کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خرید دستگاه جوجه کشی مرغ خانگی

11 فروردين 1399 ساعت 12:31


گروه کسب و کار: دستگاه جوجه کشی مرغ نوعی دستگاه حفاظت شده است که به صورت خانگی و یا مدرن به کار گرفته می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه، بدون حضور مرغ مادر، تخم مرغ‌های زیادی را به جوجه تبدیل کنید. این ماشین‌های جوجه درآوری تمامی عوامل لازم برای تولید نطفه به جوجه را برای تخم مرغ‌ها فراهم آورده و مانند روال عادی تخم مرغ‌ها را در مدت 21 روز به جوجه تبدیل می‌کند. امروزه چنین دستگاه‌های پیشرفته ای تنها با استفاده از نیروی الکتریکی کار می‌کنند و این قابلیت را دارند تا یک کسب و کار خانگی را برای شما به وجود آورند.

دستگاه جوجه کشی مرغ چیست؟
دستگاه جوجه کشی مرغ، ماشینی است با نام انکوباتور یا همان ماشین جوجه درآوری که می‌تواند چرخش تخم‌ها همچنین میزان دما و رطوبت لازم برای تخم مرغ‌ها را تامین کند. این دستگاه به صورت خانگی یا مینی، اتوماتیک، نیمه صنعتی یا مدیوم، صنعتی یا ماکرو و چندین مدل دیگر یافت می‌شود و توانایی این را دارند تا از چند عدد تخم مرغ گرفته تا چند صد هزار تخم مرغ را به جوجه تبدیل کنند. خوب است بدانید  تمام دستگاه‌های جوجه کشی مرغ همگی یک شرایط را برای تخم مرغ‌ها مهیا می‌کنند، اما اینکه دما و رطوبت دستگاه تا چه اندازه ای باشد بستگی به شما دارد. یکی از عوامل مهمی که در عملکرد دستگاه جوجه کشی نقش مهمی را ایفاء می‌کند محل قرار دادن دستگاه است. گاهی اوقات با توجه به تنظیم کردن دما و رطوبت درون دستگاه پس از چند ساعت دستگاه با محیط بیرون خود تبادل انرژی داشته و ممکن است روند جوجه کشی را با مشکلاتی روبرو سازد، پس بهتر است یک محیط مناسب که دمای ثابتی دارد را نیز برای قرار دادن دستگاه انتخاب کنید. معمولا  در دستگاه‌های جوجه کشی مدرن به وسیله المنت‌های الکتریکی گرما به وجود می‌آید و برای به دست آوردن رطوبت از ظرف آب و یا روش رطوبت سازی بر روی تخم مرغ‌ها استفاده می‌شود.

جوجه کشی مرغ
امروزه برخلاف زمان‌های گذشته جوجه کشی مرغ با استفاده از دستگاه‌های مدرن به روش تک مرحله ای و روش چند مرحله ای انجام می‌شود. این دستگاه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی همچنین منطق فازی کار می‌کنند و می‌توانند به راحتی تخم مرغ‌ها را به صورت 360 درجه چرخش داده و دما و رطوبت همچنین هوا را تنظیم نگه دارند. سال‌ها قبل برای جوجه کشی مرغ از دستگاه‌هایی استفاده می‌شد که محفظه دستگاه از جنس فلز بود اما در دستگاه‌های مدرن امروزی PVC بیشترین کاربرد را در ساخت دستگاه‌های جوجه کشی پیدا کرده است زیرا PVC ضمن اینکه عایق بسیار با کیفیتی می‌باشد این قابلیت را دارد تا به راحتی ضدعفونی شود.

پس شما هم بهتر است قبل از قرار دادن تخم مرغ‌های نطفه دار در دستگاه‌های جوجه کشی آنها را به وسیله پارچه ای نرم و نمدار تمیز کنید، البته سعی کنید هیچگاه تخم‌های شکسته، ترک خورده، خونی، کثیف، ریز و خیلی درشت را برای قرار دادن درون دستگاه انتخاب نکنید زیرا چنین تخم‌هایی آلودگی را به دیگر تخم‌های سالم داده و باعث می‌شود تا جوجه کشی ناموفق انجام شود از طرفی تخم‌های خیلی ریز و خیلی درشت هم جوجه سالمی به وجود نمی آورند پس باید از همان ابتدا تخم‌های نامناسب را از جوجه کشی مرغ حذف کرد.

