به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۰۷۱۵۸

بدنتان را با چند فرمول طبیعی سم زدایی کنید

گروه علمی: با چند دستور طبیعی می توانید بدنتان را سم زدایی و سلامت بدنتان را حفظ کنید.
بدنتان را با چند فرمول طبیعی سم زدایی کنید
بدن تمام افراد با گذشت زمان ایجاد سموم اضافی خواهد کرد  پس بهتر است  با روش های مناسبی این مواد مضر را از بدن خارج کنند. به همین دلیل هر چند وقت یک بار باید برنامه ای منظم برای دفع این سموم از بدن داشته باشند. سم‌زدایی، یک راه عالی برای کمک کردن به پاک‌سازی بدن، آرام کردن ذهن، پشتیبانی بیشتر از سیستم‌های دفاعی و ایمنی مختلف بدن است.
 به میزان فراوان آب بنوشید
آب یک منبع طبیعی برای دفع سموم موجود در بدن است. هر چه بیشتر آب بنوشید، سموم بدن  از طریق مجرای ادراری سریع‌تر خارج و دفع می‌شوند. یک نوشیدنی دیگر نیز وجود دارد که هم بر پایه آب است و هم می‌تواند به بدن در سم‌زدایی کمک کند، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را به یک گالن آب اضافه کنید و آن را خوب تکان دهید و هر روز صبح مقداری از این مایع را بنوشید.
 از قند یا شکر‌های فرآوری‌شده دوری کنید
قند یا شکرهای فرآوری‌شده حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی هستند که باعث می‌شوند بدن متابولیسم یا سوخت و ساز طبیعی خودش را مسدود و گلوکز بیش از اندازه‌ای را در خون تولید کند. بنابراین، با مصرف قند و شکر یک برنامه نادرست و مخرب برای افزایش وزن و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت خواهید داشت. استفاده از شکر قهوه‌ای ارگانیک، شربت افرا و دیگر شیرین‌کننده‌های طبیعی همان تاثیر شیرین‌کننده  را خواهد داشت.
مواد غذایی ارگانیک مصرف کنید
سبزیجات، میوه‌ها و گوشت ارگانیک حاوی مواد سمی مانند آفت‌کش یا آنتی‌بیوتیک نیستند. ارگانیک بودن سوخت و ساز بدن را بهتر و به سیستم گوارشی کمک می‌کند که با دفع عناصر سمی و غیرضروری از بدن عملکرد بهتری داشته باشد. غذاهای فرآوری‌شده هرگز مواد مغذی کافی را مانند غذاهای ارگانیک ندارند. خودتان سبزیجات را در باغچه خانگی‌تان پرورش دهید یا آنها را از کشاورزان بومی بخرید.
هوا خانه  را پاکیزه و عاری از سموم کنید
سموم و مواد سمی موجود در هوای آلوده ممکن است از طریق پنجره‌های باز وارد خانه شوند. بنابراین، تصفیه و خالص کردن هوا ایده خوبی است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید، نفس‌هایی که می‌کشید عاری از هر گونه مواد بد و مضر هستند. اگر توان مالی کافی دارید، خرید یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند بهترین ایده برای تمیز کردن هوا منزل باشد. 
چای سبز بنوشید
به جای قهوه صبحگاهی، چای سبز بنوشید. زیرا قهوه تصفیه نشده، حاوی کافستول است؛ یعنی مولکول دیترپنویید که میزان کلسترول را افزایش می‌دهد. با تغییر این عادت و نوشیدن چای سبز از انباشت کلسترول بد پیشگیری کنید.
از خوردن نمک اجتناب کنید
 مصرف بیش از حد نمک می‌تواند باعث حفظ مایعات اضافی شود، به ویژه اگر مشکلات کلیوی داشته باشید.این تجمع مایع اضافی می‌تواند موجب نفخ و باد شکم شود. اگر بیش از حد نمک مصرف کنید، می‌توانید وزن اضافی آب را دفع کنید. در حالی که ممکن است متناقض به نظر برسد، افزایش مصرف آب  یکی از بهترین راه‌ها برای حذف وزن آب اضافی ناشی از مصرف زیاد  نمک است. به همین دلیل وقتی بیش از حد نمک مصرف کنید و بدنتان آب کافی نداشته باشد، بدن هورمونی آنتی دیورتیک را آزاد خواهد کرد که از ادرار کردن و در نتیجه سم زدایی بدن جلوگیری می‌کند.
برچسب ها: سم زدایی