به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۲۰۷۰۴۹
چك و اسپانیا کیت‌های معیوب تشخیص کرونا ساخت چین را كنار گذاشتند

قربانیان كرونا در اسپانیا به ۴۵۸۸ نفر رسید؛ آمریکا در صدر تعداد مبتلایان با ۸۵۰۰۰ نفر

شیوع ویروس کرونا در اسپانیا تاکنون جان ۴ هزار و ۵۸۸ نفر را گرفته است- آسوشیتدپرس
شیوع ویروس کرونا در اسپانیا تاکنون جان ۴ هزار و ۵۸۸ نفر را گرفته است- آسوشیتدپرس
گروه بین‌الملل: بعد از کشور چک، اسپانیا هم کیت‌های معیوب تشخیص کرونا ساخت چین(۶۴۰ هزار کیت)را به دلیل خطای زیاد که ۷۰ درصد نتایج را نادرست تشخیص می‌دادند، کنار گذاشتند. برخی مقامات اسپانیایی یكی از دلایل مرگ و میر بالا در این کشور را تشخیص اشتباه کیت‌های چینی ارزیابی کرده‌اند.

شمار تلفات کووید ۱۹ در اسپانیا با اضافه شدن ۷۶۹ مورد فوتی جدید به ۴ هزار و ۵۸۸ نفر افزایش یافت.
مقام‌های اسپانیا همچنین اعلام کردند که شمار افراد مبتلا به این ویروس نیز از ۵۶ هزار ۱۸۸ در روز گذشته به ۶۴ هزار ۵۹ نفر تا ظهر امروز رسیده است. بیش از ۲ هزار نفر در مادرید پایتخت اسپانیا در اثر شیوع این ویروس تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به بیش از چین و ایتالیا رسید
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پهنه گیتی از مرز نیم میلیون نفر گذشت. آمریکا اکنون بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. ترامپ علت افزایش شتابان تعداد مبتلایان به بیماری کرونا را تست گسترده آن در آمریکا اعلام کرده است. برای نخستین بار از زمان شیوع بیماری کرونا در جهان، تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا بیش از دو کشور چین و ایتالیا اعلام شده است. بر اساس آماری که از سوی مقامات آمریکا منتشر شده است، تعداد افرادی که به این بیماری تنفسی در آمریکا مبتلا شده‌اند ظرف هفته جاری دو برابر شده است.
در شرایطی که دولت چین از مهار شیوع بیماری کرونا در کشور خود سخن می‌گوید و از شتاب روند شیوع به این بیماری در ایتالیا اندکی کاسته شده است، گزارش‌ها از افزایش شتابان موارد تایید شده ابتلا به کرونا در آمریکا خبر می‌دهند. خبرگزاری رویترز روز جمعه هشتم فروردین (۲۷ مارس) در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا به بیش از ۸۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است که چین شمار کلی موارد تایید شده ابتلا به کرونا را ۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرده است. در ایتالیا نیز شمار مبتلایان حدود ۲۰۰۰ نفر کمتر از آمریکا گزارش شده است. این در حالی است که بر اساس گزارشی که از سوی دانشگاه جانز هاپکینز منتشر شده، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در جهان از مرز نیم میلیون نفر گذشته است. دونالد ترامپ در ارتباط با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا گفت که علت موضوع را باید در گستردگی تست کرونا در آمریکا دانست. او همچنین افزود که آماری که از سوی کشورهای دیگر و از جمله از سوی چین منتشر می‌شوند، واقعی نیستند.

لازم به یادآوری است که بیشترین تعداد قربانیان کرونا در کشور ایتالیا ثبت شده است. کرونا در آمریکا تا کنون باعث مرگ ۱۱۰۰ نفر شده است. این در حالی است که در ایتالیا ۸۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که لایحه‌ای ناظر بر تعیین بودجه‌ای معادل ۲۲۰۰ میلیارد دلار برای مقابله با این بیماری به کنگره ارائه شده است. قرار است که مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه ۲۷ مارس در این باره تصمیم‌گیری کند.

روسیه دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها را در سراسر کشور صادر کرد
روسیه به منظور کاهش سرعت شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور، از روز شنبه تمام کافه‌ها و رستوران‌ها را تعطیل خواهد کرد. میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طبق دستوری از مقام‌های اجرایی مناطق مختلف فدراسیون روسیه خواست تا از تاریخ ۲۸ مارس (۹ فروردین) تا تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین) فعالیت‌های کافه‌ها و رستوران‌ها را متوقف کنند. این دستور شامل فعالیت از راه دور این صنف نخواهد شد. روسیه تا پایان روز پنجشنبه ۲۷ مارس ۸۴۰ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا را ثبت کرده بود.

تجارت چین با ویروسی که منشا آن در این کشور بود!
در همین حال، چینی‌ها می‌گویند تولید ۱۱۰ میلیون ماسک در روز را آغاز کرده‌اند. مقامات کمونیستی چین همچنین اعلام داشتند این ویروس را در ایالت ووهان (منشا شیوع ویروس) مهار کرده‌اند! اما در امریکا و اروپا و کشورهایی چون ایران این ویروس در حال توسعه و گرفتن جان انسان‌هاست. آمریکا در حال حاضرین بیشترین تعداد مبتلایان را با ۸۵۰۰۰ نفر دارد.

چین روز جمعه در حالی ۵۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که ۵۴ مورد آن افرادی بودند که از خارج به این کشور وارد شدند. این کشور پس از ۳ روز که ابتلای جدید با منشا داخلی نداشت در نهایت مورد را روز گذشته ثبت کرد. با توجه به اینکه در روزهای اخیر منشا بسیاری از ابتلاهای جدید در چین خارجی است، این کشور آماده است که به‌طور موقت مرزهای خود را ببندد و در میزان پروازهای بین‌المللی را کاهش شدید اعمال کند. طبق گزارش روزانه چین، پنج نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان هوبئی این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این استان با مرکزیت شهر ووهان از چند ماه پیش و آغاز شیوع این ویروس در قرنطینه شدید بسر می‌برد و در روزهای اخیر برخی از قوانین سخت‌گیرانه برداشته شده است.

چین که همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ از آنجا در ماه دسامبر آغاز شد، اولویت خود را جلوگیری از ورود این ویروس به خاکش گذاشته است. این کشور تاکنون ۵۹۵ مورد ابتلا را که از خارج از این کشور وارد چین شده بودند، ثبت کرده است. پکن عصر پنجشنبه اعلام کرد که مرزهای خود را به‌طور موقت می‌بندد. این تصمیم از بامداد شنبه به وقت محلی اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر در تعداد پروازهای بین‌المللی به این کشور نیز محدودیت‌های اعمال می‌شود به‌طوری که طبق این تصمیم ورود گردشگران و خارجی‌هایی که در چین زندگی می‌کنند اما هم اکنون در خارج از این کشور به‌سر می‌برند نیز ممنوع می‌شود. به‌نظر می‌رسد سفر کاری هنوز مشمول ممنوعیت نیست.