به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۰۷۲۸۸

تشکیل ۵۶۰۰ پرونده برای اصناف متخلف در تهران

گروه جامعه: پس از گذشت ۳۹ روز از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته ۳۵۴۰۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۵۱۷ نفر فوت شده و ۱۱۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.
تشکیل ۵۶۰۰ پرونده برای اصناف متخلف در تهران
به گزارش ایلنا، پس از گذشت ۳۹ روز از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته ۳۵۴۰۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۵۱۷ نفر فوت شده و ۱۱۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند. طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از روز هشتم فروردین ماه آغاز و تا بیستم فروردین ماه ادامه دارد. در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق هوا در رسانه‌ها مطرح شد که کیانوش جهانپور (رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت) این موضوع را در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، قویا تکذیب کرد. همچنین ایرج حریرچی (معاون کل وزارت بهداشت) از استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در روزهای آینده برای درمان بیماران غیرکرونایی خبر داد. پلیس تهران بزرگ نیز برای اجرای هرچه بهتر دستورالعمل فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به تشکیل ۷ کمیته در این پلیس کرده است. همچنین براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی در تهران لغو نمی‌شود و کماکان با محدودیت ادامه خواهد داشت.
ایجاد تخت‌های نقاهتگاهی در سراسر کشور توسط ارتش جمهوری اسلامی
درمان بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌های ارتش در استان‌های مختلف
امیر بهزاد موذنی (رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش)درباره فعالیت‌های ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی زمینی از همان روزهای اول شیوع بیماری کرونا در کشور به صورت فعالانه با در اختیار گذاشتن بیمارستانهای ثابت خود برای درمان بیماران کرونایی در اختیار وزارت بهداشت، وارد عمل شد.وی ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر، غربالگری و رفع آلودگی معابر عمومی نیز از دیگر اقدامات ارتش در بحث کرونا بوده است. همچنین ارتش براساس نیازمندی استانها اقدام به ایجاد نقاهتگاه‌هایی برای نگهداری بیماران پس از درمان کرده است.رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: بعد از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد بیولوژیک با این رویه، رزمایشی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد که بخشی از این رزمایش ایجاد نقاهتگاه هزار تختی در تهران بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی در ظرف مدت ۴۸ این نقاهتگاه در تهران ایجاد شد و از زمان ابلاغ ایجاد این نقاهتگاه در ۴ فروردین ماه این نقاهتگاه در ۶ فروردین ماه با حضور فرمانده ارتش، دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، دکتر زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران افتتاح شد. امیر موذنی تصریح کرد: بیش از ۶ هزار تخت نقاهتگاهی توسط ارتش نیروی زمینی در دیگر نقاط کشور برپاه شده است. همچنین نیروهای ارتش در بیش از ۳۰۰ نقطه در اقصی نقاط ایران در خصوص بحث غربالگری برای بیماریابی و جداسازی بیماران فعالیت داشته است. در ورودی اکثر شهرها نیز جداسازی و ضدعفونی کردن خودروها و ماشین ها توسط نیروی زمینی ارتش انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد بیمارستان صحرایی توسط ارتش گفت: در دو شهر هدف قم و رشت به صورت ویژه هر روز شهر توسط نیروهای ارتش ضدعفونی می‌شود. به غیر از تهران به درخواست استان قم با توجه به شیوع گسترده بیماری در این استان در تاریخ ۱۴ اسفندماه در قم یک بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی احداث شد و با توجه به رزمایشی که برگزار شد ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی نیز به این بیمارستان صحرایی اضافه شده است. رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به انجام فعالیت‌های تحقیقاتی برای تولید دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده یادآور شد: ماسک، لباس‌های حفاظت فردی، ضدعفونی‌کننده دست و ضدعفونی‌کننده سطوح