به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۲۰۷۱۴۳
ترامپ بسته دو تریلیون دلاری برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا را امضا کرد

دونالد ترامپ: با یک «دشمن نامریی» در جنگ هستیم

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز یک‌صد هزار نفر گذشت
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسمی در کاخ سفید بسته ۲.۲ تریلیون دلاری محرک‌های اقتصادی برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا را امضا کرد كه بر طبق آن، به هر خانوار آمریکایی ۳۰۰۰ دلار پرداخت خواهد شد.
دونالد ترامپ: با یک «دشمن نامریی» در جنگ هستیم
دونالد ترامپ گفت که دولت او تلاش خواهد تا مطمئن شود تمامی شهروندان از کمک‌های پزشکی و اقتصادی در جریان مقابله با این بیماری همه‌گیری جهانی برخوردار خواهند بود. هم اکنون با یک «دشمن نامریی» در جنگ هستیم. رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که این بسته مشوق اقتصادی بزرگترین بسته حمایتی در تاریخ آمریکا است. این بسته حمایتی روز جمعه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و ساعاتی پس از آن، دونالد ترامپ این مصوبه مشوق‌های مالی را امضا کرد. این بسته حمایتی روز گذشته در مجلس سنا با اتفاق آرا تصویب شده بود. هدف این بسته ۲.۲ تریلیون دلاری کمک به خانواده‌ها، موسسات، شرکت ها و نهادهای اقتصادی آمریکا است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دچار زیان شده‌اند. اقدامات سختگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و موسسات اقتصادی بزرگ و کوچک، بخش خدمات و سرویس در این کشور شده است. براساس این بسته حمایتی بسیاری از شهروندان آمریکایی کمک دریافت خواهند کرد. افرادی که در آمدی معادل ۷۵ هزار دلار در سال یا کمتر از آن دارند ۱۲۰۰ دلار دریافت می‌کنند. همچنین زوج‌های متاهل با در آمدی کمتر از ۱۵۰ هزار دلار ۲۴۰۰ دلار و والدین برای هر فرزند تحت تکفل خود نیز ۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس مجلس نمایندگان آمریکا پس از تصویب این طرح گفت: ملت ما به علت ویروس کرونا که بدترین بیماری همه گیری در تاریخ یکصد سال اخیر است ، با وضعیت اضطراری اقتصادی و بهداشتی رو به رو است. تاکنون ابتلای سه عضو کنگره آمریکا به ویروس کرونا قطعی شده است.

تولید دستگاه‌های کمک تنفسی جنرال موتورز
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه کنفرانس خبری با اشاره به فعال کردن قانون «تولید در وضعیت جنگی» تاکید کرد که بر این اساس به شرکت «جنرال موتورز»، غول خودروسازی ِ آمریکا، دستور داده هر چه سریع‌تر دستگاه‌های کمک تنفسی مورد نیاز بیمارستان ها را تولید کند. ترامپ اضافه کرد که آمریکا قادر است در زمان کوتاهی ده‌ها هزار دستگاه کمک تنفسی تولید کند که بیش از نیاز آمریکا در این جریان مقابله با این بیماری همه گیر خواهد بود. قانون «تولید در وضعیت جنگی»، متعلق به دوره آغازین جنگ کره در سال ۱۹۵۰ است که به رئیس جمهوری اجازه می‌دهد به دلیل وضعیت اضطراری در کشور به شرکت‌های خصوصی امریکایی دستور دهد که محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند. رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت که دستگاه‌های کمک تنفسی مازاد در اختیار کشورهای دوستی مانند ایتالیا و بریتانیا قرار خواهد چرا که آنها به شدت نیازمند به این دستگاه‌های هستند. دونالد ترامپ در ادامه گفت در تماس تلفنی با بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، وی درخواست دریافت دستگاه‌های کمک تنفسی داشته است. پیش از فرماندار نیویورک نسبت به کمبود دستگاه‌های کمک تنفسی در بیمارستان های این ایالت ابراز نگرانی کرده بود. 

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز یک‌صد هزار نفر گذشت
شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا، کووید ۱۹، در آمریکا روز جمعه هشتم فروردین به ۱۰۱ هزار و ۲۰۰ نفر رسید و تعداد قربانیان ابتلا به این ویروس نیز بیش از یک هزار و ۵۸۸ نفر اعلام شده است.
شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ هزار نفر افزایش داشته است. این بالاترین میزان افزایش در طی یک روز از زمان آغاز شیوع این بیماری در آمریکا است. آمریکا هم اکنون از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در صدر جهان قرار دارد و کشورهای چین و ایتالیا در رتبه‌های بعدی هستند.
براساس آمار رویترز، آمریکا از نظر مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا در رتبه ششم جهانی قرار دارد.
به گزارش رویترز، پزشکان و مقام‌های بیمارستانی در نیویورک، نیواورلئان و دیترویت از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه‌های کمک تنفسی برای مبتلایان به ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده اند.
به رغم این که نیویورک همچنان مرکز و کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا است، اما شماری دیگر از ایالت‌ها هم با افزایش تصاعدی شمار مبتلایان به ویروس کرونا مواجه هستند. طی ۲۴ ساعت گذشته در ایالت نیویورک ۱۳۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. روز پنجشنبه ۱۰۰ نفر در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده بودند. فرماندار نیویورک طی روزهای اخیر خواستار ارسال تعداد بیشتری از دستگاه‌های کمک تنفسی شده است و هم اکنون در شهر نیویورک نیز به دلیل کمبود، دو بیمار از یک دستگاه کمک تنفسی استفاده می‌کنند.
تا عصر روز جمعه شمار مبتلایان در ایالت نیویورک ۴۴ هزار نفر اعلام شده بود. شمار قربانیان نیز به ۵۵۰ نفر رسیده است. به این ترتیب بیش از سوم قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ایالت نیویورک بوده‌اند.
در همین حال، در ایالت‌های دیگر نیز تدابیر شدیدتری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است. فرمانداران تگزاس، مریلند و فلوریدا دستور دادند که مسافران از ایالت نیویورک ۱۴ روز قرنطینه شوند.