به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۲۰۷۰۴۶

اظهارات معنادار نماینده مشهد درباره كرونا

اظهارات معنادار نماینده مشهد درباره كرونا
گروه جامعه: نماینده مشهد در مجلس، امروز جمعه در اظهاراتی معنادار گفت که «یک بیماری شیوع پیدا کرده که اسم خارجی‌اش «کرونا ویروس» است و در داخل نامش «بیماری حاد تنفسی» می‌شود. بعد می‌گویند مثلا در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند».

اظهارات رضا شیران خراسانی، که امروز جمعه، هشتم فروردین، با خبرگزاری ایلنا گفت‌وگو کرده، کنایه به اطلاع‌رسانی مقام‌های وزارت بهداشت ایران است که در برخی از گزارش‌ها گفته‌اند که آمار مرگ و میر بالا در کشور مربوط به بیماری‌های حاد تنفسی است، نه کرونا. نماینده مشهد همچنین با انتقاد از مدیریت مهار کرونا در ایران گفت: «برآیند اتفاقات نشان می‌دهد یک عزم لازم و جدی از سوی مسئولان ذی‌ربط برای قطع این زنجیره نیست.» این نماینده مجلس حسن روحانی را به «عادی‌سازی» شرایط متهم کرده و گفت:‌ «آمار و ارقام‌ها نشان می‌دهند آمار مبتلایان بالاست.» او همچنین نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا در ایران هشدار داده و گفته است روند برخورد با کرونا در ایران بر معالجه استوار شده است، نه پیشگیری.

فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس هم در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا درباره موج دوم کرونا در ایران هشدار داده و با انتقاد از مدیریت بحران کرونا گفته است: «خروجی و تصمیم‌گیری‌های ستاد مقابله منفعلانه بوده است.» این نماینده مجلس با اشاره به انجام سه میلیون سفر نوروزی در کشور در یک هفته گذشته گفت: «با این جابجایی و مسافرت‌ها، پیش‌بینی می‌شود که پیک جدیدی را حدود دو هفته پس از این سفرها شاهد باشیم.» حسینی با تاکید بر این که «گزارش دقیقی در دست مجلس نیست»، گفته است اگر دولت از ابتدا دو هفته اول سال جدید را تعطیل کرده بود، می‌توانست شرایط را مدیریت کند.
برچسب ها: ویروس کرونا