نیز در یگان‌های ارتش تولید شده است. همچنین فعالیت‌های تحقیقاتی برای تشخیص بیماری کرونا در ارتش جمهوری اسلامی در حال انجام است. امیر موذنی در پاسخ به این سوال که آیا ارتش از ظرفیت‌های درمانی خود برای درمان بیماران غیرکرونایی نیز استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش ۲۴ بیمارستان از ۲۶ بیمارستانی که در سراسر کشور دارد را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است. همچنین در برخی از شهرها مانند گرگان، بخشی از شهر مشهد، تبریز از بیمارستان‌های ارتش برای درمان بیماران غیرکرونایی استفاده می‌شود تا بیمارستانهای دانشگاهی وابسته به وزارت بهداشت بتوانند به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند. البته در تمام بیمارستانهای ارتش بیماران نیروهای مسلح و بازنشستگان ارتش و نیروهای مسلح پذیرش می‌شوند و تمام تخت‌های بیمارستانهای ارتش با هماهنگی دانشگاه هر استانی نیز می‌تواند در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد که در اکثر استانها بیمارستانهای ما نیز درگیر این موضوع هستند. وی با اشاره به غربالگری نیروهای مرزی توسط ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: عملیات غربالگری و بیماریابی در پادگان‌ها تحت نظارت ارتش جمهوری اسلامی در حال انجام است. خوشبختانه باتوجه به اینکه از اواسط بهمن ماه دستورات پیشگیری در خصوص فاز دوم آنفولانزا صادر شده بود خوشبختانه هیچ اپیدمی در پادگان‌های ارتش اتفاق نیفتاده است. 
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش درباره آمادگی ارتش برای ایجاد بیمارستان‌های صحرایی گفت: همانطور که امیر فرماندهی نیروی ارتش جمهوری اسلامی هم اعلام کرده است ما تا ۱۵ هزار تخت توان افزایش تخت‌های نقاهتگاهی را داریم و در هر نقطه‌ای که وزارت بهداشت تمایل داشته باشد می‌توانیم بیمارستان صحرایی برپا کنیم.
هیچ‌کدام از هتل‌های استان فارس نیروهای‌شان را تعدیل نکرده‌اند
مردم به تماس‌‌های ۴۰۳۰ پاسخ دهند
خودروهای پارک شده در اطراف پارک‌ها و مراکز تفریحی جریمه می‌شوند
سید حسن سیادتان رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس با بیان اینکه تمام هتل‌های استان فارس تا اطلاع ثانوی تعطیل است، می افزاید: فعالیت هتل های استان بعد از حل شدن موضوع کرونا مجددا آغاز می شود.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ‌کدام از هتل‌های استان نیروهای‌شان را تعدیل نکرده‌اند، می افزاید: طرح پرداخت بیمه بیکاری توسط دولت باعث شد تا نیروها و کارگران هتل‌ها برای دریافت بیمه بیکاری اقدام به ثبت نام کنند.سیادتان ادامه می دهد: اگر چه شیوع کرونا مشکلات عدیده ای را برای هتل‌داران و فعالان این بخش ایجاد کرد اما پرداخت سه ماه بیمه بیکاری به کارمندان هتل می تواند بخشی از ضررها را جبران کند.محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای طرح غربالگری درباره بیماری کرونا اظهار داشت: همکاران ما در مراکز جامع سلامت، مراقبان سلامت یا بهورزها تماس تلفنی با مردم گرفته و از آنها در مورد علائم اصلی بیماری کرونا سوال می‌پرسند. متاسفانه برخی از مردم وقتی همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند، شماره ۴۰۳۰ به روی گوشی‌ها نمایش داده می‌شود و پاسخگو نیستند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان اینکه شماره ۴۰۳۰ تبلیغاتی نیست بیان داشت: برقراری این تماس‌ها برای سلامت مردم و شناسایی افراد در صورت ابتلا است.وی با اشاره به موارد پیگیری توسط سایت سلامت و خود ارزیابی عنوان کرد: وارد کردن شماره تلفن همراه در سایت برای ارسال جواب ارزیابی به فرد است و وارد کردن کد ملی باعث می‌شود که بدانیم این فرد تحت پوشش کدام خانه بهداشت است و کدام بهورز پیگیر خواهد بود.صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد هم گفت: تمامی مسیرهای ورود و خروج به استان مسدود است و تنها مسیر پل تقوی به میدان جانباز با کنترل شدید باز است که در روزهای 12 و 13 فروردین مسیر خروجی مسدود خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ‌ماه توقف وسایل نقلیه اطراف و نزدیک پارک ها، بوستان ها و مراکز تفریحی و گردشگری استان ممنوع بوده و با خودروهای توقف شده به مانند متخلف برخورد می‌شود و با توقیف یک ماهه خودرو و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی، ‌برای متخلفان اعمال قانون خواهد شد.
