به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۰۶۷۹۲

پرسپولیس قواعد فوتبال دنیا را برهم زده

گروه ورزشی: باشگاه پرسپولیس که تیم فوتبالش مدعی اصلی قهرمانی در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر است، با تغییرات پی در پی مدیریتی، قواعد فوتبال در دنیا را بر عهده زده و شیوه جدیدی را رو کرده است!
پرسپولیس قواعد فوتبال دنیا را برهم زده
به گزارش مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی فصل نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران را آغاز کرد که با مشکلات مدیریتی فراوان روبرو بود. رفتن برانکو ایوانکوویچ از رأس کادر فنی سرخپوشان پس از سه سال قهرمانی متوالی در لیگ برتر و کسب هفت جام در مجموع سال‌های حضورش سبب شد تا ایرج عرب مدیرعامل وقت سرخ‌ها با فشار هواداران روبرو شود.مدیرعاملی که خود را میراث‌دارِ اشتباهات مدیران قبلی می‌دانست و چند ماه قبل از حضور در قامت مدیرعامل به عنوان سرپرست باشگاه، فعالیت می‌کرد. اتفاقی که قبل از او نیز برای حمیدرضا گرشاسبی رخ داد. در واقع سرخ‌ها در طول سه سال اخیر بار‌ها با مشکل مدیرعاملی روبرو شده اند، اما با این تفاسیر به قهرمانی در لیگ برتر نیز دست پیدا کردند.این تیم در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر با اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به سپاهان که در رده دوم است، صدر جدول را برای خود کرده تا سرخ‌ها فاصله چندانی با اولین پوکر قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر نداشته باشند. با این حال باز هم پرسپولیس مشکل مدیریت دارد.معمولاً تیم‌های مدعی در فوتبال جهان، زمانی به قهرمانی در لیگ‌های باشگاهی خود می‌رسند که ارکان مختلف آن در آرامش به کار خود ادامه دهد، اما پرسپولیس چند سالی است که این اصل کلی را زیر سوال برده است.آن‌ها در طول چهارسال اخیر بار‌ها مدیرعامل عوض کرده اند، اما قهرمان می‌شوند و اکنون نیز در قامت مدافع اصلی این جام در لیگ برتر قد علم کرده اند. پرسپولیس که فصل نوزدهم را با ایرج عرب شروع کرده بود تنها تا هفته پنجم با او به کارش ادامه داد تا محمدحسن انصاریفرد که جایگاهی در هیأت مدیره سرخ‌ها نداشت به عنوان مدیرعامل کارش را آغاز کند.

در ادامه، مشکلات مدیریتی به وجود آمده بین او و اعضای هیأت مدیره کار را به جایی رساند که انصاریفرد استعفا داد و باشگاه پرسپولیس بار دیگر با شرایط تکراری سال‌های اخیر خود که اداره امور با انتخاب سرپرست بود روبرو شد.مهدی رسول پناه عضو علی البدل هیأت مدیره که پس از درگذشت جعفر کاشانی به این باشگاه اضافه شد خیلی زود ریاست هیأت مدیره را بر عهده گرفت و در کمتر از شش ماه به مقام سرپرستی سرخ‌ها رسید.
تیمی که پس از برانکو ایوانکوویچ با چالش در روی نیمکت خود هم روبرو شد. گابریل کالدرون تنها ۱۶ بازی در قامت سرمربی سرخ‌ها در لیگ برتر دوام آورد تا تصمیم به ترک باشگاه گرفته و اکنون نیز از پرسپولیس بابت عدم دریافت مطالبات خود شکایت کند.باشگاه هم در دوران مدیرعاملی انصاریفرد سراغ یحیی گل محمدی رفت تا او را به عنوان سرمربی جدید معرفی کند. تیمی که به نظر می‌رسد حلقه مدیریت در موفقیت‌های متوالی اش کمترین نقش را داشته است و راه چندان سختی برای پوکر قهرمانی ندارد.پیگیری‌ها نشان می‌دهد مدیرعامل جدید این باشگاه به احتمال فراوان از جمع هیأت مدیره سرخ‌ها خواهد بود، اما اعضای آن نیز قرار است تا پایان فروردین ماه تغییر کنند تا حداقل یک نفر دیگر به جمع مهدی رسول پناه، مهرداد هاشمی، مهدی محمدنبی و علی رغبتی اضافه شود.باشگاهی که شاید به خاطر تغییرات متوالی مدیرعامل و کج سلیقگی‌های آن‌ها همچنان در مسیر قهرمانی است، اما عملکرد آن‌ها باعث شده تا سرخ‌ها با محکومیت‌های سنگین در مقابل شکایات بازیکنان و مربیان خارجی خود روبرو شود.
برچسب ها: پرسپولیس