به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۰۷۱۵۴

طلا آماده افزایش بیشتر قیمت است

گروه اقتصادی: در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، ۷۱ درصد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار داشتند قیمت طلا پس از رشد هفتگی چشمگیر به روند افزایشی خود در هفته جاری ادامه دهد.
طلا آماده افزایش بیشتر قیمت است
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی طلای بازار نیویورک صبح جمعه با وجود کاهش ۳۳.۱۰ دلاری، همچنان ۹ درصد رشد هفتگی نشان می‌داد. در نهایت هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا روز جمعه با ۲۶ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش در ۱۶۲۵ دلار بسته شد اما تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به اختلالات عرضه در بازار فیزیکی، برای کل هفته ۹.۵ درصد رشد ثبت کرد که بزرگترین رشد هفتگی از سپتامبر سال ۲۰۰۸ بود.تحلیلگران به این نکته اشاره می کنند که انگیزه اصلی طلا از ثبت بزرگترین افزایش هفتگی خود در ۱۱ سال اخیر سیاست‌های تسهیل مالی بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از اقتصاد داخلی و بازارها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا بوده است.سنای آمریکا یک بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری را تصویب کرده و انتظار می رود نمایندگان مجلس هم اقدام مشابهی را انجام دهند. بانک مرکزی آمریکا هم اعلام کرد که اوراق قرضه را به شکل نامحدودی خریداری خواهد کرد و از وام مستقیم به شرکتها حمایت خواهد کرد.در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۷۱ درصد به افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. سه نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند.در این بین، ۱۵۹۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۱۱۳۸ نفر معادل ۷۱ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۴۴ نفر معادل ۱۵ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۲۱۳ نفر معادل ۱۳ درصد نظری نداشتند.چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز به کیتکونیوز گفت: اکنون که شاخص دلار نزدیک به میانگین قیمت ۲۰ روزه سقوط کرده است، قیمت طلا در معاملات هفته جاری افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد. البته دلار از رکورد پایین خود بهبود پیدا کرده و طلا با سودگیری روبرو شده است اما در بلندمدت قیمت طلا بالاتر خواهد رفت. از نظر فنی هم طلا در محدوده ۱۶۰۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار خواهد بود.کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز هم با وجود کاهش قیمت طلا در معاملات روز جمعه، نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری ابراز خوش بینی کرد.
جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز هم اظهار کرد: نمودارهای فنی به نفع رشد قیمت طلا هستند و سرمایه گذاران و معامله گران اکنون اطمینان بیشتری برای ورود به بازار و خرید به جای ماندن در حاشیه بازار و جمع کردن نقدینگی دارند.اما کارشناسانی شامل کالین سیژینسکی از شرکت مدیریت دارایی اس آی ای و فیلیپ استرایبل از شرکت بلو لاین فیوچرز درباره روند قیمت طلا نظر خنثی داشتند. سیژینسکی در این باره گفت: احتمال نوسان قیمت طلا در هر دو جهت کاهش یا افزایش قیمت وجود دارد. آنچه که برای دلار آمریکا اتفاق افتاده است ممکن است عامل نوسان معاملات کوتاه مدت شود.
برچسب ها: طلا قیمت بازار