کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چگونه کودکمان را در خانه سرگرم کنیم

9 فروردين 1399 ساعت 11:54

گروه جامعه: برای کاهش استرس کودکان در شرایط بحران باید با آن‌ها همراه شده و هرگونه اضطراب را از آن‌ها دور کنید.


بحران شیوع کرونا و نگرانی‌هایی که افراد تجربه می‌کنند، می‌تواند روی کودکان تاثیر گذاشته و در آن‌ها حس ترس و اضطراب به وجود آورد که این ممکن است در آینده آن‌ها را دچار مشکلاتی بکند؛ بنابراین والدین در این روز‌ها باید کودکانشان را تا حد امکان از استرس و شنیدن اخبار بد دور نگه دارند.به همین منظور والدین می‌توانند با کودکان خود بازی‌هایی را در منزل انجام دهند تا علاوه بر کاهش استرس آن ها، خود نیز به آرامش نسبی دست پیدا کنند. در این مطلب به معرفی بازی‌هایی که می‌توانید در منزل انجام دهید می‌پردازیم.
پازل کاغذی
کاغذ رنگی یا تصویری ساده را به قسمت‌های مختلف و به شکل های متفاوت برش دهید سپس از کودک خود بخواهید تا برش‌ها را کنار هم گذاشته و دوباره تصویر را بسازد.
پرتاب توپ
یک سطل و چند عدد توپ آماده کنید. اگر توپ نداشتید می‌توانید با قرار دادن جوراب‌ها داخل هم و یا مچاله کردن روزنامه‌ها توپ درست کنید. سپس سطل را در فاصله ایی معقول از کودکانتان قرار دهید و از او بخواهید توپ را درون سطل بیندازد. فاصله کودک از سطل به اندازه ایی باشد که پرتاب برای او نه خیلی راحت و نه غیرممکن باشد.
رهبر را دنبال کنید
خودتان یا یکی از بچه‌ها را به عنوان رهبر انتخاب کنید؛ به صورتی که هر چند دقیقه یک بار رهبر عوض شود. سپس بقیه افراد کاری که رهبر می‌گوید را باید انجام دهند مانند پریدن، کف زدن یا شکلک درآوردن.
سایه بازی
یک منبع نور قرار داده و با افتادن سایه دستتان روی دیوار شکل‌هایی را بسازید و کودک را در این مکان با خودتان همراه کنید. این جمله که «روی سایه من نیا!» بسیار برای کودک جالب توجه بوده و می‌تواند او را سرگرم کند.
بازی با بلوک
با استفاده از هر وسیله ایی که می‌توانید، کودک را مشتاق به ساختن خانه یا روی هم انباشتن بلوک‌ها کنید. این کار می‌تواند بسیار آن‌ها را سرگرم کند.
کتاب قصه بسازید
عکس‌های خود کودک و یک دفتر کاغذی را آماده کرده و عکس‌ها را درون آن بچسبانید به صورتی که یک داستان تشکیل شود. سپس قصه را برای کودک بخوانید. کودک از این که خودش را شخصیت اصلی داستان ببیند بسیار هیجان زده می‌شود.
نقاشی
با کودک خود نقاشی بکشید. از او بخواهید شما یا چیز دیگری در اطرافتان را بکشد و او را سرگرم کنید.
قایم موشک
قایم شوید و بازی را برای کودک مهیج کنید، اما کاری کنید که زود شما را پیدا کند. این موضوع باعث خوشحالی او می‌شود. با او بخندید و او را همراهی کنید.
بازی با عروسک
عروسک‌ها را با کودک خود آورده و برایشان شخصیت گذاری کنید؛ به جایشان حرف بزنید و داستانی را پیش ببرید.
قل دادن توپ
روبروی کودک خود نشسته و توپی را به سمت او قل بدهید و او را تشویق کنید که با شما همراهی کند. به تدریج فاصله خود را با کودک افزایش دهید و بازی را برای او مهیج‌تر کنید.


کد مطلب: 207112

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207112/چگونه-کودکمان-خانه-سرگرم-کنیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir