به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۰۷۴۹۷

دستگاه قابل حمل تست کرونا در۵دقیقه تولید شد

گروه علمی: یک شرکت آمریکایی موفق به ساخت دستگاه قابل حمل تست کرونا در ۵ دقیقه شد. این دستگاه به زودی وارد بازار آمریکا می‌شود.
دستگاه قابل حمل تست کرونا در۵دقیقه تولید شد
درحالی که روز به روز اهمیت موضوع آزمایش افراد بیشتر برای مشخص کردن و جدا کردن افراد دارای ویروس کرونا و همچنین دریافت سریع جواب تست در جهان اهمیت بیشتری می‌یابد، شرکت «ابووت» در آمریکا می‌گوید موفق شده است تست جدیدی را تولید کند که کمتر از پنج دقیقه می‌تواند افراد  مبتلا به این ویروس را شناسایی کند. این دستگاه بسیار کوچک و قابل حمل است و تقریبا در هر شرایطی می‌توان از آن استفاده کرد. ابووت، یک کمپانی تولید کننده تجهیزات پزشکی است که می‌گوید از اول ماه آوریل، می‌تواند روزی ۵۰ هزار عدد از این «کیت»‌های آزمایش کرونا را به بازار بفرستد. جان فرلز، معاون تحقیق و توسعه این شرکت اعلام کرد که «آزمایش مولکولی، قطعاتی از ژنوم ویروس کرونا را جست‌وجو می‌کند که در صورت وجود در سطوح بالا، به سرعت قابل شناسایی است و جست‌وجوی کامل برای رد کردن قطعی عفونت می‌تواند تا ۱۳ دقیقه طول بکشد.این شرکت روز جمعه گفت که «مجوز اضطراری» لازم را از سازمان «غذا و داروی ایالات متحده» برای استفاده در آزمایشگاه‌های مجاز و مراکز مراقبتی مربوط به این بیماری دریافت کرده است.درحالی که گسترش ویروس کرونا باعث استفاده حداکثری از ظرفیت‌ بیمارستان‌های ایالت‌هایی مانند نیویورک، واشینگتن و کالیفرنیا و دیگر مناطق شده است، ایالت متحده طی هفته‌های گذشته با چالش جدی برای آزمایش افراد بیشتری در سراسر این کشور مواجه بوده است. 

آزمایش‌ها در آمریکا ابتدا در مورد افرادی با بالاترین خطر احتمال ابتلا و بیماری انجام شده است. پس از محدود شدن آزمایش برای افراد پرخطر و مشکلات مربوط به آزمایش‌هایی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها طراحی شده است، تنظیم کننده‌های مقررارت مربوط به چنین تست‌هایی در ایالات متحده، تلاش می‌کنند به سرعت از نتایج تحقیقات و بررسی‌های شرکت‌های معتبر تجاری جهان استفاده کنند. فرلز همچنین گفته است که «این واقعاً فرصتی فوق‌العاده است برای افرادی که در خط مقدم این مبارزه هستند و افرادی که باید بسیاری از عفونت‌ها را تشخیص دهند، فراهم می‌کند تا شکاف را با آزمایش ما پر کنند.» به گفته او، کلینیک‌ها قادر خواهند بود جواب را بعد از آزمایش، در حالی که بیمار همچنان در محل در حال انتظار است، ارائه دهند.  فن‌آوری‌های این شرکت، به طرز گسترده‌ای برای تشخیص آنفلوانزا، گلوگاه استرپت، و ویروس همگام‌سازی تنفسی که اشکال رایجی است که باعث علایم سرماخوردگی می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته است. 

آزمایش تست کرونا توسط این فن‌آوری، با نمونه‌گیری از بینی یا گلوی فرد انجام می‌شود. سپس آن نمونه با یک محلول شیمیایی مخلوط می‌شود که باعث شکسته‌شدن ویروس می‌شود و ار ان ای، آزاد می‌شود. مخطول یاد شده سپس وارد یک سیستم جدید می‌شود، جعبه‌ای با وزن زیر سه و نیم کیلو، که قادر است ویروس کرونا را از بقیه دیگر ویروس‌ها جدا کند و آن را شناسایی کند. تجهیزات مربوط به این تست را می‌توان تقریبا هر جایی مورد استفاده قرار داد، اما این شرکت در حال کار با مشتریان و همچنین دولت ترامپ است تا مطمئن شوند که اولین تست‌ها به جاهایی فرستاده شوند که بیشترین نیاز به آن وجود دارد. بنابراین، اتاق‌های اورژانس بیمارستان‌ها و همچنین کلینیک‌های پزشکی و مطب‌ دکترها، اولین مقصد ارسال این تست‌ها خواهند بود. اگر این آزمایش‌ها در آمریکا استفاده شود، قادر خواهند بود هر هفته تا یک میلیون تست انجام دهند. اما این تنها شرکتی نیست که چنین تست‌هایی را روانه بازار خواهد کرد. شرکت‌های دیگری هم  در حال کار بر روی کیت‌های تست کرونا هستند که از سرعت بالایی برای شناسایی و همچنین آنالیز اطلاعات برخوردار خواهند بود.
برچسب ها: ویروس کرونا