاد سنی‌های پاکستان فتوایی مشترک صادر کرده و تصریح کردند "شهید" خواندن حکیم‌الله محسود، رهبر طالبان پاکستان که دستش به خون هزاران مسلمان بی‌گناه آغشته است، بر خلاف قرآن و سنت است.
حکیم‌الله محسود شهید نیست

این مفتی‌ها همچنین اظهار داشتند زنان، مردان و کودکان بی‌گناهی که در حملات پهپادهای آمریکایی کشته شوند، شهید به حساب می‌آیند. آنها همچنین حملات پهپادهای آمریکایی را محکوم کرده و آنها را غیرانسانی توصیف کردند. آنها عنوان ساختند که در جریان رهبری چهار ساله حکیم‌الله محسود بر طالبان پاکستان مساجد، مکان‌های مقدس، بازارها و فروشگاه‌ها هدف حملات تروریستی گروه وی قرار گرفتند و در اثر آنها هزاران فرد بی‌گناه کشته شدند.
آنها گفتند که افرادی که حکیم‌الله محسود را شهید می‌دانند نمک به زخم خانواده‌های افرادی که در اثر حملات طالبان شهید شده‌اند، می‌پاشند.

اين در حالي است كه  طالبان پاکستان اعلام کرد پس از انتخاب رهبر جدید خود به موجی از حملات انتقام‌جویانه علیه دولت اسلام‌آباد دست می‌زند. ملا فضل‌الله، به عنوان رهبر جدید طالبان که به داشتن دیدگاه‌های افراطی و امتناع از حضور در مذاکرات صلح معروف است پس از کشته شدن حکیم الله محسود، رهبر پیشین طالبان در حمله پهپادی آمریکا در اول نوامبر سال جاری میلادی، توسط شورای طالبان به عنوان جانشین وی انتخاب شد.
عصمت‌الله شاهین، رئیس شورای طالبان در تماسی تلفنی با رویترز گفت: ما نیروهای امنیتی، تاسیسات دولتی، رهبران سیاسی و پلیس پاکستان را هدف قرار می‌دهیم.وی افزود: هدف اصلی طالبان تاسیسات دولتی و نظامی پاکستان در ولایت پنجاب است که جزو استحکامات سیاسی نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان محسوب می‌شود. ما برنامه‌ای داریم اما نمی‌خواهم آن را شفاف‌سازی کنم. ما غیرنظامیان، بازارها یا مکان‌های عمومی را هدف قرار نمی‌دهیم مردم نباید بترسند.
پاکستان علنا حملات پهپادهای آمریکایی را به عنوان نقض استقلال و تمامیت ارضی خود محکوم می‌کند اما مقام‌های اسلام‌آباد در خفا به صورت گسترده تایید می‌کنند که دولت از این حملات حمایت می‌کند.

عصمت‌الله شاهین افزود: پاکستان درباره حملات پهپادها کاملا مطلع است. پاکستان، برده آمریکا و مستعمره این کشور است.
از زمان انتخاب نواز شریف به عنوان نخست‌وزیر پاکستان در ماه مه سال جاری میلادی، حملات افزایش یافته است.
حکیم‌الله محسود و متحدان وی با احتیاط اقداماتی را برای مذاکرات آتش‌بس با دولت آغاز کرده بودند اما ملا فضل‌الله که در حمله به ملاله یوسف‌زی،‌ دختر نوجوان پاکستانی دست داشت به شدت مخالف هرگونه مذاکره است.
هیچ مذاکره معناداری از زمان انتخاب نواز شریف میان دولت و طالبان صورت نگرفته و روی کارآمدن ملا فضل‌الله می‌تواند نشانگر آغاز دور جدیدی از ناآرامی و خشونت در پاکستان باشد.


بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۲۰:۱۰
لعنت خداوند بر ظالمین. (166151)