بهترین روش جوجه کشی مرغ
پس از انتخاب بهترین و مناسب ترین تخم‌های نطفه دار باید دستگاه را به اندازه 25 تا 26 درجه سانتی گراد پیش گرم کرد سپس تخم‌ها را به نوک یعنی عمودی داخل شانه‌ها قرار دهید. نکته ای که در اینجا باید بدانید این است که هنگام ورود تخم‌ها به درون دستگاه نباید دمای دستگاه بالاتر از 26 درجه باشد زیرا به تخم‌ها شک وارد شده و ممکن است نطفه‌ها فاسد شوند،  پس باید تدریجا دمای دستگاه را تا 37.7 درجه افزایش داد.
عامل مهم بعدی رطوبت و هوای دستگاه است به طوری که رطوبت لازم در مرحله اول که ستر نام دارد حدودا بین 55 تا 65 درصد است و میزان اکسیژن هوا باید بین 10 تا 20 درصد باشد چنانچه یک درصد میزان اکسیژن هوا افزایش و یا کاهش داشته باشد شما شاهد تلف شدن برخی از تخم مرغ‌ها خواهید بود. پس لازم است تا هر چند ساعت یک بار دما، رطوبت، چرخش و میزان هوای داخل دستگاه را بررسی کنید. اگرچه بیشتر دستگاه‌های جوجه کشی به صورت کاملا اتوماتیک شرایط لازم درون دستگاه را تنظیم می‌کنند اما خوب است تا شما نوسانات برق، خرابی دستگاه و عوامل دیگری را مد نظر داشته باشید.

نحوه عملکرد دستگاه جوجه کشی مرغ
سیستم عملکرد دستگاه جوجه کشی مرغ به گونه ای است که کاملا اتوماتیک عمل می‌کند و تنها در زمان چیدن تخم مرغ‌ها درون شانه‌ها و تخلیه جوجه‌ها شما دخالت خواهید داشت. جالب است بدانید برخی از دستگاه‌های جوجه کشی مجهز به سیستم هوشمند هستند و شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار جی ام اس از طریق گوشی موبایل در هر فاصله ای، دما، رطوبت و هوای دستگاه جوجه کشی مرغ را تنظیم کنید، تنظیم دما در دستگاه‌های کوچک با هیترهای برقی صورت می‌گیرد و در دستگاه‌های بزرگ با روغن و یا آب انتقال حرارت انجام می‌شود به منظور جلوگیری از تلف نشدن سرمایه شما لازم است تا قبل از کار با دستگاه جوجه کشی مرغ با چگونگی عملکرد دستگاه جوجه کشی خانگی و دیگر دستگاه‌های مدرن و پیشرفته کاملا آشنایی پیدا کنید.

اولین مرحله جوجه کشی مرغ
در دستگاه جوجه کشی مرغ اولین مرحله که 18 روز طول می‌کشد مرحله ستر نام دارد. در این مرحله باید تخم مرغ‌ها حداقل هر 8 ساعت یک بار چرخش داشته باشند و در تمام روز دما و رطوبت یکسانی به تمام تخم‌ها برسد در روز دهم مرحله ستر باید نوربینی تخم‌ها انجام شود به این صورت که توسط یک چراغ قوه متمرکز شده در محل تاریکی که دمای متعادلی با دمای دستگاه جوجه کشی مرغ دارد، رشد جوجه را درون تخم بررسی کنید و مطمئن شوید تخم‌ها روند رو به رشدی دارند.

مرحله هچر در جوجه کشی مرغ
پس از بررسی نوربینی در تعدادی تخم مرغ‌ها باید اجازه دهید تا تخم‌ها تا روز هجدهم در مرحله ستر باقی بمانند سپس از روز هجدهم به بعد لازم است تا دمای دستگاه جوجه کشی مرغ کاهش داده شده و به میزان 37.5 تا 37.2 درجه سانتی گراد برسد از طرفی باید رطوبت هوا تا 10 درصد بالا رفته و 75_70 درصد رطوبت در دستگاه جوجه کشی مرغ به وجود آید. این مرحله که 3 تا 4 روز طول می‌کشد مرحله هچر یا همان جوجه کشی مصنوعی نام دارد که در این مرحله پس از پایان روز 21 جوجه‌ها یکی یکی پوسته خود را شکسته و سر از تخم بیرون می‌آورند.


کد مطلب: 207505

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/207505/خرید-دستگاه-جوجه-کشی-مرغ-خانگی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir