به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۲۰۷۵۵۱

ناآرامی در زندان‌های ایران؛ از سقز تا شیراز

ناآرامی در زندان‌های ایران؛ از سقز تا شیراز
گروه جامعه: به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و عدم اعطای مرخصی به تعدادی از زندانیان، در برخی از زندان‌ها شورش و ناآرامی روی داده است. سقز، تبریز و شیراز شهرهایی هستند که زندانیان آنها دست به اعتراض زده‌اند.
رییس کل دادگستری استان فارس ضمن تایید این خبر گفت: «از ساعت ۲۲ مورخ ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل‌آباد شیراز شاهد ناآرامی بودیم که این امر توسط نیروهای امنیتی زندان و یگان‌های امدادی تحت کنترل است.» به گفته کاظم موسوی، در این دو بند زندانیان با جرائم خاص و سنگین نگهداری می‌شوند که هیچ گونه تسهیلاتی شامل آنها نمی‌شود. وی همچنین گفته که زندانیان برخی نرده‌ها و نیز دوربین‌های مدار بسته را شکسته‌اند اما هیچ آسیبی به دیگر زندانیان و زندانبانان وارد نشده است. 
 زندان تبریز
در روزهای گذشته شبکه حقوق بشر کردستان خبر داده بود که در بندهای ۷ و ۹ زندان تبریز ناآرامی زندانیان منجر به حمله گارد ویژه به آنها شده است. بر اساس این گزارش، روز ۸ فروردین نیز "زندانیان با آتش زدن پتوهای‌شان به اعتراض خود ادامه دادند که این امر منجر به ورود نیروهای گارد زندان به بند و حمله به زندانیان شد".
شورش در زندان سقز
شبکه حقوق بشر کردستان روز ۸ فروردین نیز از شورش در زندان سقز خبر داده بود. بر اساس این گزارش در پی این شورش و شکستن در زندان توسط زندانیان، تعدادی از زندانیان توانسته‌اند فرار کنند. فیلم کوتاهی از لحظه فرار گروهی از زندانیان نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته می‌شود مربوط به فرار این زندانیان از زندان سقز است.
برچسب ها: زندان‌ها