قوه قضائیه به تسهیل اجرای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» کمک کند
به وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا اعتماد کنیم
معاندان هیچ‌گاه نکات مثبت را نمی‌گویند
علی اکبری درباره ضرورت اعتماد به آمارها و اقدامات ارائه شده نظام بهداشت و درمان در این روزها که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، گفت: وزارت بهداشت و درمان و متصدیان و مسئولان زحمات خودشان را می‌کشند و ما باید به آنها اعتماد کنیم؛ چراکه در سایه اعتماد و همدلی است که می‌توانیم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.نماینده مردم شیراز درباره ضرورت مقابله با فرافکنی و دروغ پردازی ضد انقلاب و معاندان بیان کرد: صحبت‌هایی در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود که گاهی اوقات یک کلاغ و چهل کلاغ است و ما نباید به اینگونه اخبار که مبنایی ندارند توجه کنیم و اعتماد داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد: شبکه‌هایی هستند که هیچگاه نکات مثبت و اقدامات سازنده‌ای که صورت گرفته است را نمی‌گویند و همه نکات منفی را بزرگ‌نمایی می‌کنند و این گونه به مخاطب القا می‌کند که هیچ کاری صورت نگرفته است. اکبری در خصوص ایجاد همدلی و یکصدایی در شرایط فعلی میان مردم و مسئولان به جای حمله به قوه مجریه، گفت: تصمیماتی که گرفته می‌شود اگر اشکال هم داشته باشد باید اجرایی کنیم، چراکه برای سلامتی خود ما اتخاذ می‌شود. وی با بیان این که در دنیا گفته می‌شود عبور از این بیماری با مشارکت مردم صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این نکته را باید جدی بگیریم. مردم باید از آمدن به خیابان‌‌ها، مسافرت‌های غیرضروری و رفت و آمدهایی که موجب انتقال ویروس می‌شود، خودداری کنند. خوشبختانه بخش عمده‌ای از جامعه ایران این مسائل را رعایت می‌کنند و باید گله را از آن بخش کنیم که نه تنها توجه به آنچه که گفته می‌شود نمی‌کند بلکه به راحتی در هر جایی که دلشان می‌خواهد تردد دارند. این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید این افرادی که امروز به مسافرت می‌روند و یا رفت و آمد می‌کنند خودشان ناقل باشند و جاهای دیگر را آلوده کنند ما باید به اطلاعاتی که وزارت بهداشت و درمان می‌گوید توجه کنیم چرا که مرجع تصمیمات رسمی کشور هستند.وی درباره اینکه ورود قوه قضاییه به روان‌سازی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چه کمکی می‌کند، گفت: همه ارکان نظام باید حضوری فعال در اجرای این طرح داشته باشند و این را جزو وظایف ذاتی‌شان قرار دهند که منافع مردم از منافع شخصی مهم‌تر است.اکبری گفت: قوه قضاییه زمانی که ضرورت ایجاد می‌کند باید به صورت قهری برخورد کند و به اعتقاد من باید به این ماجرا ورود داشته باشدو با خاطیان برخورد کند.وی ادامه داد: نباید به خاطر منافع کوتاه‌مدت عده‌ای معدود سلامت کل جامعه را به خطر بیندازیم، ممکن است افرادی ضرر کنند اما نگاه ما باید به کل جامعه باشد.این نماینده مجلس شورای تاکید کرد: ما باید منافع کل کشور را در نظر بگیریم اینکه روزهایی که  بیماری بگذرد ما می‌توانیم ضررهای اقتصادی را جبران کنیم اما آیا ضررهای جانی را می‌توانیم برگردانیم؟ قطعاً قوه قضاییه باید برای سرعت دادن به بهبودی چنین وضعیتی ورود کند.
