به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۰۷۴۵۶

چه می‌شود اگرآزمایش کووید۱۹ شما مثبت شود؟

گروه جامعه: اگر آزمایش کرونا شما مثبت شد، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ مهمتر از همه، چگونه باید واکنش نشان دهید؟
چه می‌شود اگرآزمایش کووید۱۹ شما مثبت شود؟
در نظر گرفتن این قضیه ترسناک است اما واقعیت این است که در روزهای آینده، موارد مثبت با تعداد بیشتری مواجه خواهد شد.در حالی می‌فهمید این وضعیت چقدر ترسناک است که ممکن است با این بیماری تهدیدکننده زندگی‌تان به خطر افتاده باشد، اما حتی در هنگام قرنطینه نیز قرار نیست در این مرحله تنها باشید. میلیون‌ها نفر از کارمندان مراقبت‌های بهداشتی از بخش‌های مختلف،برای بهبودی شما تلاش می‌کنند.ما برای شما اینجا هستیم. چه می‌شود اگر به شما بگویم که اکنون ویروس کرونا دارید؟ چه واکنشی نشان می‌دهید؟می‌ترسید؟ انکار می‌کنید؟ به خانه می‌روید و به خانواده خود اطلاع می‌دهید؟ شاید از ترس کسی را آگاه نکنیم؟ پنهان می‌شوید؟ به دنبال گزینه‌های درمانی جایگزین پزشکی می‌گردید؟بیایید در مورد این احتمال بسیار محتمل صحبت کنیم. همه این سوالات و سوالات رایج را دکتر روشان رادهکشینان، متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه به شکل زیر نوشته شده است: 
من نمی توانم کووید۱۹ مثبت داشته باشم، دکتر. من ملاقاتی با کسی که از ایتالیا یا چین پرواز کرده است نداشته‌ام
فاز ۲ انتقال مربوط به تاریخچه تماس با شخصی است که مستقیماً از یک کشور آلوده سفر کرده است. ما پزشکان به آهستگی پذیرفته‌ایم که اکنون در فاز ۳ هستیم - انتقال جامعه بدون نیاز به سابقه سفر خارجی.
بله، ما باید آزمایش را دوباره انجام دهیم. اما در حال حاضر، اگر شما چنین علائمی دارید، باید فرض کنیم که شما ممکن است قبلا کووید ۱۹داشته باشید.
این علائم چیست؟
- تب
- سرفه کردن
- تنگی نفس
سه علامت شایع آن تب ، سرفه خشک و تنگی نفس است. بعضی از بیماران دچار گلودرد و آبریزش بینی می‌شوند، در حالی که کم‌تر کسی ممکن است اسهال هم داشته باشد. بیشتر آن‌ها علاوه بر قرنطینه، به هیچ درمان دیگری احتیاج ندارند.
این علائم به نظر می رسد مانند تب طبیعی ویروسی باشد، نه کرونای قاتل
حق با شماست. این دقیقاً مثل تب ویروسی معمولی به نظر می‌رسد. اما کرونا هم یک ویروس است. مشکل این است که از طریق عفونت قطره‌ای با سرعتی بسیار بالا از شخصی به شخص دیگر منتقل می‌شود. ممکن است شما دارای علائم خفیفی باشید اما در معرض خطر زیادی برای آلوده کردن اطرافیان هستید که مصونیت بدن نمی‌تواند بدترین اثرات آن را تحمل کند.
من علائم صفر / خیلی خفیفی دارم
شما حتی قبل از بروز علائم قابل مشاهده، ویروس را از طریق قطرات (سرفه ، تف) انتقال می‌دهید. فکر کنید که این جمله چقدر ترسناک است.
من آنتی بیوتیک را که معمولاً هنگام سرماخوردگی مصرف می‌کنم هم استفاده می‌کنم.
آنتی بیوتیک ها در برابر کووید۱۹ یا بیشتر ویروس‌ها کار نمی‌کنند. در حالی که آزمایش‌های مختلفی در سراسر دنیا در حال انجام است، تاکنون هیچ داروی موثری برای پیشگیری و درمان آن وجود ندارد، چه در پزشکی مبتنی بر شواهد و چه در داروهای جایگزین.
اما شما به طور غیر ضروری مرا برای سرماخوردگی در قرنطینه قرار خواهید داد و من آن را از بیماران واقعی در آنجا دریافت می‌کنم
در صورت عدم وجود تست‌های کافی، نمی‌توانیم هر فرد مبتلا به سرماخوردگی را در بیمارستان قرنطینه کنیم. حتی در قرنطینه بیمارستان، شما از سایر بیماران جدا خواهید شد.
از آنجا که شما واقعاً باید در خانه بمانید ، باید مسئولیت بهداشت خود را به گردن بگیرید و خود را به درستی قرنطینه کنید. منظورم قرنطینه سخت است.
بنابراین می‌توانم در همان اتاق که خانواده‌ام حضور دارند، فقط یک متر با دیگران فاصله داشته باشم؟
خیر. هر آنچه را که مستقیم و غیرمستقیم لمس می‌کنید به حامل بالقوه ویروس تبدیل می‌کنید. به همین دلیل شما باید در انزوا شدید باشید و نه در نزدیکی کسانی که دوست دارید.
منظور شما از بهداشت و قرنطینه شدید چیست؟
- از هر نوع مسافرت خودداری کنید.
- به طور مرتب دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید و یا دستمال حاوی الکل را به دستان خود بزنید.
- حداقل یک متر فاصله را بین خود و هر کس دیگری حفظ کنید.
- ماسک بپوشید.
- هنگام عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید.
- به شخص دیگری اجازه دهید که بیرون برود و وسایل ضروری را برای شما خریداری کند. به آن‌ها اجازه دهید که آن را خارج از در شما رها کنند.
- ظروف جداگانه، ملافه و حمام جداگانه در اتاق‌تان داشته باشید.
- اشیایی را که اغلب لمس می‌شود ضد عفونی کنید.
آیا خطر بدتر شدن شرایط برای من وجود دارد؟
بله وجود دارد. خطر ابتلا به وضعیت بسیار بد حدود ۳ درصد زودتر بود اما اکنون تخمین‌ها به ۵ درصد رسیده‌اند. باز هم باید هوشیار و محتاط باشید. اگر علائمی مانند تب یا تنگی نفس داشتید، به سرعت به پزشک یا شماره مراقبت های بهداشتی محلی‌تان هشدار دهید. آن‌ها مرحله بعدی را به شما اطلاع می‌دهند.
اما اگر اوضاع بدتر می‌شود، ترجیح می‌دهم عزیزانم را در کنار خود داشته باشم
می‌فهمم اما این شرایط عادی نیست. با مطالبه این که آن‌ها در هنگام بیمار بودن در کنارتان بمانند، زندگی آن‌ها را به خطر می‌اندازید. اگر مصونیت آنها ضعیف‌تر از شما باشد ممکن است حتی آنها را بکشید.
آنها آماده هستند که خطر در کنار من بودن را بپذیرند
آنها ممکن است باشند اما شما نباید اجازه دهید این کار را انجام دهند.
در حال حاضر جهان به معنای واقعی کلمه تعطیل شده است. میلیون‌ها نفر از کار خارج هستند. این آشوب جهانی است. دانشمندان در طول شبانه روز در حال کار برای یافتن درمانی هستند. پزشکان و پرستارها آشکارا گریه می‌کنند، زیرا مجبورند انتخاب کنند که چه کسی زندگی می‌کند یا می‌میرد.
می‌ترسم
می دانم که می‌ترسی. من همچنین می‌دانم که در ۹۵ مورد از ۱۰۰ مورد  فقط یک عفونت خفیف مانند سرماخوردگی ایجاد کرده و در همان جا خاتمه می‌یابد.
اما من تنها خواهم بود، در یک بیمارستان و در قرنطینه
تو تنها نیستی. درک کن تمام مدت پزشکان و پرستارهای با شما خواهند بود. آن‌ها عزیزان خود را فدا می‌کنند که شما بتوانید از این پس دو هفته دیگر پیش عزیزان خود برگردید. آن‌ها در کنار شما هستند حتی وقتی می‌دانند که می توانید پدر و مادر و فرزندشان را بکشید.
چی؟
اگر در بیمارستان هستید ، به این دلیل است که دارای یک بیماری قابل انتقال به کارمندان آن‌جا هم هستید.
من به عنوان یک متخصص بیهوشی که در بخش مراقبت‌های ویژه مشغول کار است، می دانم که بیش از چند ماه از نبرد با این ویروس می‌گذرد. من و همکارانم ممکن است خودمان مبتلا به کووید۱۹ باشیم و از وقتی این خبر را که ویروس دارم،شنیدم واقعاً ترسیده‌ام.من می‌توانم با رعایت کردن و دوری از دیگران، از عزیزانم حفاظت و احساس راحتی کنم.احتمال این که تست کووید من و شما مثبت باشد، زیاد است. اما می‌توانیم این مثبت بودن را به دیگران هم سرایت ندهیم. مگر نه؟
برچسب ها: ویروس کرونا