به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۰۶۸۰۶
سنای آمریکا در اوج بحران کرونا تصویب کرد  

طرح کمک ۲هزار میلیارد دلاری به اقتصاد آمریكا

گروه بین‌الملل: بسته حمایتی ۲ هزار میلیارد دلاری دولت آمریکا برای جبران حداکثری تبعات مخرب بحران ناشی از شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ بر اقتصاد این کشور و نیز کمک به شهروندان و شرکت‌های زیان دیده پس از موافقت اولیه میان دموکرات‌ها و جمهور‌ی خواهان در مجلس سنای ایالات متحده به تصویب رسید.

این طرح که از آن به عنوان بزرگترین کمک دولتی در تاریخ معاصر آمریکا یاد می‌شود پس از تصویب در سنا با ۹۶ رای موافق و بدون رای مخالف و پیش از اجرایی شدن با امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باید به تایید مجلس نمایندگان نیز برسد. سناتور میچ مکانل، رئیس مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه از توافق اولیه میان نمایندگان هر دو جناح رقیب بر سر این طرح خبر داده و نسبت به تصویب نهایی آن در ابراز امیدواری کرده بود. این طرح که حمایت دونالد ترامپ را همراه دارد پیش از تصویب محور مجموعه گفتگو‌ها و رایزنی‌های فشرده میان سناتورهای آمریکایی و کاخ سفید قرار گرفته بود.
جزئیات این بسته حمایتی هنوز به طور کامل اعلام نشده است اما گفته می‌شود که پرداخت کمک مالی ۱۲۰۰ دلاری به اغلب شهروندان بزرگسال و نیز حمایت از شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک برای تامین حقوق پراختی به کارکنان از جمله محورهای این طرح است. تهیه تجهیزات پزشکی لازم برای مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا و نیز اعطای کمک‌های نقدی به خانواده‌های آمریکایی که تحت تاثیر این بحران بیکار شده و یا بخش عمده‌ای از حقوق خود را از دست داده‌اند نیز بخش دیگری از محورهای در نظر گرفته شده در این طرح را تشکیل می‌دهد. این بسته حمایت مالی که دونالد ترامپ اصرار زیادی بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آن دارد مهم‌ترین ابزار کاخ سفید برای کمک به اقتصاد رو به زیان و بحران زده کنونی این کشور در سایه گسترش بیماری کووید ۱۹ است که تبعات سیاسی آن ممکن است بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ایالات متحده نیز تاثیر گذار باشد. رئیس جمهوری آمریکا تاکید دارد که وضعیت اضطراری تا عید پاک در این کشور پایان پذیرد و چرخه اقتصادی آمریکا هر چه سریعتر به روال معمول خود باز گردد. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی در آمریکا تا کنون هزار و ۳۲ شهروند این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۶۸ هزار نفر نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
 
برچسب ها: بحران کرونا