تا زمانی که به شرایط عادی بازنگشتیم، سختگیری‌ها ادامه یابد
اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس  درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اثرگذاری آن و همچنین نقش دستگاه‌های مختلف برای اجرای این طرح، گفت: این طرح می‌تواند دو وجه فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، در وجه فرهنگی باید روی مردم کار شود و به آنها گفته شود که این طرح باعث تامین سلامت آنها و همچنین افزایش سرعت عمل در قطع زنجیره انتقال می‌شود.وی افزود: وجه فرهنگی باعث می‌شود که مردم با خودشان و عوامل اجرایی، دولت و سایر نهادها و سازمان‌ها تعاون و همکاری داشته باشند؛ مثل بسیاری از کشورهای توسعه یافته که راه‌های مختلفی را طی کرده‌اند، هر چه سریع‌تر این معضل را از پیش پا برداریم.نماینده مردم رودسر در مجلس با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ساده‌ترین و بدیهی‌ترین راهی است که انتخاب شده است، اظهار داشت: هر چند که این طرح باید از ماه قبل یعنی همان زمانی که علائم این بیماری تشخیص داده شد، به مرحله اجرا می‌رسید و باید قبل اینکه اینقدر این ویروس فراگیر و زحمت‌زا شود اقدامات لازم انجام می‌شد، اما اکنون هم که فراگیر شده و زحمات چند برابر شده باید بخش فرهنگی آن برای مردم نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.وی ادامه داد: در بخش اجتماعی هم قانون و مقررات وجود دارد و حکومت و دولت به این نتیجه رسیده‌اند که این راه می‌تواند زنجیره شیوع ویروس را قطع کند و هر چه سریع‌تر ضمن پیشگیری درمان را هم انجام دهند؛ چراکه اگر این موضوع طولانی شود، علاوه بر اینکه مردم خسته می‌شوند ، هزینه‌های آن نیز سنگین‌تر شده و کادر درمانی هم خسته می‌شوند.

عباسی گفت: اینگونه نیست که هر یک نفری که بیمار می‌شود، تنها یک تخت را اشغال کند، بلکه  میلیون‌ها تومان درمان هر فرد هزینه دارد، آن‌هم در صورتی که اگر درمان شود و اینکه راه درمان کسی که مبتلا شده وجود داشته باشد.وی یادآور شد:  یکی از مشکلات این بود که نه مردم و نه مسئولان در ابتدا موضوع را جدی نگرفتند و بی‌خیالی طی می‌کردند،  انگار نه انگار که چنین پدیده شومی در کشور ما در حال شیوع است.سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این که قرنطینه و سختگیری باید ادامه داشته باشد، بیان کرد: وقتی که مجلس به عنوان قوه قانون‌‌گذاری و نهادی که ناظر بر عملکرد ستاد مدیریت مقابله با کرونا است، از نظر این نهاد تبعیت و جلساتش را کنسل می‌کند، مردم نیز باید این موضوع را به عنوان یک سمبل و الگو قرار دهند و همه می‌بایست کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای قرنطینه را باید به عنوان یک خط قرمز در نظر بگیریم؛ چراکه اگر رعایت نشود برنامه‌ریزی که دستگاه‌های ذی‌ربط برای ریشه‌کنی این بیماری در  زمان کوتاه انجام داده‌اند افزایش می‌یابد و اقتصاد کشور آسیب می‌بیند.عباسی با بیان اینکه  برخی بیماری را فقط در بیمارستان می‌بینند اما باید به اقتصاد هم توجه داشته باشیم، چرا که اگر شرایط به همین روال ادامه پیدا کند، اقتصاد و تولید مختل می‌شود و بعد از آن رشد اقتصادی ما پایین می‌آید، اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود که درآمد کشور کاهش پیدا کند، در این صورت چگونه دولت باید برای خودش درآمد ایجاد کرده و معاش و زندگی مردم را تامین کند؟ بنابراین مردم باید به این مسائل هم توجه کنند چرا که دولت باید هزینه‌های درمانی را هم بدهد؛ دولت این هزینه‌ها از کجا باید بیاورد؟ آنهم در این شرایط سخت تحریمی که وجود دارد و دشمنان کماکان اصرار بر تحریم دارند.

وی تصریح کرد: مردم می‌بایست این شرایط را درک و با مسئولان همکاری کنند تا از این شرایط عبور کنیم و اعلام کنیم که به دلیل همکاری و آگاهی مردم توانستیم زودتر از سایر کشورها از اپیدمی گذر کنیم.نماینده مجلس دهم درباره نقش قوه قضائیه در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: قوه قضاییه تضمین قانون است یعنی اگر کسانی می‌خواهند قانون را زیر پا گذاشته و  آن را مختل کنند، قوه قهریه و قوه قضایی باید با آنها برخورد جدی داشته باشد. باید برخورد با کسانی که هنجار را زیر پا گذاشته و قانون‌شکنی می‌کنند و با بی‌مبالاتی  باعث می‌شوند که مردم آسیب ببینند، مورد توجه این ارگان قرار بگیرد.وی بیان کرد: متخصصان باید تشخیص دهند که آیا در این حدی که گفته می‌شود مسافر جابجا شده است یا نه؛ اگر شده باشد، برای مسئولان متاسفیم که سعی کردند فقط با توصیه مردم را از مسافرت منع کنند و اقدام دیگری انجام ندادند.عضو هیات رئیسه مجلس در واکنش به وجود آمدن پیک جدید شیوع بیماری با بازگشت مسافران نوروزی، با بیان اینکه چرا اصلاً اجازه داد شده که مردم به مسافرت بروند تا اینکه موج دوم ایجاد شود، گفت: حالا اگر این اتفاق افتاده است باید سختگیری‌ها، پایش و معاینه‌ها را در ورودی شهرها در نظر بگیرند و اگر افرادی مشکوک هستند آنها را در اردوگاه‌ها و نقاهتگاه‌هایی که مشخص شده است، بستری کنند.وی تاکید کرد: مسئولان در این زمینه نباید کوتاه بیایند؛ چراکه اگر عده‌ای که به توصیه‌های آنها توجه نکرده‌اند و دچار آلودگی شدند به شهر و منطقه خودشان بازگردند آنجا را آلوده می‌کنند؛ بنابراین بر اساس مقرراتی که دارند آنها را به مدت دو هفته قرنطینه و بعد از درمان برگردانند؛ این سخت‌گیری‌ها باید باشد تا شاهد موج دوم که آقایان خوشبینانه پیش‌بینی می‌کنند، نباشیم؛ اصلا چرا باید فضا را آزاد بگذاریم که چنین اتفاقی بیفتد؟!

عباسی با اظهار تاسف برای مسئولانی که موضوع «موج دوم شیوع» را مطرح و القا می‌کنند، گفت: چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ چرا این شبهه و ابهام را ایجاد می‌کنند؟ چرا دست روی دست می‌گذارند که اتفاق بیفتد اگر این اتفاق بیفتد مسئولیتش با کسانی است که این فرصت را به مردم و عوام داده‌اند که زندگی دیگران را مختل و قانون شکنی کرده‌ و باعث ایجاد دردسر و هزینه مادی و معنوی برای جامعه شده‌اند.وی تصریح کرد: همه قوا از قوه مقننه و قضاییه گرفته تا همه دستگاه‌ها به جان مردم اهمیت بدهند و برای آن ارزش قائل باشند تا ما شاهد شاهد پرپر شدن عزیزانمان جلوی چشمان نباشیم.سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره ضرورت ادامه تعطیلی‌ها تا بعد از ۱۵ فروردین، گفت: تا زمانی که به شرایط عادی بازنگشته‌ایم ناگزیر هستیم که از اجتماع جلوگیری کنیم و به گونه‌ای فضا را مدیریت کنیم‌ که زنجیره شیوع و انتقال قطعی شود.
برای تامین مایحتاج ضروری هیچ مشکلی وجود ندارد
تشکیل بیش از ۵۶۰۰ پرونده درخصوص اصناف متخلف در استان تهران
محمد امامی امین (معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری) تهران گفت: تقریبا غیر از صنوفی که از منع فعالیت مستثنی شده‌اند کمابیش و به‌صورت موردی برخی از صنوف فعال بوده‌اند که طی گشت‌های انجام شده، با اصناف متخلف برخورد شده است. وی ادامه داد: در شهر تهران ۴۰۰ بازرسی توسط ۸ گشت مشترک با تعزیرات انجام شده است و ۴۷ پرونده به ارزش ریالی ۹۵.۷۱۰.۰۰۰ ریال باز شده است.معاون اقتصادی استانداری تهران درباره گشت‌های انجام شده در توابع استان تهران تصریح کرد: تاکنون نیز ۳۱۷ بازرسی در  ۱۱ گشت مشترک انجام شده و در همین خصوص نیز ۱۶ پرونده به ارزش ریالی ۱۳۰.۱.۸.۰۰۰ تشکیل شده است. امامی امین خاطرنشان کرد: در استان تهران نیز در ۱۹ گشت مشترک ۷۱۷ بازرسی انجام شده و در مجموع ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۲۲۵.۸۱۸.۰۰۰ تشکیل شده است. همچنین در مجموع روزهای گذشته از ابتدای طرح نوروز ۹۹ در شهر تهران ۲۲۰۱۵ گشت انجام و ۳۷۹۳ پرونده تشکیل شده است. همچنین در توابع استان تهران ۲۱۷۵۰ بازرسی انجام و ۱۴۰۸ پرونده تشکیل شده است. در مجموع در استان تهران ۴۳۷۶۵ بازرسی انجام و ۵۶۴۶ پرونده تشکیل شده است. وی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره مواد ضدعفونی‌کننده گفت: به گفته وزیر صمت حدود ۸ برابر تولید مواد ضدعفونی‌کننده افزایش پیدا کرده است و تقریبا در همه سوپرمارکت‌ها مواد ضدعفونی‌کننده نیز موجود است. در بخش ماسک نیز افزایش تولید بسیاری داشتیم و تقریبا در بازار در همه داروخانه‌ها ماسک نیز قابل تهیه است. 
معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: به گفته وزیر صمت نیز حدود ۱۸ میلیون گان و ماسک وارد شده است. 
امامی امین در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص تامین اقلام ضروری و مایحتاج مردم مشکلی در استان وجود دارد یا خیر گفت: ذخایر ما بسیار خوب است و در خصوص تامین مایحتاج ضروری مردم هیچ مشکلی در استان وجود ندارد. حتی گوشت گوسفند که در مقطعی افزایش قیمت داشت در حال حاضر به قیمت‌های اولیه بازگشته است و مشکلی برای تامین مواد غذایی و مایحتاج مردم نداریم. وی درباره برخورد با محتکران گفت: در حال حاضر به نسبت قبل بحث احتکار وجود ندارد چراکه هر کالایی که وجود داشته باشد زمان فروش و مصرف آن در حال حاضر است فقط در مواردی با احتکار الکل مواجه هستیم که سیستم قضایی با شدیدترین نحو با این افراد برخورد می کند.