کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معلمی که مدافع سلامت است

10 فروردين 1399 ساعت 13:30

گروه جامعه: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، نیاز به اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده بسیار بیش از گذشته شد. در این میان بسیاری از سودجویان در شرایطی که نیاز ضروری به این اقلام وجود داشت، اقدام به احتکار اقلامی همچون ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی کننده کردند و روزانه اخبار زیادی مبنی بر برخورد قضایی با این محتکران و کشف انبارهای احتکار اقلام بهداشتی از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد. اما در مقابل، اشخاصی هم هستند که داوطلبانه، بدون هیچ چشم داشتی و با هزینه شخصی اقدام به تولید ماسک می کنند.


به گزارش ایسنا، معلمی اهل سوسنگرد که در کنار تدریس، به صورت داوطلبانه و با هزینه شخصی خود اقدام به تولید ماسک می‌کند.شیما سخرائی، معلم پایه اول دبستان شهیده سیلاوی شهرستان سوسنگرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ابتدای ایام شیوع کرونا برای انجام کاری به اهواز مراجعه کرده بودم. برای تهیه ماسک و دستکش، به چند داروخانه مراجعه کردم اما هیچ کدام از داروخانه‌ها ماسک نداشتند. با توجه به اهمیت استفاده از ماسک در این روزها، تصمیم گرفتم که ماسک تولید کنم. برای تهیه مواد اولیه تولید ماسک تلاش بسیاری کردم اما متاسفانه کسی حاضر به فروش مواد اولیه نبود و بسیاری اقدام به احتکار کرده بودند. پس از تلاش چند ساعته توانستم مقداری مواد اولیه پیدا کنم و با پارچه‌ای که از قبل داشتم، ماسک تولید کردم. روز اول همراه با خواهرم توانستیم ۱۸۰ تا ۲۰۰ ماسک تولید کنیم و به صورت رایگان میان مردم سوسنگرد توزیع کردیم. پس از آن از سپاه پاسداران برای تهیه مواد اولیه کمک گرفتیم.

وی ادامه داد: از ۲۸ اسفند ۹۸ همراه با خواهرم شروع به تولید ماسک کردیم. پس از آن فراخوانی دادیم و از بانوانی که می‌توانستند در این کار کمک کنند خواستیم تا به صورت جهادی کمک کنند. روزهای اول آغاز به کار تولید ماسک، دو نفر بودیم و روزانه حدود ۱۸۰ تا ۳۰۰ ماسک تولید می‌کردیم. اما اکنون ۱۲ نفر هستیم و در روز حدود هزار ماسک تولید می‌شود.سخرائی با اشاره به اینکه روزهای اول همه مواد مورد نیاز تولید ماسک را به صورت شخصی تهیه می‌کردم اما متاسفانه برخی اجناس خود را احتکار کرده بودند و به ما مواد اولیه را نمی‌فروختند، گفت: با کمبود پارچه گان و لوازم دیگر مواجه بودیم، بنابراین از سپاه پاسدارن خواستیم تا در تامین مواد اولیه تولید ماسک به ما کمک کند. ما تنها ماسک‌ها را تولید می‌کنیم و توزیع آن به صورت رایگان میان مردم، توسط سپاه پاسداران و پس از استریل کردن، انجام می‌شود. ماسک‌ها میان کسبه بازار، نانوایی‌ها و در بیمارستان‌ها توزیع می‌شوند.این معلم پایه اول دبستان با بیان اینکه روزانه ۶ تا ۷ ساعت مشغول تولید ماسک است، افزود: صبح‌ها به دانش‌آموزانم به صورت مجازی درس می‌دهم و پس از آن در دو نوبت کاری صبح و بعد از ظهر شروع به تولید ماسک می‌کنیم.وی در پایان با بیان اینکه حداقل کاری که می‌توانم بکنم این است که باری از دوش کادر درمان بردارم، تصریح کرد: همین‌که ماسک‌ها به دست مردم و بیمارستان‌ها می‌رسند، برای من ارزش بسیاری دارد و تا وقتی‌که این بیماری وجود داشته باشد، همچنان به تولید ماسک ادامه می‌دهیم. از ارگان‌ها و دستگاه‌هایی که می‌توانند به ما در جهت تولید ماسک کمک کنند، درخواست کمک داریم.


کد مطلب: 207346

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207346/معلمی-مدافع-سلامت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir