به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۲۰۷۵۴۹

تمدید یك‌ماهه محدودیت‌های کرونایی در آمریکا

تمدید یك‌ماهه محدودیت‌های کرونایی در آمریکا
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده محدودیت‌ها و مقررات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشورش را تا آخر ماه آوریل، یعنی یک ماه دیگر تمدید کرد.
دونالد ترامپ روز دهم فروردین در جریان کنفرانس خبری در پیوند با شیوع ویروس کرونای جدید، در واشینگتن به خبرنگاران گفت «انتظار می‌رود اوج شیوع بیماری و شمار جان‌باختگان دو هفته دیگر باشد». او افزوده «هیچ چیزی بدتر از اعلام پیروزی، پیش از آ‌نکه پیروز واقعا به دست بیاید، نیست». رئیس‌جمهوری آمریکا خطاب به هم‌وطنان خود گفته «هرچه اقدامات شما بهتر باشد، این کابوس زودتر به پایان می‌رسد». این سخنان و تمدید مقررات در روزی مطرح شده که شمار موارد ابتلا در آمریکا به ۱۴۱ هزار و شمار جان باختگان به ۲۴۶۰ نفر رسیده‌است.

آنتونی فاوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، هشدار داد که کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، ممکن است جان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور بگیرد. مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز یک‌شنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفته است «این خود ویروس است که تعیین می‌کند جدول زمانی‌اش چطور باشد. کاری که می‌توانیم بکنیم این است که تاثیر آن را کمتر کنیم، اما در نهایت بستگی به خود ویروس دارد». وی سپس اضافه کرد، بر اساس آن‌چه مشاهده می‌کند، شمار قربانیان این ویروس در آمریکا می‌تواند ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر باشد. فاوچی بارها خواستار اجرای اصل فاصله‌گیری فیزیکی مردم از یکدیگر در برهه کنونی شده است. او تاکید کرد که ویروس کرونا برای هفته‌های متمادی در آمریکا مسئله‌ساز خواهد بود و چیزی نیست که فردا یا هفته آینده حل‌وفصل شود. او عنوان کرد: «همان‌طور که بارها گفته‌ام، این خود ویروس است که تعیین می‌کند جدول زمانی‌اش چطور باشد. کاری که می‌توانیم بکنیم این است که تاثیر آن را کمتر کنیم، اما در نهایت بستگی به خود ویروس دارد».