کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شناسایی نوزاد سه روزه مبتلا به کرونا

11 فروردين 1399 ساعت 10:46

گروه جامعه: در چهلمین روز از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته ۳۸۳۰۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۶۴۰ نفر فوت شده و ۱۲۳۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.


به گزارش ایلنا، در چهلمین روز از شیوع کرونا در کشور براساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر روز گذشته ۳۸۳۰۹ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۶۴۰ نفر فوت شده و ۱۲۳۹۱ نفر بهبود یافته‌اند. روز گذشته کیانوش جهانپور (رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت) در نشست خبری خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: با سوگ ابراز نشده در جامعه روبرو هستیم و روانشناسان باید در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشند. همچنین برخی از کشورهای منطقه آمار دقیقی از مبتلایان به ویروس کرونا را در کشورهایشان اعلام نمی‌کنند. وی همچنین از مردم خواست تا اطلاعات خود را تنها به تماس‌هایی که از سامانه ۴۰۳۰ با آنها گرفته می‌شود، بدهند. همچنین روز گذشته پروتکل دفن اجساد متوفیان کووید ۱۹ توسط وزارت کشور ابلاغ شد.
۲۱۷۶ خودرو اعمال قانون شده‌اند
اصناف متخلف تعطیل شدند
سردار حمید هداوند (جانشین رییس پلیس پایتخت)  درباره آخرین آمار اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که توسط کمیته‌های هفتگانه این پلیس انجام در روز گذشته انجام شده است، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده توسط کمیته اصناف در خیابان خیابان سپه (حدفاصل میدان سپاه تا پل چوبی) اکثر فروشگاه‌ها در این منطقه تعطیل و چند واحد صنفی فروش متعلقات چوبی باز بوده‌اند همچنین در خیابان ابن سینا چند واحد صنفی آجیل و خشکبار، تعمیرگاه، نانوایی و سوپری در حال فعالیت بوده‌اند.وی با اشاره به اینکه در خیابان امیرکبیر تمامی مغازه‌ها و فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو، لاستیک فروشی‌ها تعطیل هستند، ادامه داد: در خیابان مصطفی خمینی نیز برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌های غیرضرور بازبودند اما بنابر گزارش‌های اعلام شده هیچیک از این مغازه‌ها مشتری نداشتند. جانشین رییس پلیس پایتخت با تاکید براینکه اصنافی که براساس دستورالعمل باید تعطیل باشند اما در حال فعالیت بودند با صدور تذکر تعطیل شدند، خاطرنشان کرد: در خیابان امام خمینی (میدان حسن آباد) نیز اکثر واحدهای صنفی فروش ابزار و یراق بسته هستند و صرفا دو مغازه باز بودند. همچنین در خیابان ولیعصر (حدفاصل جمهوری) اکثر واحدهای صنفی فروش تجهیزات پزشکی باز بودند.سردار هداوند همچنین در خصوص فعالیت کمیته راهور در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت: برابر مصوبات قرارگاه امام رضا( ع) آمار عملکرد ۲۴ ساعت گذشته این پلیس در خصوص"طرح فاصله گذاری اجتماعی" با ۹۹۷ خودرو که در حاشیه بوستان‌ها توقف کرده بودند همچنین ۱۵۸۵ خودرو پلاک شهرستان متخلف برخورد شد.وی ادامه داد: براساس گزارش کمیته اصناف در خیابان انقلاب تمامی صنوف کتابفروشی بسته بودند و تنها برخی از شعب بانک‌ها در محدوده خیابان ولیعصر از چهارراه ولیعصر تا میدان ولیعصر در حال فعالیت بودند. در خیابان طالقانی نیز تمامی صنوف بجز داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها تعطیل هستند. همچنین در اکثر نقاط شهر تعدادی از اصناف متخلف در حال فعالیت بودند که با تذکر تعطیل شدند. جانشین رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: براساس گزارش کمیته پلیس راه که در سه نقطه آزادراه تهران شمال، اتوبان قم_ تهران وجاده قدیم قم _تهران فعالیت می‌کنند تا ساعت ۱۸ روز گذشته در مجموع تعداد ۲۵۰۰ دستگاه خودروی برگشت داده شده و ۲۱۷۶ مورد اعمال قانون شده‌اند. سردار هداوند همچنین در خصوص فعالیت یگان‌های مختلف پلیس گفت: هیچکدام از نیروهای پلیس در یگا‌ن‌های مختلف دورکار نشده‌اند و امکانات ایمنی از قبیل ماسک در اختیار آنها قرار داده شده است و در سطح شهر و مبادی ورودی و خروجی شهر در حال فعالیت هستند. مردم در صورت باز بودن اصناف می‌توانند با ۱۱۰ تماس بگیرند و اطلاع دهند. 
شناسایی نوزاد سه روزه مبتلا به ویروس کرونا در تربت جام
خبرنگار ایلنا از تربت جام گزارش داد که یک نوزاده سه روزه مبتلا به ویروس کرونا شده است. رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به شناسایی نوزاد سه روزه مبتلا به ویروس کرونا گفت : مادر نوزاد سالم و بدون علامت است؛ البته آزمایشات وی جهت ابتلا به ویروس کرونا در حال پیگیری است.محمد افکار با قدردانی از کادر پزشکی و درمانی به جهت شناسایی بیماران کرونایی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در یکشنبه دهم فروردین افزود: نتایج آزمایش ۱۲۳ نفر مثبت، ۳۱ نفر در بیمارستان بستری و ۹۵ بیمار با بهبود نسبی ترخیص و در منزل قرنطینه هستند و ۱۳ نفر متوفی آزمایش آنان مثبت اعلام شده است. وی با اشاره به اینکه مردم توصیه های بهداشت فردی و محیطی را جدی بگیرند و درخانه بمانند در پاسخ به پرسش های مردم در ارتباط با آمارها تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی تربت جام به عنوان معین درمانی شرق خراسان بیماران شهرستان های صالح آباد، باخرز و تاحدودی از تایباد را هم تحت پوشش درمانی دارد و آمار مثبت و فوت شدگان از این مناطق هم هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام خاطر نشان کرد: از مجموع افراد فوت‌شده ۲ نفر از باخرز، یک نفر از صالح آباد و ۱۰ نفر از تربت جام فوت شده‌اند.
دفن زباله‌های بیمارستانی در آرادکوه براساس پروتکل وزارت بهداشت
تمهیدات برای جلوگیری از حضور مردم در روز ۱۳ فروردین بیشتر می‌شود
 رضا کرمی محمدی (رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و عضو شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران)  گفت: در حال حاضر ۲۲۶۹ بوستان و پارک در شهر تهران تعطیل شده‌اند. 
وی ادامه داد: برخی فضاهای باز در خیابان‌ها وجود دارد که مردم متاسفانه در آنها تجمع می‌کنند البته نیروی انتظامی نیز باید در این زمینه به ما کمک کند. در مترو و اتوبوسرانی نیز اقدامات لازم در خصوص ضدعفونی و تبلیغات «در خانه بمانید» نیز پخش می‌شود. رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص دفع پسماند در شهر تهران تصریح کرد: دفع پسماند در شهر تهران دو بار در روز انجام می‌شود و بدون تفکیک شدن دفن می‌شود. دفع پسماندهای بیمارستانی نیز براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در آرادکوه انجام می‌شود. 
کرمی محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان پسماندها در شهر تهران افزایش پیدا کرده است. مقدار پسماند و زباله در شهر از ۲۵۰۰ تن روزانه به ۷ هزار تن رسیده است. همچنین زباله‌های بیمارستانی از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده است. حجم کار پسماند بسیار بالا رفته است اما همانطور که گفتم در دو نوبت اقدامات ما در خصوص دفع پسماند در روز انجام می‌شود. وی درباره تمهیدات لازم در خصوص سیزده بدر ادامه داد: در این روز پارک‌ها کاملا بسته هستند و از ماموران حفاظت نیز در خصوص عدم ورود به پارک‌ها استفاده بیشتری می‌شود. چنانچه ستاد مقابله با کرونا در استان صلاح بداند احتمال تعطیلی حمل و نقل عمومی در این روز وجود دارد. نیروی انتظامی نیز باید در این روز به ما کمک بیشتری داشته باشند تا از حضور در بوستان‌ها و پارک‌ها به شدت جلوگیری شود. 


کد مطلب: 207461

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207461/شناسایی-نوزاد-سه-روزه-مبتلا-کرونا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir