به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۲۰۷۲۵۵

توقف لیگ برتر هندبال

گروه ورزشی: رییس فدراسیون هندبال گفت: با شرایطی که در کشور به خاطر شیوع کرونا پیش آمده مسابقات لیگ برتر هندبال را ادامه ندهیم بهتر است.
توقف لیگ برتر هندبال
به گزارش ایسنا، مرحله دوم مسابقات لیگ برتر هندبال ۹۸ تا نیمه اسفندماه و تا هفته سوم پیگیری شد اما بعد از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات لیگ برتر هم همانند سایر رشته ها لغو شد. در حال حاضر تمامی اماکن ورزشی و مسابقات به دستور وزارت بهداشت تا پایان فروردین ماه تعطیل است بنابراین در خوش بینانه ترین حالت مسابقات از اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت. در این بین نظر رییس فدراسیون هندبال توقف مسابقات لیگ برتر هشت تیم بالای جدول است تا آسیب به باشگاه‌ها و بازیکنان وارد نشود. البته رییس فدراسیون می‌گوید که هنوز این تصمیم قطعی نیست. علیرضا پاکدل در گفت و گو با ایسنا ، در مورد لیگ برتر هندبال گفت: نظر شخصی من این است که با توجه به شرایط موجود در کشور به دلیل کرونا مسابقات لیگ برتر را ادامه ندهیم بهتر است. با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی تا پایان فروردین ماه ادامه لیگ برتر بار مالی زیادی برای باشگاه ها به وجود می آورد. بازیکنان باید مجددا بدنسازی کنند و اردو بگذارند. در این شرایط ادامه مسابقات لیگ برتر ۹۸، لیگ سال بعد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی با بیان اینکه باید این موضوع را با مسئولان باشگاه‌ها بررسی کرده و به نتیجه برسیم، افزود: من معتقد هستم که در این شرایط قادر نیستیم لیگ برتر را ادامه دهیم. البته باید مسابقات تیم‌های پایین جدولی را ادامه دهیم تا تیم سقوط کننده به دسته یک مشخص شود، اما مسابقات هشت تیم بالای جدول با توجه به در پیش بودن مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان، جام باشگاه‌های آسیا و همچنین آغاز لیگ ۹۹  انجام نشود بهتر است. ادامه لیگ سبب آسیب به بازیکنان و همچنین باشگاه‌ها خواهد شد و باید این موضوع را با مسئولان باشگاه ها بررسی کرده و به نتیجه برسیم.

پاکدل در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان چه خواهد شد گفت: تقریبا وضعیت سه تیم نخست مشخص است. موضوع انجام نشدن مسابقات هنوز قطعی نشده و باید با باشگاه‌ها صحبت و شرایط را بررسی کنیم. باشگاه‌ها نمب توانند تا تیر در کوران مسابقات لیگ ۹۸ باشند و بعد شهریور، لیگ ۹۹ آغاز شود. باید با باشگاه‌ها صحبت کنیم اگر به جمع بندی رسیدیم نهایی خواهد شد. ولی تقریبا تیم‌های نخست مشخص هستند.وی گفت: بعید می دانم بشود لیگ را ادامه دهیم. البته مرحله نهایی لیگ دسته یک و مسابقات تیم‌های پایین جدولی لیگ برتر را برگزار می کنیم، اما مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته ۲، لیگ دسته سه و مسابقات تیم‌های بالای جدول لیگ برتر به احتمال زیاد انجام نخواهد شد. البته این‌ها نظر شخصی من است.وی در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی راهی جام باشگاه‌های آسیا خواهند شد گفت: اولویت با تیم‌های اول و دوم است. اگر تیمی نخواهد به جام باشگاه‌ها برود شانس تیم سوم بیشتر خواهد شود. اگر هم مکاتبه کنیم و میزبان موافقت کند می توانیم سه تیم را راهی مسابقات کنیم. البته هنوز در این مورد هیچ مکاتبه‌ای نکرده‌ایم. در حال حاضر طبق سال گذشته ۲ سهمیه در جام باشگاه‌ها داریم و هر کدام از تیم‌های اول و دوم نخواهند بروند تیم سوم شانس حضور خواهد داشت.