به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۰۷۴۴۹

کرونا در دمای ۲۰ درجه تا دو سال زنده می‌ماند

گروه جامعه: یک متخصص تغذیه گفت: ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است تا جایی که در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد می تواند به مدت دو سال زنده بماند.
کرونا در دمای ۲۰ درجه تا دو سال زنده می‌ماند
به گزارش ایسنا، آذین صبوری  با اشاره به راهکارهای از بین بردن ویروس کرونا و پیشگیری از ابتلا عنوان کرد: با توجه به این نکته که این ویروس در دمای پایین و فریز شده پایدار است، بهداشت و ایمنی مواد غذایی می تواند از انتقال آن از طریق غذا پیشگیری کند.وی ادامه داد: بنابراین باید از مصرف محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی به صورت خام و کامل پخته نشده پرهیز کنید.
با رعایت ایمنی مواد غذایی به جنگ بیماری ویروسی کرونا برویم 
کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه شهرستان دیلم اظهار کرد: در هنگام استفاده و آماده سازی مواد خام حیوانی، برای جلوگیری از آلودگی سایر مواد غذایی ضروری است دست های خود را کامل بشویید. از تخته و چاقوی جداگانه برای خرد کردن گوشت خام و مواد غذایی پخته استفاده کنید. این کارشناس توصیه کرد از بازارهای حیوانات زنده بازدید نکنید و از تماس مستقیم با حیوانات خودداری کنید. صبوری خاطرنشان کرد: نان قابلیت شستشو وضدعفونی کردن ندارد و با فریز کردن ویروس های آن از بین نمی رود. تنها راه اطمینان از آلوده نبودن نان، حرارت دادن مجدد آن در منزل قبل از مصرف است. استفاده از توسترهای برقی و گازی- ماکروویو - ماهیتابه و قابلمه جهت حرارت دادن و گرم کردن نان توصیه می شود.وی تصریح کرد: در هنگام مراقبت و غذا دادن به بیمار و کودکان خردسال، قبل و بعد از غذا دادن به آنها حتما دست های خود و بیمار را ضدعفونی کنید. از ظروف، قاشق و چنگال شخصی استفاده کنید و از خرید بستنی و مواد غذایی باز برای کودکان خود در مراکز خرید، امتناع کنید و همچنین برای جلوگیری از انتقال ویروس، بسته های مواد غذایی قبل از مصرف شسته شوند.

متخصص تغذیه و رژیم های غذایی عنوان کرد: از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ های خانگی و یا تهیه شده توسط فروشنده اکیدا خودداری شود. از مایعات بیشتر استفاده شده و ترجیحا آب های معدنی که قبل از مصرف بطری آن شسته شده است، استفاده شود.کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه جامعه یادآور شد: سعی کنید حتی الامکان به رستوران و کافی شاپ مراجعه نکنید. در صورت اضطرار حتماً موارد زیر را رعایت کنید:
*از سلامت کارکنان رستوران و کافی شاپ مطمئن شوید که حداقل علائم سرماخوردگی یا آنفلوانزا نداشته باشند.
*از سفارش مواد غذایی که نیازمند تهیه مستقیم با دست و بدون نیاز به پخت با حرارت اجاق گاز است اجتناب نمایید.
*از سفارش مواد غذایی خام بدون بسته بندی صنعتی مانند سالاد اجتناب کنید.
*سعی کنید مواد غذایی مانند سوپ و آش که هنگام آوردن به میز غذا داغ و پرحرارت هستند و امکان تماس دست با آن نیست سفارش دهید. 
*حتما از نان های بسته بندی شده یک نفره و وسایل سرو غذا مانند قاشق و چنگال و نیز بشقاب یکبار مصرف بسته بندی شده استفاده نمایید.
*در صورت نبود وسایل سرو غذای یکبار مصرف بسته بندی شده می توانید درخواست کنید که خودتان یک بار دیگر وسایل مورد استفاده مانند قاشق و لیوان را شخصا شستشو دهید. 
برچسب ها: ویروس کرونا