کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناکامی آسیایی، لیگ بدون قهرمان

8 فروردين 1399 ساعت 9:43

گروه ورزشی: فوتسال باشگاهی ایران در سال ۹۸ نه قهرمان آسیا شد و نه قهرمان لیگ داخلی خود را شناخت.


به گزارش ایسنا، سال ۱۳۹۸ برای فوتسال باشگاهی ایران پرافت و خیز بود. در لیگ برتر بازی‌ها تا قبل از پلی آف، خوب پیش رفت اما جنجال‌های چند بازی پلی‌آف باعث وقفه در آن و در ادامه شیوع کرونا ابتدا بازی‌ها را بدون تماشاگر و سپس فینال را لغو کرد. تیم مس سونگون نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا و جهان هم نتوانست نتایج خوبی در این دو تورنمنت بگیرد و با دست خالی به ایران برگشت.
لیگی بدون قهرمان اما پر از حاشیه
فصل جدید لیگ برتر فوتسال از اواسط تیر استارت خورد. مطابق پیش بینی‌ها نیم فصل اول با هیاهوی کم و با قهرمانی مس سونگون به پایان رسید.در نیم فصل دوم و با توجه به نزدیک شدن به پلی آف تلاش تیم‌ها برای رسیدن به جایگاه بهتر، جذابیت بازی ها را بالا برد با این حال فاصله زیاد دو تیم مس سونگون و گیتی پسند رده اول و دومی این دو تیم را قطعی کرده بود.در پایین جدول هم رقابتی بین ۶ تیم برای بقا شکل گرفت که در نهایت دو تیم آذرخش بندرعباس و شاهین کرمانشاه راهی لیگ دست اول شدند. در بالای جدول نیز رقابت‌ها فشرده دنبال شد تا ۸ تیم به پلی آف بروند. در پلی آف بازی‌ها با حساسیت بسار بالا دنبال شد تا جایی که در سه دیدار حفاری خوزستان با مس سونگون، شهروند ساری با ستارگان ورامین و فرش آرای مشهد با سن ایچ ساوه شاهد درگیری‌هایی بودیم. در نهایت دو تیم مس سونگون و گیتی پسند مطابق پیش بینی ها فینالیست شدند اما برگزاری فینال به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و هنوز مشخص نیست قهرمان لیگ در چه تاریخی جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.
ناکامی جهانی و آسیایی مس
مس سونگون قهرمان لیگ ۹۷ نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۹ هم بود. این تیم از ۱۷ مرداد در این مسابقات شرکت کرد. مسی‌ها در مرحله گروهی تیم کاظمه کویت و الظفره امارات را شکست دادند اما مقابل ناگویا ژاپن شکست خوردند. در مرحله یک‌چهارم‌نهایی مس بانک بیروت لبنان را ۳بر۲ شکست داد و در نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر۳ از سد نماینده ازبکستان گذشت تا حریف ناگویا در فینال شود. مس که در مرحله گروهی به تیم ژاپنی باخته بود در بازی فینال باز هم مغلوب این تیم شد تا جام قهرمانی دوره قبل خود را به تیم ژاپنی بدهد. مسی‌ها پس از این مسابقات در جام باشگاه‌های جهان شرکت کنند. این تیم از ۴ تا ۷ شهریور سه بازی دشوار را در این رقابتها پشت سر گذاشت. شکست ۳ بریک از مگنوس برزیل و ۷ برصفر از ال پوزو مورسیا اسپانیا در دو بازی ابتدایی این تیم رقم خورد تا با این دوشکست عملا پیروزی مس در بازی آخر مقابل الفتح مراکش جنبه تشریفاتی داشته باشد.
جایزه ای که از دست ایران پرید
با ناکامی مس در جام باشگاه‌های آسیا، ایران جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را هم به بازیکن ژاپنی داد. در جمع گزینه‌ها دو بازیکن از ژاپن و مهدی جاوید از ایران حضور داشتند که در نهایت این جایزه به ژاپنی‌ها رسید.


کد مطلب: 206885

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/206885/ناکامی-آسیایی-لیگ-بدون-قهرمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir