به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۲۰۷۲۱۸

هدف و آرزوهای بهاری دختر بادپای ایران

گروه ورزشی: بانوی دونده سرعت اصفهان در گفت‌و‌گوی نوروزی در مورد رکورد‌شکنی‌هایش در سال گذشته و ایام نوروز می‌گوید.
هدف و آرزوهای بهاری دختر بادپای ایران
به گزارش فارس،در سال گذشته اتفاق شیرینی در ورزش بانوان اصفهان رخ داد و فرزانه فصیحی قهرمان دوهای سرعت ایران که به نمایندگی از کشورمان به مسابقات بین‌المللی کاپ استانبول دعوت شده بود، در ماده ۶۰ متر با عملکردی دیدنی در رقابت با دوندگان بزرگ آسیایی همچون «الگا» از قزاقستان، موفق شد با ثبت زمان ۷.۲۵ ثانیه ضمن کسب عنوان نخست، رکورد ملی ایران را نیز بهبود بخشد.فصیحی که پیش از این نیز در مسابقات بین المللی صربستان رکورد جدیدی در دوی ۶۰ متر ایران با زمان ۷.۲۹ ثانیه به ثبت رسانده بود، این بار نیز با ثبت این رکورد مهر تأییدی بر شایستگی‌های خود زد، او در مسابقات بلگراد صربستان با زمان ۷.۲۹ ثانیه حدنصاب حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را نیز کسب کرده بود.از همین رو به سراغ فرزانه فصیحی رفتیم که بعد از این‌که از تصمیم برای خداحافظی از دو و میدانی منصرف شد، موفق به ثبت چنین رکودهایی شده است؛ گفت‌و‌گویی نوروزی را با وی ترتیب دادیم که در ادامه می‌توانید بخوانید.
ورزش بانوان در سالی که گذشت چطور بود؟
 چند اتفاق خوب در سال گذشته برای ورزش بانوان توسط نجمه خدمتی، حمیده عباسعلی، الهه منصوریان رخ داد، همچنین در دو و میدانی موفق شدم سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنم.
در مورد رکوردشکنی‌ها و لژیونر شدنتان صحبت کنید.
 سال گذشته توانستم ۳ بار رکورد ملی را جابجا کنم، مدتی را در باشگاه پارتیزان تمرین کردم و شرایط خیلی عالی بود؛ ورودی مسابقات آسیایی و جهانی را کسب کردم اما هر ۲ مسابقه کنسل شد.
از عملکردت در سال گذشته راضی هستی؟
بله، از عملکردم خیلی راضی بودم و خیلی برنامه‌ریزی کرده بودم و خدا را شکر عملی شد و به اهدافم رسیدم.
شیوع ویروس کرونا چه تاثیراتی در روند فرآیند ورزش قهرمانی دارد؟
کرونا همه چیز را به هم ریخته است، تمرین ورزشکاران و زندگی همه مردم را مختل کرده است، امیدوارم زودتر این مشکل حل شود و مردم دوباره دلشان شاد شود و نگرانی‌شان کم‌تر شود.
مهم ترین برنامه‌ یا هدفی که برای سال جدید داری؟
مهم‌ترین هدفی که پیش رو دارم کسب سهمیه المپیک است، البته نمی‌دانم شرایط چگونه پیش خواهد رفت اما امیدوارم کرونا از بین برود و بتوانم برنامه‌هایم را پیش ببرم.
قشنگ‌ترین خاطره سال ۹۸ برای شما؟
ازدواج و کسب ورودی مسابقات جهانی قشنگ‌ترین خاطره‌هایم بودند؛ سال پرخاطره و قشنگی برای من بود البته به جز این روز‌های اخیر و موضوع کرونا، اما در کل سال خوب و اما سختی بود.
تلخ ترین خاطره از سال گذشته؟
سقوط هواپیما که خیلی تلخ بود و بیماری کرونا که واقعا بد و سخت بود.
چه چیزی از عید نوروز دوست داری؟
 عید، حال و هوای قبل از عید و جنب و جوش مردم و شهر را همیشه دوست دارم اما امسال خیلی متفاوت بود و مثل هر سال نبود که من را دلگیر کرد.
آخرین مرتبه‌ای که عیدی دادی یا گرفتی را به خاطر داری؟
 آخرین باری که عیدی گرفتم همین چند روز پیش بود، البته چون اولین سال ازدواج را پشت سر گذاشتم خیلی هدیه گرفتم.
کدام سین از هفت سین را بیشتر دوست داری و چرا؟
همه سین‌های هفت سین را دوست دارم اما شاید سیب و سبزه جور دیگری دوست داشته باشم.
اولین جایی که در سال جدید می‌روی کجاست؟
دوست دارم سال تحویل و عید را همیشه پیش خانواده‌ام باشم که هر سال این اتفاق افتاده است؛ امسال قرار نبود پیش آن‌ها باشم اما به دلیل شرایطی که ایجاد شد باز هم پیش خانواده‌ام بودم.
دلت برای چه چیزی در سال ۹۸ بیشتر تنگ می‌شود؟
هر اتفاقی که در سال گذشته رخ داد یک تجربه بود و این تجربیات را با خودمان همراه می‌کنیم؛ به همین دلیل از اتفاقی دلتنگ نمی‌شود اما دلمان برای افرادی که امسال کنارمان نیستند، تنگ می‌شود.