به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۲۰۶۸۶۵

ضررکرونا به هرباشگاه انگلیسی:750میلیون پوند

گروه ورزشی: روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی درباره تاثیر اقتصادی بحران ناشی از ویروس کرونا بر فوتبال این کشور می‌گوید تعلیق کلیه مسابقات فوتبال تا اطلاع ثانوی کم کم برای باشگاه‌های انگلیسی ملموس می‌شود چرا که این باشگاه‌ها حالا اولین نشانه‌های مالی بحران را با گوشت و پوست خود احساس می‌کنند. تاثیری که بدون شک به تخریب ماندگار باشگاه‌های فوتبال منجر خواهد شد.
ضررکرونا به هرباشگاه انگلیسی:750میلیون پوند
حالا که واقعیت مالی چهره خود را به باشگاه‌های فوتبال این کشور نشان داده می‌توان تاثیر آن را از لیگهای دسته‌های پایین تا لیگ برتر انگلیس مشاهده کرد. به  گزارش دیلی‌میل در همه سطوح فوتبال این کشور خبرهایی از تلاش برای کاستن شدید و ناگهانی از هزینه‌ها دیده می‌شود.باشگاه‌های لیگ برتری در مسیر تقابل با پخش‌کننده‌های تلویزیونی قرار دارند و مدیران باشگاه‌ها اخیرا در جلسات اضطراری اعلام کرده‌اند که در بحران کرونا ممکن است هر باشگاه در نهایت با ضرر انباشته 750 میلیون پوندی مواجه شود. علت اینجا است که پخش‌کننده‌های بزرگی مثل اسکای اسپورتز در این بحران میلیونها پوند از دست خواهند داد چرا که مجبورند بخشی از پول آبونمان مشترکین خود را بازپس دهند و از این گذشته درآمدشان از محل تبلیغات به شدت افت کرده و خواهد کرد.به همین علت است که باشگاه‌های لیگ برتری صحبت درباره لزوم کاستن از دستمزد بازیکنان را آغاز کرده‌اند و تلگراف می‌گوید میزان این کاهش حتی ممکن است به پنجاه درصد برسد.  شاید در سطح لیگ برتر با توجه به دستمزدهای بالا بازیکنان، این مساله آنها را با فشار غیر قابل تحملی روبرو نکند ولی در لیگهای پایین‌تر، این مساله می‌تواند زندگی فوتبالیست‌های نه چندان مطرح را با خطر جدی تهدید کند.
 
برای مثال در باشگاه‌های لیگ یکی از بسیاری از  بازیکنانی که درآمدشان بیشتر از 6هزار پوند در هفته است خواسته شده که در چهار ماه آینده با کاهش  قابل توجه دستمزدشان موافقت کنند. بیرمنگام ستیی اولین باشگاهی بوده که رسما از بازیکنانش خواسته در شرایط همه‌گیری کرونا پنجاه درصد از دستمزد خود را به باشگاه ببخشند.از سوی دیگر باشگاه کوچکی مثل فارست گرین رورز که در لیگ دو یعنی دسته سوم لیگ انگلیس به سر می‌برد، اعلام کرده که فعلا همه فعالیت‌هایش را تعلیق کرده و برای اینکه بتواند دستمزد و حقوق همه کارمندان خود را پرداخت کند از برنامه‌های کمکی دولت استفاده خواهد کرد.دیلی‌میل می‌گوید سازمان لیگ انگلیس مذاکره با باشگاه‌های این کشور و اتحادیه فوتبالیست‌ها را آغاز کرده و به دنبال طراحی سیستمی است که بر اساس آن بازیکنان باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های پایین‌تر تا پایان تعلیق مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا، بتوانند از گزینه مرخصی با حقوق استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که منبع پرداخت دستمزد آنها در این مدت باشگاه‌ها و سازمان لیگ خواهد بود یا از دولت کمک گرفته خواهد شد.باشگاه‌های انگلیسی خواهان آن هستند که برای حفظ توان پرداخت دستمزد کارمندان‌شان از کمک‌های دولت بهره‌مند شوند. هفته گذشته دولت انگلیس اعلام کرد برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری در نتیجه بحران کرونا، برنامه‌‌ای تدارک دیده که براساس آن در صورتیکه شخصی به دلیل بحران کرونا از محل کارش اخراج شده یا تعلیق شود، دولت هشتاد درصد حقوق او را تا سقف 2500 پوند پرداخت خواهد کرد. باشگاه‌های کوچک انگلیسی به دنبال کسب نظر موافق دولت برای اجرای برنامه مشابهی در خصوص کارمندان و بازیکنان خود هستند.
 
برچسب ها: ویروس کرونا