کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شمار قربانیان كرونا در جهان از ۲۳ هزار نفر عبور كرد

شمار مبتلایان به کرونا از نیم میلیون نفر گذشت

7 فروردين 1399 ساعت 23:40

گروه بین‌الملل: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در جهان در روز پنج‌شنبه هفتم فروردین از ۵۱۰ هزار نفر فراتر رفته و شمار قربانیان هم به بیش از ۲۳ هزار نفر رسیده است.


طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰ هزار نفر به شمار مبتلایان و حدود هزار و ۷۵۰ نفر به شمار قربانی‌های کرونا در جهان افزوده شده است. بیشترین شمار قربانی‌ها در ایتالیا و اسپانیا بوده است. شمار جان‌باختگان در ایتالیا ۶۶۲ نفر افزایش یافته و به هشت هزار و ۱۶۵ نفر رسیده است. در اسپانیا موارد جدید مرگ‌ومیر بر اثر کرونا به ۴۹۸ نفر و شمار کل جان‌باختگان تا چهار هزار و ۱۴۵ نفر اوج گرفته است.  چین طی ۲۴ ساعت گذشته تنها شش قربانی و ۶۷ مورد جدید ابتلا داشته و کل قربانیان در این کشور سه هزار و ۲۸۷ نفر شده است. این کشور خاستگاه ویروس کرونا بود، اما با قرنطینه و تدابیر بسیار سختگیرانه توانست آهنگ رشد ابتلا به این ویروس را به شدت کاهش دهد، اما در دیگر کشورهای جهان، ویروس به شدت در حال گسترش است، اگرچه بسیاری از کشورها رو به تدابیر سخت‌گیرانه آورده‌اند. موارد ابتلای جدید در آمریکا و آلمان تنها طی ۲۴ ساعت گذشته هر کدام بیشتر از شش هزار مورد بوده است، البته این کشورها آزمایش افراد مشکوک به کرونا را افزایش داده و لذا آمار مبتلایان قطعی رشد بالایی داشته است. کارشناسان حوزه بهداشت بر این باور هستند که شمار مبتلایان در جهان بسیار بالاتر از آمارهای کنونی است و خیلی‌ها هنوز آزمایش نشده‌اند تا بیماری آنها ثابت شود.  

برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای کاستن از سرعت انتشار این بیماری همه گیر و اجرایی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین محدود کننده در شرایط بحرانی کنونی به نیروهای نظامی و ارتش متوسل شده‌اند. با مرگ ۳۶۵ تن دیگر در فرانسه، آمار کل جان‌باختگان کووید ۱۹ از آغاز شیوع این بیماری در این کشور به هزار و ۶۹۶ نفر رسید. بر اساس آخرین آمار رسمی تا کنون ۲۹ هزار و ۱۵۵ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند.

از سوی دیگر آمار قربانیان کرونا در بریتانیا نیز در شبانه‌روز گذشته همچنان سیر صعودی داشته است. شمار جان‌باختگان کرونا در بریتانیا امروز از مرز ۵۰۰ نفر گذشت و به ۵۷۸ نفر رسید. با ابتلای ۲ هزار و ۱۲۹ تن دیگر در ۲۴ گذشته شمار موارد ابتلا نیز در این کشور از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت و به ۱۱ هزار ۶۵۸ نفر رسید.

افزایش شدید قربانیان در ایتالیا
در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا بیش از هزار نفر بود. در همین مدت در ایتالیا با مرگ ۶۶۲ تن دیگر از مبتلایان، شمارجان‌باختگان در این کشور به ۸ هزار و ۱۶۵ تن رسید. شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت و تا عصر پنجشنبه به وقت اروپا در مجموع به ۵۰۳ هزار و ۲۷۴ نفر رسید. چین با مجموع ۸۱ هزار و ۲۸۵ نفر بیشترین مبتلایان کرونا در جهان را دارد و ایتالیا با ۸۰ هزار و ۵۳۹ نفر در رده بعدی است.

تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران از ۲۲۰۰ نفر فراتر رفت
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران به ۲۲۳۴ نفر رسید.
بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران ۱۵۷ نفر طی ۲۴ گذشته بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که تعداد مبتلایان در ایران به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است.

کرونا جان بیش از هزار نفر را در آمریکا گرفته است
داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از هزار نفر فراتر رفته است. بر همین اساس بیش از ۶۸ هزار نفر نیز در ایالات متحده به این ویروس مبتلا شده‌اند. ایالت نیویورک به کانون شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. تاکنون ۲۸۰ نفر در این ایالت جان خود را به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند.

شمار جان باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید
مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۴۹۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا به ۴ هزار و ۱۴۵ نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به ۵۶ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان در قاره اروپا به ۲۵۰ هزار نفر رسید
شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز پنجشنبه از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد از موارد جدید ابتلا به این ویروس در اروپا یا آمریکا ثبت می شود. مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیماری «کووید ۱۹» ظرفیت تست کرونا در این کشور را افزایش داده اند. آلمان در نظر دارد تا از این پس با انجام ۵۰۰ هزار تست در هفته از شیوع بیشتر نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند.

کرونا در جهان؛ فرانسه نیروهای نظامی خود را از عراق خارج می‌کند
ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که به دلیل شیوع گسترده بیماری همه گیر کووید ۱۹ در عراق، نظامیان خود را از این کشور خارج می‌کند. نیروهای نظامی فرانسه در چارچوب طرح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و برای انجام ماموریت آموزشی در عراق حضور دارند. در بیانیه ستاد کل ارتش فرانسه آمده است که با توجه به وضعیت بهداشتی موجود و ضمن هماهنگی با دولت عراق ماموریت آموزش نیروهای امنیتی این کشور به صورت موقت به حال تعلیق در می‌آید. فرانسه بدین ترتیب تصریح کرده است که حدود دویست نیروی نظامی مشارکت کننده در عملیات شمال به کشور بازخواهند گشت.


کد مطلب: 206873

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/206873/شمار-مبتلایان-کرونا-نیم-میلیون-نفر-گذشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir